Eggløsningssmerter fra helvette?!

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
✨Juniverse 2026✨
Er i min første pp etter pilleslutt og har derfor ikke peiling på sykluslengde og eggløsningstidspunkt. Har derfor gått ut i fra at jeg har 28-dagers syklus og skulle trolig ha eggløsning i går (søndag). Lørdag, søndag og i dag har jeg vært veldig øm i underlivet, bekken, hofter og korsrygg. Får ganske intense støt/lyn i underlivet når jeg setter meg ned, nyser, ler, går ned trapper osv. Og ved sex er det helt (beklager språket) JÆVLIG vondt når han støter inni meg.

Er dette eggløsningssmerter? Skal det være SÅ vondt?
Har forresten roet seg litt i dag.

Er i min første pp etter pilleslutt og har derfor ikke peiling på sykluslengde og eggløsningstidspunkt. Har derfor gått ut i fra at jeg har 28-dagers syklus og skulle trolig ha eggløsning i går (søndag). Lørdag, søndag og i dag har jeg vært veldig øm i underlivet, bekken, hofter og korsrygg. Får ganske intense støt/lyn i underlivet når jeg setter meg ned, nyser, ler, går ned trapper osv. Og ved sex er det helt (beklager språket) JÆVLIG vondt når han støter inni meg.

Er dette eggløsningssmerter? Skal det være SÅ vondt?
Har forresten roet seg litt i dag.

Det kan også være at det er en cyste som har sprukket og at du derfor har vondt. Lokaliserer det seg bare mot den ene eggstokken, eller er det hele magen som gjør vondt?

Det kan også være at det er en cyste som har sprukket og at du derfor har vondt. Lokaliserer det seg bare mot den ene eggstokken, eller er det hele magen som gjør vondt?

Hele magen, variert fra side til side men mest fremme!

Hele magen, variert fra side til side men mest fremme!

Da er jeg litt usikker på hva det kan være. Jeg vet at jeg kan få skikkelig vondt på en av sidene der eggstokkene sitter under eggløsning, men da er det nok som oftest en cyste som sprekker og gjør vondt. Det svir ikke når du tisser, eller rett etter at du tisser? Tenkte kanskje det kan være en urinveisinfeksjon... da kan det jo gjøre vondt.

Da er jeg litt usikker på hva det kan være. Jeg vet at jeg kan få skikkelig vondt på en av sidene der eggstokkene sitter under eggløsning, men da er det nok som oftest en cyste som sprekker og gjør vondt. Det svir ikke når du tisser, eller rett etter at du tisser? Tenkte kanskje det kan være en urinveisinfeksjon... da kan det jo gjøre vondt.

Nei ingen andre tegn på UVI her..

Høres ut som eggl smerter. Dessverre. Har det ofte slik selv.

Jeg hadde det sånn ved første eggløsning på begge sider (altså eggløsningen i pp1 gjorde vondt, samme med pp2. De andre pp'ene ble det bedre). Skal sies at jeg sluttet på cerazette og ikke hadde tr av de, så lurer på om det er noe i det for min del iallefall :-)

Jeg hadde det sånn ved første eggløsning på begge sider (altså eggløsningen i pp1 gjorde vondt, samme med pp2. De andre pp'ene ble det bedre). Skal sies at jeg sluttet på cerazette og ikke hadde tr av de, så lurer på om det er noe i det for min del iallefall :)

Jeg brukte Loette og har hatt "mensen" hver mnd de siste 6 år. Men greier ikke huske om jeg hadde eggløsningssmerter før jeg startet på pillen for 6 år siden, da jeg var ganske ung og såvidt visste hva eggløsning var. Men jeg husker at jeg var plaget med sterke menssmerter som bedret seg etter start av p-piller.. Lurer på om det kan ha noen sammenheng med dette..

Etter jeg sluttet på p-pillene fikk jeg like vonde eggløsningssmerter som menssmerter, og de var veeeldig vonde :meh:

Etter jeg sluttet på p-pillene fikk jeg like vonde eggløsningssmerter som menssmerter, og de var veeeldig vonde :meh:

Det har heldigvis gått litt over i kveld. Jeg tenker positivt på det og håper det var eggløsning, for kan det tyde på at jeg kom rett inn i normal syklus og forhåpentligvis blir fort gravid! :D

Det har heldigvis gått litt over i kveld. Jeg tenker positivt på det og håper det var eggløsning, for kan det tyde på at jeg kom rett inn i normal syklus og forhåpentligvis blir fort gravid! :D

Ja, det er veldig positivt i den forstand at man lettere vet når eggløsningen er! :D Jeg sluttet på p-pillene 5mnd før vi startet prøvingen, og ble gravid den første måneden vi kuttet ut prevensjonen. Masse lykke til! Håper det klaffer fort for dere :)

Fikk ganske vondt av sex ved el plutselig i august og september. Kan ikke huske det var sånn før, ikke brukt prevensjon (spiral) på ett år nå.

Back
Topp