Egguttak uten beroligende?

P

Prøverpåførste

Guest
Er det noen som har utført egguttak uten beroligende? Jeg hadde egguttak i høst og fikk morfin og valium. Det var likevell litt vondt med bedøvelsen, men gikk fint.

Problemet er bare at jeg får panikkangst og sleit veldig etter behandlingen psykisk. Det har skjedd andre ganger også når jeg har fått beroligende under en abort. Virker rett og slett ut som hode mitt ikke tåler det helt.

Jeg har utført operativ hysteroskopi uten beroligende(men med bedøvelse) og det gikk bra. Da er de jo i livmoren, men er jo annerledes det enn eggstokkene? Noen som har gjort begge deler?

Har hatt to innsett uten noen problem.

Jeg gruer meg veldig til egguttak fordi jeg fikk panikkangst sist og er det jeg frykter, mer enn selve uttaket føles det ut som. Vet at det er psykisk altså, men det virker ikke ut som jeg klarer og håndtere beroligende.
 
Alltid har uten , Max 2 Paracet , kjører fra og til selv… Aldri vært noe problem . Høy smerte terskel men ikke nærheten av vondt syns jeg .. har hystroskopi både uten smertestillende samt operativt i narkose, men da skulle de fjerne en skillevegg..også hat scratching uten noe som helst smertestillende..

Eggutakk går kjempe bra uten skal i gang med 6 uttak/insett nå , null stress
Masse lykke til
 
Du burde be om beroligende eller sterkere smertestillende slik at det ikke blir en traumatisk opplevelse. Noen synes egguttaket er smertefritt og andre at det er veldig vondt. Helt individuelt!
 
Du burde be om beroligende eller sterkere smertestillende slik at det ikke blir en traumatisk opplevelse. Noen synes egguttaket er smertefritt og andre at det er veldig vondt. Helt individuelt!
Jeg synes ikke selve uttaket var traumatiserende, det gikk veldig godt. Så vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn. E
 
Er det noen som har utført egguttak uten beroligende? Jeg hadde egguttak i høst og fikk morfin og valium. Det var likevell litt vondt med bedøvelsen, men gikk fint.

Problemet er bare at jeg får panikkangst og sleit veldig etter behandlingen psykisk. Det har skjedd andre ganger også når jeg har fått beroligende under en abort. Virker rett og slett ut som hode mitt ikke tåler det helt.

Jeg har utført operativ hysteroskopi uten beroligende(men med bedøvelse) og det gikk bra. Da er de jo i livmoren, men er jo annerledes det enn eggstokkene? Noen som har gjort begge deler?

Har hatt to innsett uten noen problem.

Jeg gruer meg veldig til egguttak fordi jeg fikk panikkangst sist og er det jeg frykter, mer enn selve uttaket føles det ut som. Vet at det er psykisk altså, men det virker ikke ut som jeg klarer og håndtere beroligende.
Tåler ikke morfin. Så jeg har tatt 1g Paracet og fått lokal bedøvelse med sprøyte oppi der. Har gått helt fint!
 
Bare brukt morfin sammen med voltaren og 1 gram paracett, ikke kjent noe begge gangene utenom svaaaaaak svie på bedøvelsen. Valium kan gi kraftig uro når den er på vei ut av kroppen, mulig den ikke var den beste tbl for deg og kanskje du behøver kun morfin og evt ha en beroligende i bakhånd ved evt panikkanfall i etterkant? :)
 
Bare brukt morfin sammen med voltaren og 1 gram paracett, ikke kjent noe begge gangene utenom svaaaaaak svie på bedøvelsen. Valium kan gi kraftig uro når den er på vei ut av kroppen, mulig den ikke var den beste tbl for deg og kanskje du behøver kun morfin og evt ha en beroligende i bakhånd ved evt panikkanfall i etterkant? :)
Jeg tror det var valium jeg fikk og morfin samt bedøvelsen, kjente bedøvelsen, men fikk også bedøvelse når jeg ordnet septum i livmoren og var ikke noe mindre eller mer vondt da. Og da uten beroligende. Så var om jeg skulle tatt paracept og sagt jeg vil gjøre det uten for å slippe at det går til hode på meg.
 
Jeg synes ikke selve uttaket var traumatiserende, det gikk veldig godt. Så vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn. E
Høres ikke ut som om du trenger beroligende. Sikkert lurt å snakke med legene der du tilhører og si at du ikke likte beroligende pga effekten det gav deg og ikke vil ha det ved neste uttak. De kan jo ikke tvangsmedisinere deg.
 
Siste to uttakene jeg hadde så fikk jeg ikke beroligende. De mente at tabletten med morfin skulle være kraftig nok til å sløve meg så det skulle fungere som beroligende. Yeah right... Det gikk bra da, men jeg fikk veldig reaksjon selv om jeg ikke hadde så vondt. Jeg holdt på å svime av fordi kroppen fikk sjokk av hele greia tydeligvis. Du greier deg nok helt fint uten beroligende. Men er lurt å ta smertestillende du blir tilbudt. Bedre å ta de enn å få vondt under uttak.
 
Er det noen som har utført egguttak uten beroligende? Jeg hadde egguttak i høst og fikk morfin og valium. Det var likevell litt vondt med bedøvelsen, men gikk fint.

