egguthenting er om en uke - cornoasmitte

Heidetermeg

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Julibarna2024☀️
Hei,

Jeg er i utgangspunktet lite redd for corona, og nå når landet har åpnet har jeg vært enda mindre bekymret. Jeg er fullvaksinert og hele pakka, men fikk i dag vite st jeg har vært i nærkontakt med noen som har corona. Jeg har ingen symptomer selv, og skal i utgangspunktet ikke teste meg før jeg får symptomer.

Problemet er at jeg begynte på sprøyter på torsdag, og skal på UL på fredag 29. oktober og forhåpentligvis bli sendt for eggeuttak på St Olavs neste uke. Jeg er kontaktlærer og det er i klassen min det har blitt påvist smitte. Det er lite sannsynlig at jeg har blitt smittet nå, men er så redd for at det i løpet av uken er flere som blir smittet, og at det kan spolere hele dette forsøket om jeg også blir smittet.
Hva ville dere gjort? Dratt på jobb og satset på at smitten er begrenset til den ene eleven, eller tatt andre forhåndsregler?
Vil virkelig ikke gå glipp av sjansen denne gangen, da jeg synes det er påkjennende nok å være i denne prosessen fra før.

Så lenge som vi venter på disse forsøkene og all energi vi bruker på de, så hadde jeg prøvd å holdt meg hjemme denne uken om jeg var deg :)
Er bare en uke av et langt arbeidsliv.

Hei,

Jeg er i utgangspunktet lite redd for corona, og nå når landet har åpnet har jeg vært enda mindre bekymret. Jeg er fullvaksinert og hele pakka, men fikk i dag vite st jeg har vært i nærkontakt med noen som har corona. Jeg har ingen symptomer selv, og skal i utgangspunktet ikke teste meg før jeg får symptomer.

Problemet er at jeg begynte på sprøyter på torsdag, og skal på UL på fredag 29. oktober og forhåpentligvis bli sendt for eggeuttak på St Olavs neste uke. Jeg er kontaktlærer og det er i klassen min det har blitt påvist smitte. Det er lite sannsynlig at jeg har blitt smittet nå, men er så redd for at det i løpet av uken er flere som blir smittet, og at det kan spolere hele dette forsøket om jeg også blir smittet.
Hva ville dere gjort? Dratt på jobb og satset på at smitten er begrenset til den ene eleven, eller tatt andre forhåndsregler?
Vil virkelig ikke gå glipp av sjansen denne gangen, da jeg synes det er påkjennende nok å være i denne prosessen fra før.

Ta en test uansett.
Ring lege og spør om h*n ev kan gi deg en sykemelding.
Hvis ikke, så må du evt hoste litt i noen dager...

Min jobb er å organisere fravær hos lærere og jeg hadde absolutt rådet deg til en sykemelding, evt noen dager egenmelding, frem til situasjonen er helt avklart.

Hadde senest denne uken en lærer som er blitt smittet - fullvaksinert og det hele.

Hei,

Sniker. Er lærer selv - hadde blitt hjemme med gooood samvittighet! Lykke til med stimulering og uttak! :)

Hvordan går det med deg? Fortsatt symptomfri? Har tenkt mye på deg. Må jo være marerittet å ikke kunne få fullføre på grunn av det dumme viruset. Så mye krefter og så mye penger som vi faktisk legger i medisiner og alt. Håper du holder deg frisk. :Heartred

Hvordan går det med deg? Fortsatt symptomfri? Har tenkt mye på deg. Må jo være marerittet å ikke kunne få fullføre på grunn av det dumme viruset. Så mye krefter og så mye penger som vi faktisk legger i medisiner og alt. Håper du holder deg frisk. :Heartred

Takk for omtanke ❤️
Her går det bra. Tok hurtigtest i går, så ligger heldigvis ikke an til å bli smittet selv. Har holdt meg hjemme både i går og blir hjemme i dag også. Er veldig glad for at jeg ikke var på jobb i går hvert fall, for fikk melding om flere som hadde vært på skolen den dagen som på kvelden fikk påvist smitte… Synes det er veeldig rart å holde meg hjemme da Er så og si aldri syk, men får heldigvis støtte fra avdelingsleder på skolen i at det er det riktige valget nå.

Heldigvis er jeg ikke i karantene, så satser på at jeg holder meg fri for smitte ved å være hjemme og får dratt på timene som planlagt på fredag ☺️

Back
Topp