Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi prøver på baby nummer to, og jeg er i gang med eggløsningstest. Gikk til innkjøp av clearblue sin, den lilla. Har testet i 6 dager nå, 2 stk med tom sirkel, nå er det 4 stk med blinkende smilefjes. Vi hadde samleie igår, og lurer på om sjansen for å bli gravid er der nå siden testen blinker smilefjes?
Hei ! Jeg bruker også CB sine lilla eggløsningstester. Du får blinkesmiley fordi den finner økende østrogennivå (E3G) i urinen din. Når du får statisk smilefjes (maksimal fertilitet) har testen registrert LH-økning og du kan forvente eggløsning etter 12-36 timer. Jeg pleier å få blinkende smilefjes en eller to dager på rad, deretter fast smilefjes (maksimal fertilitet). Dagen etter maksimal fertilitet tar jeg en ‘vanlig’ eggløsningstest fra babyplan for å dobbeltsjekke - og den stemmer alltid. Send meg gjerne en DM hvis du har flere spørsmål eller synes at det jeg skrev var forvirrende
(jeg tester forøvrig alltid mellom kl 11 og 12 på formiddagen og ikke med morgenurin. for meg har det vært lettere å finne LH-stigningen på den måten, men der er vi alle forskjellige) …
Fertilitetslegen på C-Medical anbefaler samleie annenhver dag fra syklusdag 10 og utover (frem til IKM). Da misser man ikke eggløsning, uansett om man tester etter LH eller ei Hun sa også at størst sjanse for befruktning er to dager før eggløsning, men det tror jeg er veldig individuelt! Masse lykke til<3