Egglederbetennelse

Snowy

Glad i forumet
Noen som har hatt det og har peiling på hva det egentlig er for noe? Er det farlig? Jeg har visst sannsynligvis fått dette (var hos legen i dag men hun hadde så dårlig tid så jeg fikk ikke noe særlig svar fra henne). Skal få svar på prøvene i morgen (tror jeg) men hun var visst ganske sikker på at det er det jeg har.

Hvis det er noen som har hatt det, tok det lang tid å bli frisk igjen? Har du merket noe til det i etterkant?

Har det ikke, og ikke hatt det. Lurer bare på hvordan du merker det?

Feber og vondt i magen, vondt å tisse, økt utflod, osv. Skikkelig koselig mao...[&:]

ORIGINAL: Snowy

Noen som har hatt det og har peiling på hva det egentlig er for noe? Er det farlig? Jeg har visst sannsynligvis fått dette (var hos legen i dag men hun hadde så dårlig tid så jeg fikk ikke noe særlig svar fra henne). Skal få svar på prøvene i morgen (tror jeg) men hun var visst ganske sikker på at det er det jeg har.

Hvis det er noen som har hatt det, tok det lang tid å bli frisk igjen? Har du merket noe til det i etterkant?

Har ikke hatt det selv, men vet at betennelse i egglederen går inn under sekkebetegnelsen "bekkeninfeksjon". Det kan være forårsaket av ulike bakterier, men hyppigste (40 %) er klamydia. Vanlig er smerter ved samleie, økt utflod (gjerne med endret farge) og feber.

Man behandler gjerne med et antibiotikum som dekker de vanligste bakteriene.

De aller fleste blir helt bra igjen og slipper komplikasjoner, mens enkelte får mer langvarige plager og noen få får mer permanent skade på egglederen. Sier ikke dette for å skremme deg, altså. Men lurt å være obs på det hvis man ikke merker bedring.

Håper du får raskt svar og tidlig behandling. Høres ikke noe godt ut!

Takker Kinaputten! Men det går da ikke an å få klamydia når man er i fast forhold?? Vet du andre måter man kan få betennelsen på? Har ikke smerter ved samleie så kanskje det ikke er det allikevel da? Finner vel ut av det i morgen...

ORIGINAL: Snowy

Takker Kinaputten! Men det går da ikke an å få klamydia når man er i fast forhold?? Vet du andre måter man kan få betennelsen på? Har ikke smerter ved samleie så kanskje det ikke er det allikevel da? Finner vel ut av det i morgen...

Klamydia kan ligge og lure i mange år før det plutselig oppstår symptomer. Men det er også en hel haug av andre bakterier som kan gi betennelse i egglederen. Mange er seksuelt overførbare, men de trenger ikke nødvendigvis være det.

Back
Topp