Eggløsningsslim - før, under eller etter eggløsning??

Rosa på ball

Glad i forumet
Nå må jeg ut og spørre om dette med eggløsningsslim. Hadde litt på lørdag og tenkte at nå, nå er eggløsningen her.. I går bare så vidt og i dag igjen mer..
Noen som vet om når det berømte eggløsningsslimet dukker opp? Jeg mener, er det før selve eggløsningen, under selve eggløsningen eller etter? Eller er det sånn at man rundt disse dagene har eggløsning? Og, at man ikke kan spesifisere dette nærmere?

Jammen ikke lett å være jente heller[;)]

Ja, dette lurer jeg litt på også, tuttelura! Var på gu jeg, og da
hadde jeg eggløsningsslim, men det var etter eggløsningen...

Hmm... Jeg har regnet ut at jeg får mensen om 14 dager i dag da, hvis jeg går ut fra at jeg har eggløsningen nå. Når jeg da regner syklusen min fra siste mens første dag, som var 3.7 og ny mens 15.8. får jeg syklus på 44 dager (ikke helt i rute etter p-pille slutt). Når jeg legger inn dette på eggløsningskalkulatoren får jeg forventet eggløsning i morgen og at jeg er fruktbar fra den 30.7. til den 4.8.. Hurra, har enda et par dager på meg[:D] Blir ikke klok på dette jeg altså.. [:@]

Har lest en plass at det er den siste dagen med Eggløsningsslim som er EL. Men man er veldig fruktbar når man har det. Letterer for sæden å komme frem. Det er slike kanaler i slimet som sædsellene svømmer gjennom. Siden sæden kan ligge i 5 døgn å vente på egget, så er det bare å stå på når man har eggløsningsslim. Du kan jo ta EL test for å finne det ut helt sikkert. Tempen stiger jo også rett etter EL

Hvordan "ser" eggløsningsslim ut??
Hvordan finner dere ut hva det er??

Heisann!
Sjekk www.pernille.info
Der finner man masse god informasjon:-)

Hei Sollise!!
Er det sengekos på gang i dag??
Ser du har eggløsning i morgen, er vel greit å kjøre på i dag da [;)][;)]

Hei jas!!!

Ja, det sku liksom vært el i morgen... Men tok en sånn eltest på morgenen
i dag, og den viste kun en strek, så da lurer jeg på om jeg er litt ute av
gjenge, eller hva skjer!?!
Men skal ta en testtili morgen tidlig eller i kveld...

Da er det bare å hoppe til sengs[;)]

Bra med deg da Jas?

Blir spennende å se i morgen da [:)]

Med meg går det bare bra..Har hatt en helt jævlig dag på jobben, men alt har ordnet seg nå..Følte meg skikkelig i ubalanse idag..
Sitter å venter på EL selv, er litt tidlig ennå, men en god unnskyldning for å kose seg i senga [;)]

En liten ting jeg har lurt litt på....... Jeg får ofte vondt i hodet, og blir sliten sånn ca når jeg egentlig skal ha EL.. Noen som vet hva det kommer av??[&o]
Jeg merker det så godt da, for det er liksom da vi skal slå til å ha sex, også er jeg litt sånn halv dårlig og orker egentlig ikke sex.......[:'(]

Hei Jas. Det er hormoner i kroppen som gjør at du blir i litt dårlig form. Det er også derfor vi som prøver overtolker tegn, og tror at alle "skavanker" i kroppen er ensbetydende med svangerskap! Og du Sollise, litt rart at det bare er en strek på EL testen din! Dersom det er like før EL skal det være en svak strek. Det anbefales at man tester i 5 dager rundt EL-tiden, slik at man finner riktig dag. Ha en hyggelig prøving...

Hei pebbles!

Har du noen peiling på hvor svak den berømte streken er hvis den er svak. Skjønte du?

Jeg har tatt El test i dag. Får to klare fine streker - men synes liksom at det er litt forskjell på de hvis du ser godt etter. Ser du det veldig tydelig forskjell på strekene hvis den ikke er positiv?

hvis den ikke er positiv er det stor forskjell på strekene ja.... Den ene er myye lysere,er de nesten like hos deg har du enten hatt EL, eller det er like før...... hopp til sengs :) Den er forrsten positiv en til to dager før selve EL

Tusen takk for svar Trine82[:)] Da ble jeg litt mer rolig. Jeg turte ikke helt å tro på det.

Ser du går og venter på tante ennå. Jeg fikk Pergotime av legen min og har tatt en kur på 5 tabletter - da ser det ut som om det hjalp.

Da er det bare å vente til herren i huset kommer hjem og hoppe til køys he,he..[:)]

Bare 5 dagers kur? hmm... kanksje jeg skal prøve det om det går enda en måned.... Har gått to mnd siden siste mens nå.. Synes jeg kjenner symptomene på tanta nå da.. ømme bryster, og småkviser..... Får alltid feit hud før mensen.. Håpe håpe.... Får se om Pergotimen hjelper deg da..... Hva gjør de hormonene med kroppen?? LYKKE TIL, og kooos deg [:D]

Jeg har foreløpig ikke merket noen bivirkninger. Det blir spennende å se. Disse tablettene skal fremprovosere EL og det skal visst også øke sjansen bittelitt for at det blir full klaff.

Jeg slet jo med dette forrige gang jeg ønsket å bli gravid også - og var da inne til sjekk. Men ting tar tid! Så da jeg endelig kom på sjekk var jeg allerede gravid.

Da det samme så ut til å skje igjen så kontaktet jeg legen min nå også - og da ville visst gynekologene prøve meg på en slik kur. Hvsi det ikke ble noen EL denne måneden så skulle jeg få dobbel kur neste måned!

Liker ikke disse hormonene - men men[:D]

Hva gjør man ikke for å bli gravid hehe... men jeg får nok drøye litt jeg da... Er bare 2PP, og kan jo hende dette løser seg av seg selv... Får vente å se noen måneder... Legen ler vel bare av meg om jeg krever det allerede nå hehe.. Slutta på pilla 1 mai og har hatt 2 mens etter det... men bare 14 og 25 dagers sykluser da... Nå blir det vel langt over 60 dager ser det ut som [:@]

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Det er utrolig slitomt å gå slik å vente. Jeg skulle heller gjerne hatt mange pp uten klaff (ikke såå mange da) enn så laaaange sykluser...[:)]

Huff ja[:@]
Vi får håpe at det ordner seg for deg snart. Enten en positiv test eller tantebesøk.

Jeg håper da på at EL testene jeg tok i stad viste riktig. Det er ihvertfall en start.

Lykke til!!!!

Back
Topp