Eggløsningstest

Ananasmamma00

Andre møte med forumet
Vi prøver på baby nummer to, og jeg er i gang med eggløsningstest. Gikk til innkjøp av clearblue sin, den lilla. Har testet i 6 dager nå, 2 stk med tom sirkel, nå er det 4 stk med blinkende smilefjes. Vi hadde samleie igår, og lurer på om sjansen for å bli gravid er der nå siden testen blinker smilefjes? :)

Vedlegg

• IMG_9872.jpeg
    IMG_9872.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 73
Hei ☺️! Jeg bruker også CB sine lilla eggløsningstester. Du får blinkesmiley fordi den finner økende østrogennivå (E3G) i urinen din. Når du får statisk smilefjes (maksimal fertilitet) har testen registrert LH-økning og du kan forvente eggløsning etter 12-36 timer. Jeg pleier å få blinkende smilefjes en eller to dager på rad, deretter fast smilefjes (maksimal fertilitet). Dagen etter maksimal fertilitet tar jeg en ‘vanlig’ eggløsningstest fra babyplan for å dobbeltsjekke - og den stemmer alltid. Send meg gjerne en DM hvis du har flere spørsmål eller synes at det jeg skrev var forvirrende ☺️

(jeg tester forøvrig alltid mellom kl 11 og 12 på formiddagen og ikke med morgenurin. for meg har det vært lettere å finne LH-stigningen på den måten, men der er vi alle forskjellige) …

Fertilitetslegen på C-Medical anbefaler samleie annenhver dag fra syklusdag 10 og utover (frem til IKM). Da misser man ikke eggløsning, uansett om man tester etter LH eller ei ☺️ Hun sa også at størst sjanse for befruktning er to dager før eggløsning, men det tror jeg er veldig individuelt! Masse lykke til<3

Last edited:
Back
Topp