Eggløsningstest som blir positiv etter avlesningstiden - hva er gyldig?

Isond

Elsker forumet
Noen ganger når jeg bruker eltester blir de positive etter 20-30 minutter. Står de ikke skal leses av etter fem minutter.

Men hva skal man tro i sånne tilfeller?

I dag er jeg på CD9, og tok en test som var negativ - men ganske sterk strek. Da jeg så på den etter en halvtimes tid, var den omtrent positiv!

Hva gjelder egentlig? Skal jeg anta at testen da er positiv, selv om den var negativ innen avlesningstiden?

Det er babyplan sine eggløsningstester jeg bruker.

Første bilde er ca tre minutter etter at testen ble tatt, andre er nesten en time etterpå.
 

Vedlegg

  • 9C2C2958-1E1E-4238-9ED8-9EFAFFC5689F.jpeg
    9C2C2958-1E1E-4238-9ED8-9EFAFFC5689F.jpeg
    385,4 KB · Visninger: 50
  • 41AB0E1B-7F52-400D-9A4B-BE8AB939D860.jpeg
    41AB0E1B-7F52-400D-9A4B-BE8AB939D860.jpeg
    859,8 KB · Visninger: 49
Noen ganger når jeg bruker eltester blir de positive etter 20-30 minutter. Står de ikke skal leses av etter fem minutter.

Men hva skal man tro i sånne tilfeller?

I dag er jeg på CD9, og tok en test som var negativ - men ganske sterk strek. Da jeg så på den etter en halvtimes tid, var den omtrent positiv!

Hva gjelder egentlig? Skal jeg anta at testen da er positiv, selv om den var negativ innen avlesningstiden?

Det er babyplan sine eggløsningstester jeg bruker.

Første bilde er ca tre minutter etter at testen ble tatt, andre er nesten en time etterpå.
Ikke positiv, skal ikke leses av etter 5 min. Men godt mulig EL nærmer seg! Fortsett å teste, tipper det ikke er lenge til :happy:
 
Jeg føler mine tester ofte blir pos om de blir liggende, har tenkt at da gjerne det nærmer seg men ikke «godkjent» de som positive :)
 
Avlesningstiden er der for en grunn, og de kan kun sees på som positive hvis man leser av innen fristen. Føler de ofte blir sterkere og tydeligere i fargen etter å ha tørket en stund. :)
 
Back
Topp