Eggstokkspørsmål

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
La denne ut feil sted tidligere i dag, så da kommer den her også.

Har nettopp vært på siste kontroll før uttak til helga, og legen mente de ikke kom til å klare å få tatt ut egg på venstre siden da eggstokken ligger oppå livmoren. Dette har ikke vært et problem de andre gangene, og han mumlet noe om mulig endometriose og sammenvoksninger. Da jeg var på kontroll på fredag var begge eggstokkene på riktig sted… Mener å huske ved forrige forsøk at de hadde tilgang til begge eggstokkene, men at jeg/de måtte presse på magen på den ene siden.

Har noen flere opplevd lignende?

Har ikke så mange egg å ta av, så vil jo gjerne få med det jeg kan..:sorry:

Muligens ikke helt det samme, men min ene eggstokk ligger vanligvis veldig høyt opp. På vanlig UL husker jeg de nevnte at den kunne være vanskelig å komme til ved uttak. De sa også at eggstokkene blir såpass tunge under stimulering at de ofte "detter nedover". De har heldigvis blitt tunge nok hos meg til at dette har skjedd.. Så kanskje det blir sånn hos deg også?

Muligens ikke helt det samme, men min ene eggstokk ligger vanligvis veldig høyt opp. På vanlig UL husker jeg de nevnte at den kunne være vanskelig å komme til ved uttak. De sa også at eggstokkene blir såpass tunge under stimulering at de ofte "detter nedover". De har heldigvis blitt tunge nok hos meg til at dette har skjedd.. Så kanskje det blir sånn hos deg også?
Takk for svar :happy:
Mine virker liksom å vandre litt. Helt merkelig. Men så var Mr. Gynekolog så sur og ekkel i måten han svarte på at jeg ga opp. Han ville liksom ikke høre, og da jeg sa at de både på fredag og tidligere har sagt at de lå fint til, og spurte om de kunne flytte på seg fikk jeg bare et surt svar på noe helt annet.

Har så få egg at de blir nok dessverre ikke tunge her, men håååper den kan dra seg på plass igjen før lørdag.:banghead:

Ene min eggstokk ligger også verre til enn den andre og det gjør sykt vondt å ta egg fra den. Aldri fått svar på hvorfor, men det har aldri blitt spekulert i endometriose osv

Kanskje ikke det samme, men opplevde på uttak nr tre av totalt fire at den ene siden lå for høyt til og med noen blodårer i veien. Der lå et av tre egg, så litt krise for min del :hungover: Jeg måtte opp og hoppe, i bare t-skjorta og sokker, legen hoppet med meg :hilarious: De prøvde også å dytte den ned og holde den der. Har ikke opplevd det før eller siden.

Så kanskje den bare lå litt høyt akkurat i dag? Håper du får ut alle eggene på begge sider. Masse lykke til :love2

Kanskje ikke det samme, men opplevde på uttak nr tre av totalt fire at den ene siden lå for høyt til og med noen blodårer i veien. Der lå et av tre egg, så litt krise for min del :hungover: Jeg måtte opp og hoppe, i bare t-skjorta og sokker, legen hoppet med meg :hilarious: De prøvde også å dytte den ned og holde den der. Har ikke opplevd det før eller siden.

Så kanskje den bare lå litt høyt akkurat i dag? Håper du får ut alle eggene på begge sider. Masse lykke til :love2
Samme her- ene eggstokken lå høyt oppe. Proffe Hausken klemte og lirket litt på magen og fikk tak i det vi trengte :)

lykke til TS :)

Vet ikke om det er helt det samme, men jeg har også en eggstokk som ligger mer klønete til. Det er selvfølgelig den siden jeg har flest egg, og det er ikke særlig behagelig når de ligger oppå magen min og presser - men de har fått ut eggene likevel.

Håper han tar feil, og at du får ut eggene på begge sidene!

Her er det høyre eggstokk og selvfølgelig den med mest egg som ligger kronglete til. Begge uttak jeg har hatt så måtte de ligge og klemme på magen min for å få ut egg derfra. Nå sist gang var det kjempevondt og de starta å hente ut egg uten å klemme på den. Det ble straks mye bedre da de dytta den ned og holdt den på plass.

Eggstokkene er ikke direkte festet fast inni der, så ja de vandrer litt rundt. Det er helt normalt og betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt. Men som flere her tydelig har erfart så kan det være nødvendig å dytte litt på dem for å få tak i dem med nåla.

Back
Topp