Egguttaket...

Heidi88

Glad i forumet
Dere som har vært gjennom forsøk tidligere- hvordan var egguttaket for dere? Mtp smerter da.
Er så spent på akkurat dette og tenker mer og mer på det for tiden:/ hører det er ganske kortvarig i det minste så tenker at man tåler vel det meste i 15 min;)

Jeg syns det var vondt, men absolutt overkommelig :) Kunne gjort det igjen. På høyre side kjente jeg det ganske godt, mens på venstre kjente jeg egentlig ingenting.

Var ganske susete da, fikk litt diverse piller og greier. Det går nok veldig fint, man tåler jo det meste i 15 min. som du sier. Og hvertfall når det snart blir baby ;)

Jeg synes det var ubehagelig og delvis vondt, men vondtet varte i noen sekunder i gangen, sånn akkurat med det samme de stakk inn i eggposene. Synes det var verre etterpå, spesielt de første 2-3 timene etter.

Jeg har vært igjennom to. Synes det ikke er så vondt. Tror nok det hjelper å slappe av. Klart man kjenner det, men blir jo bedøvet.
For min del er det verst når bedøvelsen går ut og smertestillende slutter å virke en del timer etter.

Jeg har vært igjennom det idag, syns ikke det var spesielt vondt egentlig:) litt ubehagelig var det jo, men helt greit.

Jeg gav beskjed om at jeg ikke tåler mye smerte så jeg fikk godt med smertelindring. Kunne få morfin også men det var ikke behov for det. Syns uttaket gikk fint. Litt vondt en gang på venstre side, men det gikk fort over :)

Jeg var så susen at det mestevar greit:hilarious: Det som var litt vondt var faktisk selve bedøvelsen, men det er jo gjort på 0,5 sek og var helt overkommelig. Kjente litt når de tok ut på noen steder, men ikke noe som holdt meg fra å være nysgjerrig på hva som skjedde på laben;)

Fikk tre paracet og en vival som jeg tok hjemme og to doser med et eller annet fantastisk gjennom kanyle. Ble både trøtt og fjerne av dem. Kjente endel lugging og "draing", men absolutt overkommelig. Hadde ingen smerter etterpå, bare veldig trøtt og slapp :) skal ha forsøk nr 2 nå etter noen dager med sprøyter etter en hjemmelaget kjemisk :)

Har hatt 6 uttak og det var kun en gang det var ganske vondt. Litt ømt etterpå, men ikke noe problem og absolutt verdt det

Jeg har hatt to egguttak der jeg kun har fått morfin. En kjenner det, men ikke smertefullt. Skal ha nytt egguttak i september og gruer meg ikke i hele tatt. :)

Jeg har hatt to egguttak som begge var smertefrie. Begynner å lure på om jeg kanskje har høy smerteterskel for jeg syntes ikke det var særlig vondt å føde heller.. Egguttak er heldigvis fort gjort og premien kan bli så uendelig stor:-)

Jeg synes ikke at selve uttaket gjorde vondt, var kanskje litt ubehagelig mot slutten. De tømte 11-12 follikler. Men følte meg veldig mørbanket og sår døgnet i etterkant. Alt var helt over på dag 2 når jeg hadde innsettet, det merket jeg ingen ting til :-)

Jeg har hatt to uttak som har vært helt smertefrie! Ikke vondt når den smertestillende effekten gikk ut heller. Ikke noe verre enn en vanlig ultralyd for meg, håper du og får det slik!

Back
Topp