Eggløsningssmerter?

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
Huff så vondt jeg har i magen. I går var det mest på den ene siden. Tenkte at det sikkert var eggløsning på gang. Men idag har jeg vondt i hele området der nede. Det værker skikkelig. Kan ikke huske å ha hatt sånne eggløsningssmerter før. Noen andre som har det sånn?
 
Ja, jeg har det også sånn. Var til legen min mandag for en og en halv uke siden og fortalte henne at jeg har vært litt bekymret for "smertene" i underlivet i perioder etter at jeg sluttet med p-ringen. I og med at jeg hadde eggløsning da jeg var hos henne, kunne jeg beskrive "smertene" der og da. Legen min sa at det er vanlig å kjenne menslignende smerter i forbindelse med eggløsning og at det er et veldig POSITIVT (!) tegn! Når man kjenner smerter ved eggløsning, betyr det at du har kraftig eggløsning, og det er et sunt tegn, ifølge min lege [;)]

Ekkelt og ubehagelig, men trøst deg med at det er positivt!
 
Hei
Ja det hender at jeg har slike smerter. Ved sist eggløsning haddejeg sterke smerter i over en uke. Var til legen og ble undersøkt men alt var i orden. Jeg lurer på når eggløsningen egentlig skjer. Jeg har som oftes vondt i 3 dager. Skjer den da men engang jeg kjenner smerter eller er det den siste dagen med smerter? Noen som har et svar på dette? Bør vel kanskje prøve enn eggløsningstest
 
Bra det er positivt da, men det er ganske irriterende hehe.... Veit heller ikke når eggløsningen er, men tror den er en dag etter jeg begynner å få vondt. Fordi da er det vondt på siden. Og så flytter det seg litt etterhvert hehe.. Har enda vondt jeg, hatt det i 4 dager nå
 
Ja jeg har hatt eggløsning smerter vær eneste måned jeg kan huske.
Men ikke denne måneden, noe jeg synest var litt rart. men men...

Her kan dere finne ut litt om eggløsnings smerter: www.pernille.info/el.htm
 
Nå blei jeg veldig nysgjerrig på livmortapp da hehe.. Noen som har erfaring med å undersøke den?? myk som lepper og glatt og åpen når man er fruktbar. hmm. Hva med når den er hard, åpen og glatt da? Kanskje det er etter eggløsning, at den driver å lukker seg eller noe. Noe som har peil? Måtte bare sjekke hehe...
 
Har ingen erfaring på dette området, men må si jeg ble nyskjerrig ja [8|] Måtte jo bare sjekke. noen skulle ha sett meg no ja [:)]. Litt usikker på fastheten? tror den er åpen, det er ihvertfall en liten dump. vanskelig å nå, så da er den vel høyt plassert?? Får vel kjenne etter over tid, så lærer vel man forskjellene...
 
hehe. Ikke sjekka før jeg heller hehe.Men spennende. Åpen og hard min... skjønte ikke det. Men tror jeg har hatt eggløsning, så da er den vel på vei ned igjen. Må sjekke litt fremover... moro hehe... Men tror jeg vil gjøre det på do med døren lukket hehe....
 
Nå har smertene gitt seg for denne måneden. Bare å vente nå da.... hmmm... Det er utrolig mye venting hver måned synes jeg. Kjedelig..... Reiser til syden på tirsdag, da går vel denne venteperioden fort [:D] Skal med vilje ikke ta med test, da får jeg ikke sjekka før jeg kommer hjem......[8|]
 
Hei. Greier du virkelig å vente til du kommer hjem med å ta test? Jeg er også i syden på IKM, men tror jeg må teste meg der nede for å få fred i sjelen! Uansett får du ha god tur og håper du får en deilig ferie! Skal krysse fingrer og tær for at det er to streker på testen din denne gangen, og jeg ser frem til å høre resultatet ditt når du kommer hjem! [;)]
 
Bra du hadde en fin ferietur da! Så rart at du testa negativt og ikke har fått mensen! Kanskje urinen din var utvannet så det ikke var nok HCG? Du får prøve igjen med en Clear Blue test som du tar i morgenurin. Jeg skal på Chania-kysten. Tredje året vi er der nå, jeg elsker Kreta! Har pleid å være full fest når vi har vært nedover, men i år skal datteren til mannen min være med, så da blir det kun brus på oss. Passer meg egentlig bra, siden man ikke skal drikke så mye når man prøver. Lykke til med testingen![;)]
 
ja synes det er rart. men burde det ikke vært en svak strek engang om jeg var gravid da? Men testet etter 25 dager syklus da.. for hadde det forrige måned.. men det svinger så fælt... så kan hende den er lengre nå.. Jeg drakk noe vin i syden.... men ikke mer enn et glass om dagen. kjedelig å ikke unne seg noe om jeg ikke er gravid synes jeg hehe.... tester du deg før ferieturen? har og vært på chania.. fint der [:D]
 
Ja det er ikke greit å følge kroppens syklus bestandig, det eneste man kan gjøre er å ta tiden til hjelp (utrolig dårlig hjelp men...) Jeg kommer ikke til å teste meg siden jeg vet at jeg ikke er gravid. Det ble litt dårlig med tid så vi "rakk" ikke å ha sex under EL denne perioden. Kjenner symptomer på PMS nå, så jeg håper tante rød kommer i disse dager. Da slipper jeg det styret i syden. Det er bakdelen med ikke å gå på P-piller at man ikke kan styre mensen selv! Skal krysse fingrer for at du snart får to røde streker!
 
kjedelig om den kommer i syden ja. Synes selv det var slitsomt.. Visste jo ikke om den kom da eller ikke. Så måtte liksom sjekke hele tiden.. Utrolig slitsomt. Men den kom ikke.. Har enda ikke kommi.. Begynner å bli utålmodig nå...
 
Ja sånn sett er det nesten bedre å ha mensen, slipper å være redd for at den kommer på dårlige tidspunkt. Så rart at du ikke har fått mensen enda! Kjenner du symptomer på graviditet? Er det lenge siden du slutta med P-piller a? (rene spørretimen dette [:D]). Hvis det ikke er lenge siden du slutta med P-piller kan det jo være hormoner som henger i, de sier det tar opptil 1/2 år før alt virkestoffet er ute av kroppen.
 
Hei hei... Jeg sluttet på pilla midt i april jeg. Hadde å tanta på besøk 1 mai og 14 mai. Så 8 juni..... Så var 25 dager mellom siste gangen. Nå har det vel gått 30 dager siden forrige mens. Testet negativt på onsdag, ikke morgenurin da... Så nå går jeg bare å venter da. Har sånne murringer i magen, og ømme bryster, men det pleier jeg ha før mensen kommer..... Bare at det har jeg hatt i over en uke nå... Slitsomt detta her...
 
Back
Topp