Eggløsningsprøyta

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
er det vandlig og sette bemfola / og menopur ... pluss ovitrelle på kvelden samme dag?

er det vandlig og sette bemfola / og menopur ... pluss ovitrelle på kvelden samme dag?

Det gjorde jeg på begge mine forsøk:)
Ovitrelle da selvfølgelig på det nøyaktige tidspunkt de ga meg:)

Menopur og Gonal-f tok jeg kl.18 som jeg hadde pleid og så ovitrelle 22:00 som var den tiden de hadde gitt meg :)

Det gjorde jeg på begge mine forsøk:)
Ovitrelle da selvfølgelig på det nøyaktige tidspunkt de ga meg:)

Menopur og Gonal-f tok jeg kl.18 som jeg hadde pleid og så ovitrelle 22:00 som var den tiden de hadde gitt meg :)
Ok så det er vandlig da , husker jo aldri fra gang Til gang :p

Jeg gjorde ikke det forrige gang og skal ikke det denne gangen heller. Tar gonal f i kveld som vanlig, så skal jeg ta eggløsningssprøyte i morgen kveld.

Det er ulike rutiner hos de ulike klinikkene. :) Gjør som din klinikk har sagt til deg at du skal gjøre det.

Jeg har aldri gjort det, de dagene jeg har hatt kontroll har jeg fått beskjed om å bare ta cetrotide som vanlig, og hvis det var klart for ovitrellen så satte jeg ikke bemfola eller menopur den dagen. Hvis det derimot ikke var klart for ovitrelle så satte jeg bemfola/menopur etter kontrollen. Men det skal de ha sagt ganske klart fra om, fikk du ikke med et skjema med oversikt over medisinene?

Jeg satte siste Gonal F kvelden før ovitrellen, altså ingen FSH den dagen jeg satte ovitrelle men skulle ta siste nesespray 2 timer før... Står på ovitrellen at den skal settes 24-48 timer etter siste FSH sprøyte så synes det er litt rart om den og menopur skal settes samme dag, men så er det jo også litt hcg i menopur så er kanskje annerledes med den. Til syvende og sist er det legen/klinikken som bestemmer opplegget for akkurat deg så du må jo bare forholde deg til det du har fått beskjed om. Er sikkert en god grunn [emoji4]

Ok så det er vandlig da , husker jo aldri fra gang Til gang :p

Prosedyren man får er jo individuell og for noen unik for hver stimulering, så noen får det sånn, andre ikke. Det er jo kombien av antall follikler, størrelsen på folliklene og (spesielt i det offentlige) timing for uttak som avgjør hvordan det blir gjort:) alt for å få et så optimalt utbytte som mulig ut fra dine fysiologiske forutsetninger.

Lykke til!:)

Back
Topp