Eggløsningstester til besvær

Glede2019

Andre møte med forumet
Hei,

Vi har prøvd å bli gravide i noen måneder nå, og har gått til innkjøp av eggløsningstester da syklusen min er svært ujevn (34, 33, 45, 34, 37 og 41 dager de siste månedene). Kan ikke si jeg blir særlig klok av eggløsningstestene jeg har tatt til nå, og håper jeg kan få hjelp av dere.

Jeg tenkte jeg skulle ta tester litt i forveien for å få et sammenligningsgrunnlag. Til tross for lang syklus begynte jeg dermed fra dag 13.

Test 1, øverst, er tatt dag 13 på kvelden
Test 2, midterst, er tatt dag 15 på kvelden
Test 3, nederst, er tatt dag 16 på kvelden

Har dere noen kommentarer til dette? Er det for tidlig å begynne å teste?
orca-image-1513519683827.jpg_1513519684517.jpeg

Jeg brukte eggløsningstester en periode selv, pga veldig(!) ujevn syklus, og bruk av eggløsningsstimulerende.
Etterhvert fant jeg ut at de medisinene tuller til testene, og at jeg allikevel hadde samleie annenhver dag, så det var jo ingen vits.
Jeg fikk be-/avkreftet om jeg hadde hatt EL på sykehuset uansett.

Så, mitt tips til deg er å heller bare prøve annenhver dag, og slutte å teste, for testingen i seg selv kan gjøre en gal. ;)

Jeg tipper at vi ikke har prøvd lenge nok for å kunne gå til sykehuset for å kontrollere der.

Jeg har slitt en del med migrene dette året, og samleie er dessverre ikke det som frister mest når det står i. Dermed er det ikke like lett å holde annenhver dag.

Har hatt et avslappende forhold til prøvingen frem til nå, men nå begynner jeg å bli utålmodig... Vil så inderlig at det skal klaffe!

Ut i fra lengden på syklusene du har hatt har du nok ikke EL før rundt dag 20 i syklusen.

Disse testene var vanskelige å tyde. Syns kontrollstreken var veldig svak. Vil ikke si at noen av dem er positive, men ikke godt å sammenligne når kontrollstreken er så ræva....

Jeg synes også at kontrollstrekene var veldig dårlige. Forventet liksom å få lite utslag på teststreken siden jeg begynte å teste så tidlig. Måtte lese bruksanvisningen på nytt for å se om jeg ikke holdt strimmelen lenge nok i etter som kontrollstreken var så svak, men jeg gjorde som jeg skulle...

Blir spennende å se om det skjer forandringer på testene i neste uke.

Hvis andre har opplevd det samme vil jeg gjerne høre deres erfaringer :)

Testene er, som dere ser på bildet, fra Babyplan og er bestilt gjennom billige-tester.no.

Jeg tipper at vi ikke har prøvd lenge nok for å kunne gå til sykehuset for å kontrollere der.

Jeg har slitt en del med migrene dette året, og samleie er dessverre ikke det som frister mest når det står i. Dermed er det ikke like lett å holde annenhver dag.

Har hatt et avslappende forhold til prøvingen frem til nå, men nå begynner jeg å bli utålmodig... Vil så inderlig at det skal klaffe!

Vi prøvde ikke i det hele tatt før vi fikk hjelp, fordi jeg ikke hadde fått tilbake mensen over et år etter slutt på p-piller, og fordi syklusene var så ujevne når den først kom. :)

Vet hvor slitsomt migrene er, og at sex ikke frister. Men, dere trenger ikke ha samleie, han kan ejakulere i en plastkopp, også bruker dere en sprøyte (uten spiss) og sprøyter sæden inn i skjeden.
Det høres klinisk ut, men gjør samme nytten som en penis og gjør at du slipper å stresse med sex under migrenen, men allikevel får prøvd så ofte du vil. :)

Det der har ikke streifet tankene mine en gang!

Takk for tips! Vi får se om mannen er så åpen for den løsningen

Jeg sliter med litt migrene selv, og selv om samleie ikke står på høyeste prioritet akkurat da, så har jeg funnet ut at noen orgasmer letter litt på hodet.. :) Du har kanskje prøvd det og det funker ikke for deg, men tenkte jeg skulle foreslå det. :)

Jeg sliter med litt migrene selv, og selv om samleie ikke står på høyeste prioritet akkurat da, så har jeg funnet ut at noen orgasmer letter litt på hodet.. :) Du har kanskje prøvd det og det funker ikke for deg, men tenkte jeg skulle foreslå det. :)
Takk for tips!

Jeg har to jobber (hvorav den ene er 100 %), er kasserer for en lokal idrettsklubb i tillegg til at vi har bygd nytt hus. Migrene har dermed vært langt verre enn hva den er nå. Ikke barebare å bygge hus... Merket stor forskjell etter at vi flyttet inn og fant roen. Vi får se om det hjelper på prøvingen også :)

Back
Topp