Problemet er bare at jeg får panikkangst og sleit veldig etter behandlingen psykisk. Det har skjedd andre ganger også når jeg har fått beroligende under en abort. Virker rett og slett ut som hode mitt ikke tåler det helt.

Jeg har utført operativ hysteroskopi uten beroligende(men med bedøvelse) og det gikk bra. Da er de jo i livmoren, men er jo annerledes det enn eggstokkene? Noen som har gjort begge deler?

Har hatt to innsett uten noen problem.

Jeg gruer meg veldig til egguttak fordi jeg fikk panikkangst sist og er det jeg frykter, mer enn selve uttaket føles det ut som. Vet at det er psykisk altså, men det virker ikke ut som jeg klarer og håndtere beroligende.
Første gang jeg hadde uttak, i Danmark privat. Så fikk jeg kun lokalbedøvelse, ingen smertestillende ut over det :)

Gikk fint, men veldig vondt i ettertid :dead: Har som regel ikke hatt behov for morfin, men Paracet er lurt :)
 
Har hatt hysteroskopi (diagnostisk) uten beroligende. Og jeg har hatt egguttak uten beroligende. Hysteroskopien var helt forferdelig smertefull så der burde jeg fått mer en paracet og ibux men var visstnok ikke sånn for alle. Uttaket gikk fint uten så om du ikke kan ta beroligende tror jeg det går helt fint. Ville heller spurt om å få godt med lokalbedøvelse samt smertelindring i stedefor. Jeg er som deg og får panikk - og det er virkelig helt forferdelig. Håper det går bra for deg :Heartred
 
Første gang jeg hadde uttak, i Danmark privat. Så fikk jeg kun lokalbedøvelse, ingen smertestillende ut over det :)

Gikk fint, men veldig vondt i ettertid :dead: Har som regel ikke hatt behov for morfin, men Paracet er lurt :)
Hva er «veldig vondt» vondt men fungerer?
Jeg har liksom tenk å dra på jobb etter uttak (og av den grunn ønsker jeg minst mulig medisiner)
 
Hva er «veldig vondt» vondt men fungerer?
Jeg har liksom tenk å dra på jobb etter uttak (og av den grunn ønsker jeg minst mulig medisiner)
Jeg ville ikke satset på jobb samme dagen iallefall. Kommer jo litt an på hvordan jobb du har da, men tror du bør tenke på å ta deg fri hele den dagen. Du får sykemelding. Det er ikke bare vondt, men du kan også hovne opp og få veske i kroppen.
 
Jeg ville ikke satset på jobb samme dagen iallefall. Kommer jo litt an på hvordan jobb du har da, men tror du bør tenke på å ta deg fri hele den dagen. Du får sykemelding. Det er ikke bare vondt, men du kan også hovne opp og få veske i kroppen.
Jobber privat freelancer så ikke noe sykedager eller sykepenger her i gården!
Er vandt med å være i bevegelse. Har vært på jobb og skitur rundt ufrivillig abort med cytotec (ikke at det kan sammenlignes med egguttak sikkert) MEN da har jeg droppet halvparten av medisinene de har sendt med for blir så uvel (kun psykisk, ikke noe allergi eller noe) av så mye!
Hadde heller ikke noe på hysteroskopi - (eller vannscanning (usikker om det er det samme) og da var det null problem å dra på jobb etterpå - så en får tvinge hodet til å tenke på andre ting, og vært i litt rolig bevegelse!:)

Hvor lang tid tar uttak? Føler jeg heller vil ha «litt vondt i 30min» enn å være dårlig en hel dag?
 
Jobber privat freelancer så ikke noe sykedager eller sykepenger her i gården!
Er vandt med å være i bevegelse. Har vært på jobb og skitur rundt ufrivillig abort med cytotec (ikke at det kan sammenlignes med egguttak sikkert) MEN da har jeg droppet halvparten av medisinene de har sendt med for blir så uvel (kun psykisk, ikke noe allergi eller noe) av så mye!
Hadde heller ikke noe på hysteroskopi - (eller vannscanning (usikker om det er det samme) og da var det null problem å dra på jobb etterpå - så en får tvinge hodet til å tenke på andre ting, og vært i litt rolig bevegelse!:)

Hvor lang tid tar uttak? Føler jeg heller vil ha «litt vondt i 30min» enn å være dårlig en hel dag?
Ja forstår at det ikke er like lett å ta fri da. Det varierer litt hvor lenge uttak tar. Men det er sjeldent at det tar mer enn halvtime. Jeg tror jeg har vært inne i sånn 15 minutter og så ut igjen. Men det kommer vel an på hvor mye egg du har og om de lett kommer til å få henta ut. Det er varierende hvor påvirket man blir av det. Jeg har opplevd både å være helt oppegående og fin etterpå og en annen gang var jeg så dårlig at jeg nesten måtte bæres ut i bil. Jeg holdt på å svime av og kastet opp og styra på. Det var betydelig mye verre enn abort. Men det er umulig å si på forhånd. Det er nok sjeldent å bli så elendig som jeg ble den gangen. Jeg har hatt 6 uttak og det er kun det ene der jeg ble så ekstremt dårlig.
 
Back
Topp