Egguttak i utlandet

Angrer for at vi ikke tok de pengene nå og dro til Danmark. Men det er jo for sent å angre nå. Får begynne å tippe lotto tror jeg[emoji23]

Det er så mange valg og ta og så mye å sette seg inn i i dette gamet at en blir helt svett:( Vet du om det er ventetid på fryseforsøk i Porsgrunn nå? Hvis ikke vi lykkes med dette forsøket så blir det å stå på ventelisten for frys om ca 2 uker. Blir sprø om vi må vente lengre enn oktober som er den første mnd som er mulig etter pausemnd etter medisiner...

Det er så mange valg og ta og så mye å sette seg inn i i dette gamet at en blir helt svett:( Vet du om det er ventetid på fryseforsøk i Porsgrunn nå? Hvis ikke vi lykkes med dette forsøket så blir det å stå på ventelisten for frys om ca 2 uker. Blir sprø om vi må vente lengre enn oktober som er den første mnd som er mulig etter pausemnd etter medisiner...
Det vet jeg ikke. Men jeg snakket med de denne uka og det var visst smekkfullt helt til november! Jeg kunne ikke begynne på medisiner før på mensen som kommer i november. Det er 3 mnd til[emoji15][emoji849]

Det vet jeg ikke. Men jeg snakket med de denne uka og det var visst smekkfullt helt til november! Jeg kunne ikke begynne på medisiner før på mensen som kommer i november. Det er 3 mnd til[emoji15][emoji849]

Ah fy søren! Jeg synes de burde prioritert oss som har vært der lenge og fått oss i mål før de tar inn alt for mange nye og lar ventetiden for alle bli lang mellom forsøk!

I Spania er iallefall suksessraten høyere enn her.

17debb090c7a674ff24818bced28510f.png

Hadde samtale med disse her om dagen. Har lest MYE på sidene deres om lille Norge kan INGENTING i forhold til disse
Er ikke dette for eggdonasjon ?

Jepp, Spania er jo ikke hindret av bioteknologiloven vår, langt fremme på forskning. I tillegg er det jo en veldig bra klinikk. Jeg ble jo gravid der vha eggdonasjon.

Ja, vi hadde en times samtale med en lege der via skype denne uken. SÅ mye kunnskap hun hadde!!! Var noe HELT annet enn å snakke med de her i Norge;)

Og det var takket være deg, Bjørka, at jeg kontaktet de[emoji177][emoji177][emoji177]

Vær oppmerksom på at slike statistikker blir ulikt presentert, altså, ulikt hvordan man teller. Det gjør det vanskelig å sammenligne klinikker. Står ofte om det i studier hvor de forsøker å sammenligne suksessrate. Mange private klinikker har f.eks. mange kriterier som skal oppfylles før man får bli med i statistikken deres, så det kan gjøre tallene penere enn klinikker som inkluderer alt. Ikke at jeg mener at akkurat denne klinikken gjør det altså, men jeg vet at Ønskebarn også har skrevet litt om problematikken rundt det å skulle sammenligne tallene. :confused:

Vær oppmerksom på at slike statistikker blir ulikt presentert, altså, ulikt hvordan man teller. Det gjør det vanskelig å sammenligne klinikker. Står ofte om det i studier hvor de forsøker å sammenligne suksessrate. Mange private klinikker har f.eks. mange kriterier som skal oppfylles før man får bli med i statistikken deres, så det kan gjøre tallene penere enn klinikker som inkluderer alt. Ikke at jeg mener at akkurat denne klinikken gjør det altså, men jeg vet at Ønskebarn også har skrevet litt om problematikken rundt det å skulle sammenligne tallene. :confused:

Ja, det er sant som du sier! For vår del er det de tilbyr det vi trenger (feks pdg), men er viktig å ha i bakhodet ja!

Ble litt nysgjerrig. Hvilke type forslag kom de med som var annerledes i forhold til i Norge (med unntak av aha/pdg)?

Jeg anbefaler deg å lese litt på nettsidene deres:) de har bla egne avdelinger for de som har abortproblematikk, egne avdelinger for "low responders" osv. Altså mer individualisert behandling enn i Norge. De er eller ikke så opptatt av tykkelsen på slimhinnen ift standardmål som norske klinikker er. Mer opptatt av "implantationwindow" etc...

Back
Topp