Eggutak

jente80

Forelsket i forumet
Heia, i kveld skal jeg ta eggløsnings sprøyten,på mandag skal vi på riksen og ta uttak.Jeg både gruer og gleder meg.Har hørt begge deler om uttak,at det er fryktelig vondt og at det ikke er så ille.Noen som kan svare meg?

hakke peil...men lurer på det samme....

Så Spennende!!! Du må ha masse lykke til!!

Helt seriøs det e ikke noe vondt, du kjenner ikke noen ting. Du får 3 piller som skal tas ca 30 min før du skal inn . Så får du en sprøyte eller to inne hos legen . Da e du så dopa på tabelettene at du ikke kjenner sprøyta. Så henter de ut egga og du kan velge å ligge litt eller reise hjem. Eg var uta av sykehuset etter ca 15 min , som det tok å lage sykemeldingen. og da gikk eg og mannen min på shopping senter i haugesund og spist og handla.

SÅ slapp av og kos deg i helga, mange lager skrekk historier, men eg kan love deg at det var mye verre å ta sjekken om egglederene var tette. Så hvis du har sjekka det e det 100 ganger MINDRE vondt det å ta ut egga .

lykke til på mandag

godt høre[:)]

er nok veldig forskjellig fra person til person...men er greit være forberedt på at det KAN gjøre vondt....så slipper man den overraskelsen lissom

Har hatt to egguttak. Den første var piece of cake, mens den andre var vond. Men det er jo forskjellig fra person til person. Det er ikke sikkert at det jeg syntes var vondt er vondt for en annen. Lykke til uansett.[:D]

takk for svar.Nå er sprøyten tatt og jeg er klar til å reise til oslo i morgen.Det hjalp litt og høre flere si åssen uttaket var.Har egentlig ikke tenkt på noe av det som nå snart skal skje.Men i dag begynte jeg,har gruet meg i hele dag.Men får ta det som det kommer.Jeg har tatt undersøkelse for å se om egglederne var tette,den synes jeg var veldig vond og ubehagelig,så vist den er 100 ganger verre enn uttak,så klarer jeg det fint[:)]

Lykke til i morgen, tenker på deg [:)] 

Det går så fint så, så slapp av og nytt søndagen.

ORIGINAL: jon blund

Helt seriøs det e ikke noe vondt, du kjenner ikke noen ting. Du får 3 piller som skal tas ca 30 min før du skal inn . Så får du en sprøyte eller to inne hos legen . Da e du så dopa på tabelettene at du ikke kjenner sprøyta. Så henter de ut egga og du kan velge å ligge litt eller reise hjem. Eg var uta av sykehuset etter ca 15 min , som det tok å lage sykemeldingen. og da gikk eg og mannen min på shopping senter i haugesund og spist og handla.

SÅ slapp av og kos deg i helga, mange lager skrekk historier, men eg kan love deg at det var mye verre å ta sjekken om egglederene var tette. Så hvis du har sjekka det e det 100 ganger MINDRE vondt det å ta ut egga .

lykke til på mandag

Så vittig å se hvor forskjellige folk er [:D]
Jeg syntes egguthentinga var grusom, men merket ingenting da de sjekket om egglederne var tette.
Men, jente80, det var virkelig verdt det. Og jeg tenker ikke to ganger om jeg må gjennom det igjen [;)]

Ja det e jo veldigt forskjeligt fra person til person. Men eg e gla for at eg fikk reise fort fra sykehuset hver gang.
Når de sjekka egglederen mine hadde de problemer, sikkert derfor det var så vondt. Måtte ha inn ekstra leger og masse styr husker eg . Og eg var der alene uten mannen min.

Men eggutake gikk som en lek allså, Selv andre gangen da de tok så kaldt FLUSJING, det vil si at de fant for få egg i hver eggpose, de tok da å førte alt tilbake inn i meg. pose for pose og skyllet rundt .og sugte ut igjen. Det eneste eg kjente da var at det "killet" , men det sa legen skulle hver vondt . Og at eg måtte ligge inne til overvåking etterpå, men etter 20 min. ville eg hjem og de klarte ikke holde meg igjen. Så eg fikk masse ros av leger og sykepleiere når vi reiste hjem. Så det e nok opp til hver enkel hvor fort en gir etter for smerte.

Men hadde gjort det flere ganger om vi ikke hadde lykkes denne gangen. Og det blir nok et nytt forsøk når vi har fått den lille hulleboeren vår, kan jo ikke bli enebarn [:D]

For meg var det vondt på den ene siden, men ikke den andre. Noen shoppingtur var det ikke snakk om for mitt vedkommende etterpå, var dopa i MANGE timer etterpå! Lykke til, det går bra[:D]

Korleis gjekk egguthentinga i dag jente80????

heia. Nå er jeg nokså bra igjen.Selve egguttaket gikk nokså greit,fikk jo medisin.Men jeg lå hele dagen i går,spydde,var kvalm,det verket i magen.Men mulig det er bivirkning når medisinene forsvant ut av kroppen.Jeg ringte riksen i dag,det var 5 egg som ble befruktet[:)] så i morgen er det tilbake og få innsetting.Er kjempe gla,åssen er inntaket da? kjenner en noe til det?[:)]

5 egg befruktet høres jo meget bra ut[:)]

kjempemasse lykke til da..så moro, vedder på det kribler godt i magen din nå ja....snart ruger å greier..kult[:D]

gleder meg til det blir oss.....legg inn en melding på hvordan det var da...klem til deg..natta

ORIGINAL: jente80

heia. Nå er jeg nokså bra igjen.Selve egguttaket gikk nokså greit,fikk jo medisin.Men jeg lå hele dagen i går,spydde,var kvalm,det verket i magen.Men mulig det er bivirkning når medisinene forsvant ut av kroppen.Jeg ringte riksen i dag,det var 5 egg som ble befruktet[:)] så i morgen er det tilbake og få innsetting.Er kjempe gla,åssen er inntaket da? kjenner en noe til det?[:)]

Når du nevner det, så kom jeg på nå at det første jeg gjorde når jeg kom inn døra hjemme, etter egguttak, var å løpe på do å spy[:D] Jeg var jo overstimulert da, så kan jo ha noe å si det..

Håper virkelig dette går bra for deg og din kjære!!! Ikke noe er bedre enn det. Inntaket er IKKE vondt i det hele tatt. Vips så var det over[;)] Men jeg satt igjen med en merkelig følelse etterpå, en god en dog[;)][:)] LYKKE TIL!!!

Back
Topp