Eggløsningssmerter

Bunko

Andre møte med forumet
Hei, en hysterisk prøver ber om råd og erfaringer. Dere som får eggløsningssmerter, hvordan opplever dere disse og hvor lenge pågår det hos dere?

De første dagene rundt EL har jeg vondt på siden over eggleder, det bruke å sitte i i form av vondt når jeg typ. setter meg ned på stol/sofa eller ved bevegelse. Jeg har nå konstant vondt i livmoren etter samleie i går kveld, blir naturligvis redd for at noe er galt. «Nytt» denne runden er at jeg satt ovitrelle.

Hei! Jeg opplever smertene veldig likt som deg. Får også vondt opp mot eggstokken når jeg setter meg ned på stol el. Varer vel vanligvis rundt 3 dager, men noen ganger kortere og noen ganger lengre. Var hos GU på tirsdag, tilfeldigvis med disse smertene på høyre side. Hun bekreftet en sprekkeferdig folikkel, og mente den ville slippe egget ila den dagen. Neste dag var smerten borte (i går), så det stemte.

Jeg har aldri forsøkt ovitrelle, og vet ikke helt med livmorsmerter, men kan det hende du kjenner litt ekstra mye etter nå?

Jeg også. Kan ha el smerter opp mot 5/6 dager masse el slim og helt sinnsykt vondt når jeg setter meg ned og hvertfall med sex. Er liksom så vondt i livmorhalsen at jeg sier au når vi har sex:p var ikke sånn før første graviditet. Lurer på om det er pga cyster eller noe. Har ikke vært hos gyn eller noe. Men kjenner godt de fertile dagene for å si det sånn :p

Hei! Jeg opplever smertene veldig likt som deg. Får også vondt opp mot eggstokken når jeg setter meg ned på stol el. Varer vel vanligvis rundt 3 dager, men noen ganger kortere og noen ganger lengre. Var hos GU på tirsdag, tilfeldigvis med disse smertene på høyre side. Hun bekreftet en sprekkeferdig folikkel, og mente den ville slippe egget ila den dagen. Neste dag var smerten borte (i går), så det stemte.

Jeg har aldri forsøkt ovitrelle, og vet ikke helt med livmorsmerter, men kan det hende du kjenner litt ekstra mye etter nå?
Akkuratt likt! Har sånn hver eggløsning, men denne dype smerten har jeg bare hatt en gang før å det var like etter abort og operasjon.

Ja jeg kjenner jo godt etter, men smertene er så pass at det ikke bare er murringer liksom. Er så redd for så alt for mye…

Jeg også. Kan ha el smerter opp mot 5/6 dager masse el slim og helt sinnsykt vondt når jeg setter meg ned og hvertfall med sex. Er liksom så vondt i livmorhalsen at jeg sier au når vi har sex:p var ikke sånn før første graviditet. Lurer på om det er pga cyster eller noe. Har ikke vært hos gyn eller noe. Men kjenner godt de fertile dagene for å si det sånn :p
Er det alltid sånn for deg etter EL, ved samleie altså? Jeg hadde ultralyd på mandagen så bare en moden eggpose.

Har alltid sinnsyke el-smerter. Slipper etter noen timer/en dag. Kjenner også svært godt de fertile dagene og selve el. Vondt å ha sex, blir trøtt, kvalm og uvel (det siste man vil er å lage unger liksom:p). Gynekolog ser ingenting galt, og sier bare at noen er veldig mye mer plaget. Kjenner ingenting når jeg går på p-piller.

Er det alltid sånn for deg etter EL, ved samleie altså? Jeg hadde ultralyd på mandagen så bare en moden eggpose.
Nå tenkte jeg på at jeg har el smerter 5/6 dager før el. Og de dagene gjør det vondt å ha sex :p etter el er alt som normalt igjen ;)

Back
Topp