Egguttak

Mammilutten

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 19
Jeg skal til egguttak i morgen, for andre gang..
Hvilke medisiner har dere fått?

Fikk sobril for å sove på kvelden før, så zofran, dexametason og oxynorm på uttaksdag. De to førstnevnte er kvalmestillende. Oxynorm er beroligende. Det er nok litt varierende mellom klinikkene hva man får. Noen har jo som standard at man får veneflon med morfin, og da får man vel sikkert ikke noe per-medikasjon i tablettform

1 slik beroliggende kvelden før (Sobril?)! 1 time før uttak tok jeg kvalmestillende, ibux, paracet og oxynorm! Var dritnervøs, for jeg merka ikke at de virka før rett før jeg gikk inn! Da snurra alt, og jeg kjente lite smerte! Var rusa til langt utpå kvelden:hilarious:

Spørs veldig hvordan klinikk du har på hva du får. Første runde på riksen fikk jeg en beroligene tablett som skulle tas en time før uttak, en paralgi forte og to paracet. Kan ikke ta nsaids så fikk pf i stedet. Siste runde ville jeg bare ha paralgin forte og paracet. Funka like godt uten den beroligende tabletten :)

Fikk panodil, voltaren og valium som jeg tok hjemme. Virka bra, valiumen tok all stressrespons. Fikk også en shot midazolam da vi kom fram. Ble rimelig sløv, og sov en time på hvilerommet etter at vi var ferdig.

Takk for svar! Drit nervøs..!
Hadde et egguttak tidligere i år, og det var så sykt vondt, lå bare å hylgrein under det hele. Fikk beskjed om at jeg fikk mer smertestillende nå, men usikker på mengden jeg har fått. Kjenner panikken begynner å ta meg..

Fikk sobril for å sove på kvelden før, så zofran, dexametason og oxynorm på uttaksdag. De to førstnevnte er kvalmestillende. Oxynorm er beroligende. Det er nok litt varierende mellom klinikkene hva man får. Noen har jo som standard at man får veneflon med morfin, og da får man vel sikkert ikke noe per-medikasjon i tablettform
Oxynorm er ikke beroligende, men morfin.

Oxynorm er ikke beroligende, men morfin.
Har ikke lest meg så nøye opp på det selv, fikk bare høre at det var smertestillende/beroligende. Den rusen virket i hver fall temmelig beroligende på meg ;)
Men det er vel å regne som smertestillende sånn hovedsakelig, siden det er et opioid.

Har ikke lest meg så nøye opp på det selv, fikk bare høre at det var smertestillende/beroligende. Den rusen virket i hver fall temmelig beroligende på meg ;)
He he, det tror jeg:P Jeg var veldig dårlig smertelindret under uttaket.

Det er smertestillende, men det virker nok både på begge deler da mange opplever å bli litt døsige/likegyldige av det :happy:

I 2015 hadde jeg uttak på Riksen, husker ikke helt hva jeg fikk da, men fikk det som de gir som standard. Hadde kjempe vondt, gråt og ville bare avbryte alt.. Men beit tenna sammen og gjennomførte. Ble gravid med det uttaket så slapp heldigvis flere da.

Søskenforsøk november 2018 hadde jeg på Haukeland. Fortalte om hvordan jeg hadde det ved uttaket sist og at jeg trengte noe mer, nevnte det hver gang jeg prata med dem for jeg grua meg så mye. De beroliget meg litt med at de gir mer smertestillende enn Riksen, så veldig nervøs men litt roligere tenkte jeg det skulle gå bedre.. med engang jeg kjente lokalbedøvelsen nedentil begynte jeg å gråte for da kom minnene om hvordan jeg hadde det sist. Dette uttaket gikk litt bedre men fortsatt ganske vondt.
Ble ikke gravid med noen av eggene på uttaket, så ved neste uttak forandra de på smertestillende, og det var noe helt annet! Kjente så og si ingen ting :) jeg ble skikkelig overraska! :p

Haukeland første uttak fikk jeg: Paracet 2 g, morfin 20 mg, midazolam 5 mg, afipran 10 mg og lokalbedøvelse.
Haukeland andre uttak fikk jeg: Paracet 2g, oxynorm 15 mg, midazolam 2,5 mg, afipran 10 mg og lokalbedøvelse.

Ved første uttaket på Haukeland merka jeg ikke at jeg hadde fått noe og lå egentlig bare å trippa i senga mens jeg venta, mens ved andre forsøket merka jeg at jeg ble litt sløv :) så skjønte at det hadde mer effekt :D
Jeg har høy toleranse for smertestillende og trenger en del for at det skal ha virkning.

Lykke til! :)

Takk for alle svar! Nå er det heldigvis gjort, får bare håpe at alt klaffer denne gangen!

Takk for alle svar! Nå er det heldigvis gjort, får bare håpe at alt klaffer denne gangen!

Var det like vondt denne gangen, eller fikk du bedre smertelindring?
Krysser fingre for deg!

Var det like vondt denne gangen, eller fikk du bedre smertelindring?
Krysser fingre for deg!

Fikk dobbelt opp med alt, så gjekk veldig fint, til tross for en del smerter likevell. Men var heldigvis gjennomførbart <3 fikk ut 13 egg, så gjenstår å se hvor mange som blir befruktet..

Back
Topp