Eggløsningstest

Fru.Vestavind

Glad i forumet
Mulig et litt teit spørsmål, men kva er greia med eggløysingstest?

Skjønner jo at det er greit å vite om man HAR eggløysing, men virkar som at "alle" brukar det.
Er det ikkje berre å ha sex som normalt, å ta livet med ro. Eller er det sånn at man bør redusere mengda sex for å auke sjansen for baby?
(Det siste virkar litt ulogisk)

Opplys meg gjerne! :)
Har aldri tatt el-test, å tenker det er greiast å prøve uten mykje ekstra å passe på, i allefall i førsteomgang.
Men eg er ei nysgjerrig sjel, som likar å lære om nye ting :)
 
Ikke alle som har 28-dagers syklus og blir gravide på et blunk :hilarious:

Hadde vel blitt litt veeeel slitsom om man skulle legge inn aksjer daglig i en f.eks 60-dagers syklus. Det er vel én av grunnene..

Og ja, man bør spare svømmere om mannen har dårlig sædkvalitet.
 
Kjenner godt til at ikkje alle er 28-dagers syklus ja, min er på ca 4veker +/- 3 dagar (så opp mot ei veke ustabil).
Så el-test for å finne el. Men når bør man ha sex i forhold til test? Daglig eller annakvar dag?

Sex daglig i 60 dagar høyrdes i grunn meir deilig enn travelt ut:angelic: men forstår godt at man då kan bli utolmodig av å vente på ikm.:sorry:

Tusen takk for svar Nagini, vart litt klokare:bookworm:
 
Kjenner godt til at ikkje alle er 28-dagers syklus ja, min er på ca 4veker +/- 3 dagar (så opp mot ei veke ustabil).
Så el-test for å finne el. Men når bør man ha sex i forhold til test? Daglig eller annakvar dag?

Sex daglig i 60 dagar høyrdes i grunn meir deilig enn travelt ut:angelic: men forstår godt at man då kan bli utolmodig av å vente på ikm.:sorry:

Tusen takk for svar Nagini, vart litt klokare:bookworm:

Annenhver dag sier man vel tror jeg.. :) Med mindre man var dårlige svømmere som sagt, da bør man sikkert spare noen dager :)

Sex 60 dager på rad kan ikke være mye deilig, nei :hilarious: Hadde vi aldri fått til med turnusen vi har ift jobb og barna vi har fra før :p
 
Mulig et litt teit spørsmål, men kva er greia med eggløysingstest?

Skjønner jo at det er greit å vite om man HAR eggløysing, men virkar som at "alle" brukar det.
Er det ikkje berre å ha sex som normalt, å ta livet med ro. Eller er det sånn at man bør redusere mengda sex for å auke sjansen for baby?
(Det siste virkar litt ulogisk)

Opplys meg gjerne! :)
Har aldri tatt el-test, å tenker det er greiast å prøve uten mykje ekstra å passe på, i allefall i førsteomgang.
Men eg er ei nysgjerrig sjel, som likar å lære om nye ting :)

Jeg begynte å teste etter EL noen mnd ut i prøveperioden. Det var kjekt å vite om, når, at osv. Etter at jeg først hadde begynt ble det liksom bare en vane i de påfølgende månedene. Litt spennende var det også. Tror kanskje det er flere som føler det er fint å ha den kontrollen, og ikke alle har tid til eller ønsker å ha sex «hele tiden», det gjelder i alle fall meg :p
 
Jeg er en kontrollfreak, så kjekt å vite det man kan ;)

jeg har blitt lett gravid to ganger tidligere og vi har gjerne sex nesten hver dag. Likevel ville jeg hatet å gå glipp av den rette tiden i måneden, hva om vi tilfeldigvis var så slitne de dagene eller andre grunner? Jeg synes det er godt å vite.

Samtidig vet jeg mange har andre grunner: lange sykluser, prøvd lenge, dårlig sædkvalitet, behov for medisiner etter eggløsning, flere sykluser uten eggløsning. Det kan være så mye. Også om man følger med her kan man se at mange har blitt overrasket over hvor sent eller tidlig de fikk eggløsning.

for mange funker det å bare prøve og se når det kommer, andre ønsket mer kontroll. På første man var jeg helt chill og det funka. Da var jeg 22 år. Nå er jeg 31 år og enda mer kontrollfreak, og vil vite det jeg kan. Så derfor tar jeg eggløsningstest.
 
Vi er et par som naturlig har sex 1-2 ganger i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Vi trives begge med det. Men når vi nå prøver har vi litt mer konsentret babydans flere påfølgende dager rundt el.

En av de viktigste faktorene som gjør at man ikke blir gravid når man ønsker er visst at man bommer på EL.
 
Back
Topp