Eggløsningstester

Denne tråden er fra 2005.. :p forhåpentligvis er de dere quoter blitt gravid i løpet av disse 10 årene.. :p

Hahaha, herlig! Den hoppet nok opp i systemet da håphjertehåp skrev og så har jeg ikke lagt merke til det. Takk for info...;):nicethread:oops:
 
Dagen etter eggløsning går temperaturen merkbart opp 0,2-0,5 grader, og holder seg der frem til man får menstruasjon igjen.
Og dagene hos meg med høy temperatur har vært omkring 9 dager.

Så det er tempingen som har lært meg at jeg har kort lutealfase.
I begynnelsen testet jeg med el-tester, men fikk jo aldri noe vettugt ut av de. Det jeg skjønner nå, er jo at jeg har tatt de for tidlig og ikke holdt på lenge nok. Med en syklus som jeg til tider har hatt, på 23 dager, anbefales det at man starter el-testing på dag 7. og når jeg da ikke har hatt el før dag 14 har det vist seg, så har jeg jo sluttet å teste og bare trodd at de ikke virket..

Nå tester jeg litt nærmere der jeg tror el kommer til å våre - første pp nå hvor jeg tester for el etter at jeg begynte å tempe ordentlig :)
Hei BabyG! Takk for god info. Nå skjønner jeg litt mer hvordan. Har tenkt på temping, men har ikke helt hatt tiltro det uten at jeg vet hvorfor. Tar du tempen i rektum?
Tror jeg kan ha samme problem. Men nå skal jeg jo gå på Femar, da ba de meg om å teste fra dag 11. Syntes det hørtes lenge ut...men redd for å gjøre noe feil også. :/
 
Hei BabyG! Takk for god info. Nå skjønner jeg litt mer hvordan. Har tenkt på temping, men har ikke helt hatt tiltro det uten at jeg vet hvorfor. Tar du tempen i rektum?
Tror jeg kan ha samme problem. Men nå skal jeg jo gå på Femar, da ba de meg om å teste fra dag 11. Syntes det hørtes lenge ut...men redd for å gjøre noe feil også. :/

Vel, tempingen vil jo bare si ifra _etter_ at eggløsningen har vært, så det hjelper ikke på planlegging før etter at du faktisk har kartlagt noen sykluser..
Jeg temper i rektum. På amerikanske sider står det jo under tunge eller vaginalt, men jeg er oppvokst med at man temper i rektum og at det er det beste stedet å teste, så jeg har gjort det konsekvent. Og har lært ganske mye om min egen temperatur - for eksempel at man gjerne ligger på 36,5 grader (jeg trodde jo det var noe feil med meg den dagen jeg oppdaget det, at man ikke våknet med 37,5...)

Femar kjenner jeg ikke til, men du har altså vært og fått hjelp allerede?
 
Vel, tempingen vil jo bare si ifra _etter_ at eggløsningen har vært, så det hjelper ikke på planlegging før etter at du faktisk har kartlagt noen sykluser..
Jeg temper i rektum. På amerikanske sider står det jo under tunge eller vaginalt, men jeg er oppvokst med at man temper i rektum og at det er det beste stedet å teste, så jeg har gjort det konsekvent. Og har lært ganske mye om min egen temperatur - for eksempel at man gjerne ligger på 36,5 grader (jeg trodde jo det var noe feil med meg den dagen jeg oppdaget det, at man ikke våknet med 37,5...)

Femar kjenner jeg ikke til, men du har altså vært og fått hjelp allerede?

Takk for svar. Så fint at temping har gjort susen for deg. :) jeg er inne i 1. Prøveperiode nå. Ettersom vi er 2 jenter så blir det naturligvis inseminering og da må man på klinikk. Første veiledningssamtale sa legen at jeg var i grenseland for pcos og at jeg kunne ha vanskeligheter med å bli gravid, på bakgrunn av det fikk jeg Femar en tablett som skal senke østrogen slik at LH og FSH øker dersom jeg har forstått det riktig. Skal på kontroll ultralyd for å se om eggposene har vokst :)

Hvilken prøveperiode er du inn i?
 
Ah, men da skjønner jeg jo at dere får hjelp fra børjan av, og ikke helt må vente ett de som prøver selv..

Og av alle ting nå som jeg endelig fikk tatt el-test og fikk positivt resultat og lignende, så ser det ut til at el har "ombestemt seg", den skulle egentlig vært søndag eller i går, men har fremdeles ikke noe temperaturøkning i dag.

Vi er vel i pp 7 tror jeg, sånn ordentlig, men ble ikke helt seriøs prøving alle periodene, men lar de nå stå :) Har prøvd siden juni/juli ca
 
Back
Topp