Egguttak uten innsett

H_7392

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Er så skuffa i dag ettersom det kun ble uttak og at de vil vente til neste syklus eventuelt to før innsett.. noen som har erfaring med det? Jeg tenkte kanskje ferskt forsøk ville være bedre. De fikk ut mange egg, men de gjør vel ikke noe testing av disse eggene så har det egentlig noe å si at det var mange?
 
Er så skuffa i dag ettersom det kun ble uttak og at de vil vente til neste syklus eventuelt to før innsett.. noen som har erfaring med det? Jeg tenkte kanskje ferskt forsøk ville være bedre. De fikk ut mange egg, men de gjør vel ikke noe testing av disse eggene så har det egentlig noe å si at det var mange?
Du skriver ikke hvorfor de velger å vente og hvor mange egg/poser du hadde. Men om det er veldig mange egg ut så er det større risiko for overstimulering (OHSS), og da fryser de og venter en syklus eller 2 før innsett.
 
Oi jeg trodde jeg skrev det men tenkte det kanskje bare - de ønsker å vente en syklus eller to pga overstimulering ja. Var ganske vondt/ømt på uttaket i dag, så skjønner jo det da, men ble bare så skuffa. Det ble 21 egg.

En venninne bekreftet nettopp graviditet med termin slutten av desember så hadde håp om at jeg ikke lå så langt bak i løypa.
 
Oi jeg trodde jeg skrev det men tenkte det kanskje bare - de ønsker å vente en syklus eller to pga overstimulering ja. Var ganske vondt/ømt på uttaket i dag, så skjønner jo det da, men ble bare så skuffa. Det ble 21 egg.

En venninne bekreftet nettopp graviditet med termin slutten av desember så hadde håp om at jeg ikke lå så langt bak i løypa.
Ja alt over 15 egg vil de fleste klinikker sette en stopp på med tanke på overstimulering. Det er ikke uvanlig, og mange som opplever. Om man setter inn og blir gravid så blir ondt verre og man kan ende opp på sykehuset. Så bedre å vente :Heartred
 
Ah ok det visste jeg ikke. Følte vi fikk litt lite informasjon så det hjalp nok ikke på skuffelsen.
 
Tror minst like mange lykkes på fryseforsøk :) Hadde også totalfrys første gang (heldigvis, gud bedre så dårlig jeg blei etterpå). Syns det var litt dårlig at klinikken ikke informerte dere da, jeg fikk heldigvis info om risikoen på forhånd, før stimulering, siden jeg har høy AMH.

Håper det blir mange fine blastocyster på dere!:) Og at du slipper overstimulering.
 
Jeg har hatt 3 ferskforsøk og et fryseforsøk. Har kun blitt gravid på frys :)

Skjønner godt at du ble skuffet over å måtte vente med innsett. Blir mye venting i dette gamet. Dumt at du ikke fikk mer info om at det var fare for totalfrys.
 
Jeg forstår skuffelsen, men det er kun for å skåne deg. Ohss er veldig alvorlig. Og hvis du blir gravid kan du måtte ta abort, nettopp fordi det er så farlig for deg. I mange tilfeller får man ikke ohss i det hele tatt, men fryktelig kjipt å ta sjansen.

Jeg har hatt mange fryseinnsett. Og er nå gravid med en eskimo. Like stor suksessrate. Kroppen får nullstilt seg, og det kan være vel så positivt.
 
Jeg måtte også vente en måned, pga overstimulering. Jeg ble heller ikke fortalt at jeg viste tegn til overstimulering, det var det sykehuset jeg ble innlagt på kvelden etter som fortalte meg, at det sto i epikrisen fra klinikken at blodprøvene antydet overstimulering og at det antakelig ble totalfrys. Blodprøvene ble tatt rett før egguttak, så svarene på dem forelå jo ikke før jeg dro hjem etter uttaket. Ble innlagt et par netter, med sterke smerter og væske i buken. Jeg ble også veldig skuffet da jeg måtte vente, men spiren satt måneden etter, og jeg er 22+3 nå <3 Om de hadde satt inn blastocyst mens jeg var overstimulert ville symptomene på overstimulering vart i mange mange uker, ettersom HCG-hormonet gjør alt verre. Da måtte jeg antakelig vært inne flere runder til tapping av bukvæske og smertelindring. Så alt i alt er jeg jo veldig glad for at det ble utsatt en måned :)

Jeg hadde for øvrig bare 7 egg. Overstimuleringen regner jeg med at kom av at de justerte opp medisinene de siste 3-4 dagene.
 
Hei! Jeg fikk også ut 21 egg og endte med totalfrys og overstimulering. Til gjengjeld ble det til 11 fine blasto. Dette var i slutten av oktober, så vi måtte vente til etter julestengt før vi fikk satt tilbake fryst blasto - faktisk helt til februar pga sykluskluss. Men, den lille blastoen er nå 16 uker og vokser fint videre i magen!

Det er veldig fortvilende når det står på og man må vente, så jeg har prøvd å fokusere på små seire underveis - det er jo en fantastisk fangst med alle eggene du har fått ut. Og det er fryktelig med overstimulering, så det er egentlig veldig bra med de reglene de har på antall og totalfrys. Jeg ble så dårlig at jeg var sengeliggende i nesten to uker, fikk heftige smertestillende og blodfortynnende.

Lykke til! Ha tro på prosessen :Heartred
 
Her ble det også totalfrys pga mange egg ut og ikke optimale forhold for å sette tilbake. Veldig kjipt å få den beskjeden, men som mange skriver over her er ohhs ikke noe å spøke med.
Vi satte inn blasto i første syklus etterpå og er nå straks 33 uker på vei:Heartblue
Masse lykke til:Heartred
 
Jeg måtte også vente en syklus etter uttak, pga over 15 egg, i november 2020. Ble gravid på første fryseforsøk i januar i fjor. :)
 
Totalfrys her også, og styrt syklus som ikke funket. Gikk mange måneder med forskjellige ting. Gravid på første fryseforsøk (også første innsett)
 
Back
Topp