egguthenting er om en uke - cornoasmitte

Heidetermeg

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Julibarna2024☀️
Hei,

Jeg er i utgangspunktet lite redd for corona, og nå når landet har åpnet har jeg vært enda mindre bekymret. Jeg er fullvaksinert og hele pakka, men fikk i dag vite st jeg har vært i nærkontakt med noen som har corona. Jeg har ingen symptomer selv, og skal i utgangspunktet ikke teste meg før jeg får symptomer.

Problemet er at jeg begynte på sprøyter på torsdag, og skal på UL på fredag 29. oktober og forhåpentligvis bli sendt for eggeuttak på St Olavs neste uke. Jeg er kontaktlærer og det er i klassen min det har blitt påvist smitte. Det er lite sannsynlig at jeg har blitt smittet nå, men er så redd for at det i løpet av uken er flere som blir smittet, og at det kan spolere hele dette forsøket om jeg også blir smittet.
Hva ville dere gjort? Dratt på jobb og satset på at smitten er begrenset til den ene eleven, eller tatt andre forhåndsregler?
Vil virkelig ikke gå glipp av sjansen denne gangen, da jeg synes det er påkjennende nok å være i denne prosessen fra før.

Så lenge som vi venter på disse forsøkene og all energi vi bruker på de, så hadde jeg prøvd å holdt meg hjemme denne uken om jeg var deg :)
Er bare en uke av et langt arbeidsliv.

Hei,

Jeg er i utgangspunktet lite redd for corona, og nå når landet har åpnet har jeg vært enda mindre bekymret. Jeg er fullvaksinert og hele pakka, men fikk i dag vite st jeg har vært i nærkontakt med noen som har corona. Jeg har ingen symptomer selv, og skal i utgangspunktet ikke teste meg før jeg får symptomer.