Jeg skal til egguttak i morgen, for andre gang..
Hvilke medisiner har dere fått?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk sobril for å sove på kvelden før, så zofran, dexametason og oxynorm på uttaksdag. De to førstnevnte er kvalmestillende. Oxynorm er beroligende. Det er nok litt varierende mellom klinikkene hva man får. Noen har jo som standard at man får veneflon med morfin, og da får man vel sikkert ikke noe per-medikasjon i tablettformJeg skal til egguttak i morgen, for andre gang..

Oxynorm er ikke beroligende, men morfin.Fikk sobril for å sove på kvelden før, så zofran, dexametason og oxynorm på uttaksdag. De to førstnevnte er kvalmestillende. Oxynorm er beroligende. Det er nok litt varierende mellom klinikkene hva man får. Noen har jo som standard at man får veneflon med morfin, og da får man vel sikkert ikke noe per-medikasjon i tablettform
Har ikke lest meg så nøye opp på det selv, fikk bare høre at det var smertestillende/beroligende. Den rusen virket i hver fall temmelig beroligende på megOxynorm er ikke beroligende, men morfin.
OxyNorm er OxyCodone, altså er opioidpreparat slik som Morfin er. Men det er to forskjellige virkestofferOxynorm er ikke beroligende, men morfin.
He he, det tror jegHar ikke lest meg så nøye opp på det selv, fikk bare høre at det var smertestillende/beroligende. Den rusen virket i hver fall temmelig beroligende på meg![]()
Det er smertestillende, men det virker nok både på begge deler da mange opplever å bli litt døsige/likegyldige av detHar ikke lest meg så nøye opp på det selv, fikk bare høre at det var smertestillende/beroligende. Den rusen virket i hver fall temmelig beroligende på meg![]()

Takk for alle svar! Nå er det heldigvis gjort, får bare håpe at alt klaffer denne gangen!
Var det like vondt denne gangen, eller fikk du bedre smertelindring?
Krysser fingre for deg!