Eggløsningsslim

Ametyst83

2005♡2011♡2023
Tilgangsansvarlig
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Fastelavnsbollene 2026
Jeg prøver og finne ut ca når jeg hadde EL. For den kom en ule før en det den skulle. Hadde slim fra 15 sep til 20, men fredag 18 fikk jeg en god dose på papirer, sånn ekstremt masse. Også leser jeg det her.

Hva er eggløsningsslim?

Det vil alltid danne seg slim i en kvinnes livmorhals under hele kvinnens syklus.

Du vil nok oppleve at du bare har relativt lite utflod like etter du har hatt din menstruasjon. Derfor sier man ofte at denne perioden består av “de tørre dagene”.

Når du nærmer deg eggløsningen vil produksjonen av utflod stige og den vil endre utseende, og blir mer vannaktig og elastisk i konsistensen I tillegg blir den mer klar i fargen. Derfor kaller man disse dagene for de “våte dagene”.

Du vil ofte oppdage selv når denne perioden starter fordi du føler deg mye fuktigere mellom bena enn på et hvilket som helst annet tidspunkt i syklusen din.

Ca. 4 dager etter eggløsningen din, vil mengden utflod igjen reduseres, og en ny periode med “tørre dager” har begynt.

Har man EL slim i ca 4 dager etter EL? Blir så usikker jeg nå, trodde det slimet ble borte med en gang etter EL legger ved Flo syklusen min. Syklusen er ustabil etter P-pille slutt.

Vedlegg

• 28BF5218-0189-40F1-8EF8-D904EBDF967B.jpeg
    28BF5218-0189-40F1-8EF8-D904EBDF967B.jpeg
    15,2 KB · Visninger: 680
Hvor har du hentet det der?

Personlig erfaring: mengden slim øker gradvis, gjerne over flere dager, huggende/stikkende smerter den dagen eggløsning faktisk skjer (at eggcysten sprekker og egget slippes) også varer El slimet (hos meg) et par dager til. Men det varierer i mengde fra syklus til syklus.

Man har ikke nødvendigvis El slim selv om man har mer utflod enn resten av syklusen, tror det er det de mener med tørre og våte dager.
El slimet er jo veldig likt eggehvite, men utfloden kan like godt være vannaktig når El er over...
Kanskje :p
Vet det, bare lurer på om den dagen EL inntreffer får man ekstra mye da? Og jeg viste faktisk ikke at EL slimet var i noen dager etter EL. Jeg trodde det tørket om med en gang

Vet det, bare lurer på om den dagen EL inntreffer får man ekstra mye da? Og jeg viste faktisk ikke at EL slimet var i noen dager etter EL. Jeg trodde det tørket om med en gang
Tror det er veldig individuelt hvor mye slim det faktisk er. Noen har jo kun synlig El slim om de faktisk er ved tappen og kjenner :)

Back
Topp