Eggledere - skylling

Sille92

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Heisann! Håper på litt erfaringsutveksling :-)
Nærmer oss 1 års prøving nå på barn nummer to, uten positive tester. Barn nr. 1 ble født i 2020, og laget på andre forsøk. Har testet etter EL osv, og hatt sex rundt dette. Ingen klaff. Skal på kommende onsdag skylle eggledere. En god grunn til å sjekke dette er fordi jeg hadde sprukken blindtarm i mai i fjor, noe som kan påvirke. Jeg skal inn på CD12. Pleier å få på EL på CD16. Jeg lurer på dere som har skylt:
1) Hvor lang tid tok undersøkelsen? Smerterfult?
2) Vet dere noe om sjansen for å bli gravid i samme syklus? Altså,jeg har EL noen dager etter skylling - påvirker det denne syklusen?
3) Om tette - hva blir veien videre?
4) Solskinnshistorie etter skylling?

Heisann! Håper på litt erfaringsutveksling :)
Nærmer oss 1 års prøving nå på barn nummer to, uten positive tester. Barn nr. 1 ble født i 2020, og laget på andre forsøk. Har testet etter EL osv, og hatt sex rundt dette. Ingen klaff. Skal på kommende onsdag skylle eggledere. En god grunn til å sjekke dette er fordi jeg hadde sprukken blindtarm i mai i fjor, noe som kan påvirke. Jeg skal inn på CD12. Pleier å få på EL på CD16. Jeg lurer på dere som har skylt:
1) Hvor lang tid tok undersøkelsen? Smerterfult?
2) Vet dere noe om sjansen for å bli gravid i samme syklus? Altså,jeg har EL noen dager etter skylling - påvirker det denne syklusen?
3) Om tette - hva blir veien videre?
4) Solskinnshistorie etter skylling?
Jeg skylla eggledere forrige syklus. 5 dager før jeg pleier å få eggløsning. Jeg ble gravid, men mistet i uke 5. Gynekolog sa jeg kunne bli gravid samme syklus som skylling.. og det stemte jo. Det var som sterke mens smerter. Det gikk helt fint. Ta en Ibux og Paracet i forkant, så er du sikker;) merket ingen smerter etterpå. Blødde litt i et bind samme dagen.. lykke til.

Jeg skylla eggledere forrige syklus. 5 dager før jeg pleier å få eggløsning. Jeg ble gravid, men mistet i uke 5. Gynekolog sa jeg kunne bli gravid samme syklus som skylling.. og det stemte jo. Det var som sterke mens smerter. Det gikk helt fint. Ta en Ibux og Paracet i forkant, så er du sikker;) merket ingen smerter etterpå. Blødde litt i et bind samme dagen.. lykke til.
Det tok forresten 5-10 min.. fortgjort hun satte inn et slags tynt lite rør.. skyldte væske i livmoren først for å se etter polypper osv.. så presset hun inn litt mere væske.. kjente det strålte oppover mot eggstokkene. Men som sakt, som mens smerter..

Tusen takk for svar! Fint å høre din erfaring. Og godt å høre at det ikke er så vondt, og fint med tips om å ta litt smertestillende på forhånd. Håper selvfølgelig dette kan være positivt for prøving med positivt resultat :) Vet du om det er større sjans å miste etter en sånn skylling (har også hørt at sjansene for å lykkes etter dette kan være noe større òg?) Va dine helt åpne,eller noe tette? :-)

Tusen takk for svar! Fint å høre din erfaring. Og godt å høre at det ikke er så vondt, og fint med tips om å ta litt smertestillende på forhånd. Håper selvfølgelig dette kan være positivt for prøving med positivt resultat :) Vet du om det er større sjans å miste etter en sånn skylling (har også hørt at sjansene for å lykkes etter dette kan være noe større òg?) Va dine helt åpne,eller noe tette? :)
Det lurer jeg også på nå, Om det er lettere å miste etter en skylling. Gynekologen sa ingen ting om det..å jeg glemte å spørre om akkurat det. Kan være tilfeldig med meg da,selv om jeg skyllet den syklusen. De 3 første månedene er det større sannsynlighet for å lykkes , fikk jeg beskjed om. Mine var åpne ved skylling.. men det kunne være noe groms som det var greit å få skyldt ut..sånne ting var ikke lett å se på ul, som taes samtidig med skyllingen..

Hmm ja,innbiller meg at jeg har lest det en plass. Men det også handler vel om så mye mer annet i tillegg :-)
Oki. Bra dine ikke var tette da. Spent på dette :-P

Har skylt eggledere to ganger hos min private gyn, han anbefaler å skulle tidlig i syklus (har vært der mellom CD2-5), første gang så var det alt som skulle til før spira satt (og ble til en flott gutt)

Andre gang gav det ikke noe hjelp. For min del har det ikke vært smertefullt, men hadde mensmurringer samme dag og kjente meg stinn i magen dagen etter.

Har skylt eggledere to ganger hos min private gyn, han anbefaler å skulle tidlig i syklus (har vært der mellom CD2-5), første gang så var det alt som skulle til før spira satt (og ble til en flott gutt)

Andre gang gav det ikke noe hjelp. For min del har det ikke vært smertefullt, men hadde mensmurringer samme dag og kjente meg stinn i magen dagen etter.
Takk for deling :-) Glad det ikke høres så vondt ut! Hmm,rart at de anbefaler ulikt i syklusen,men mulig det ikke er så all for viktig da.

Hadde halvveis vellykket skylling den 4.aug,og ble ikke gravid den syklusen(hadde el noen dager etterpå). Fortsatt ikke blitt gravid,og venter på å bli henvist til gyn for mer utredning. Fant ikke noe galt hos privat gyn når jeg var der...

Back
Topp