Eggposer

Blåklokke78

Flørter med forumet
Hadde min første UL under stimulering på mandag. Hadde da 5-6 eggposer, men en var litt liten. Kan antall eggposer øke til neste UL som er fredag? -eller er det slik at de som synes på første UL er de jeg har til rådighet?
 
Ja. Noen eggposer er litt trege, og kommer opp etterhvert. De vil nok ikke ta igjen de andre eggposene da de vokser ca 2mm i døgnet. Duostimulering er er mulighet menmam kan bruke for å få med de som kommer til etterhvert, men det er mest brukt på de som ikke har så mange sjanser på å få barn..
 
Ja. Noen eggposer er litt trege, og kommer opp etterhvert. De vil nok ikke ta igjen de andre eggposene da de vokser ca 2mm i døgnet. Duostimulering er er mulighet menmam kan bruke for å få med de som kommer til etterhvert, men det er mest brukt på de som ikke har så mange sjanser på å få barn..
Hva er duostimulering?
 
Mange er ikke nødvendigvis bedre. Jeg har hatt to uttak.
Uttak 1; 6 eggposer, fikk ut 6 egg, ett ferskforsøk (dag 2) og 3 blastocyster på frys. Ett barn ut av forsøket.
Uttak 2; 16 eggposer, 14 egg, 12 befruktet. Ett ferskforsøk (dag 5) og 3 blastocyster på frys. Ett barn ut av forsøket.

Så selv om det andre uttaket gav veldig mange flere egg, var «brukbarheten» og resultatet egentlig akkurat det samme enten de fikk frem mange eller få egg i ute.punktet. De sa til meg at for de som ikke har PCO eller veldig lav AMH, vil det rett og slett være litt tilfeldig om en syklus vil modne mange eller få egg.
Lykke til!
 
Hva er duostimulering?

Duostimulering er når man har ett uttak og de går til totalfrys for så å begynne ny stimulering rett etter uttaket. Da må det være noen 'up an coming' eggposer som ikke er så veldig store som ligger igjen og kan stimuleres videre. Så blir det nytt uttak og ferskforsøk av de nye eggene. Kanskje litt klønete forklart.
 
Back
Topp