Eggløsning

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Jeg er urutinert, så håper dere kan hjelpe meg.

Hadde første dag med siste mens 22. juli.
Har en lang syklus, mest sannsynlig over 40 dager.
Er ikke helt sikker da dette er første mens etter pilleslutt.

Eggløsning kommer vel alltid 14 dager før mensen?
Ut fra appen jeg har er ikke eggløsning før 11.08.20.
Likevel har jeg hatt noe som ligner elslim.
Kan ikke være sædrester da det ikke har vært noe aktivitet der de siste dagene.
 
det er ikke garantert at EL kommer 14 dager før mens. jeg har hatt ned til 9 dager mellom EL og mens (testet med EL-test, så er sikker)
så for å være helt sikker hadde jeg kjøpt tester og sett et par sykluser om den er stabil :) sex kan også gjøre at du får tidligere EL :)
 
Det er vel lite sannsynlig at jeg har eggløsning nå da? Ifølge appen skal jeg ikke ha mensen før 26. august.
Det vil jo vise seg senere, men bare litt redd for at eggløsningen er tidligere enn jeg hadde forventet.

Med en syklus på over 40 dager kjenner jeg at jeg blir litt utålmodig når det ikke klaffer fordi jeg vet at det blir lenge til neste eggløsning...
 
Vet bare at det er normalt at lengde på syklusene kan variere litt etter pilleslutt, så kan jo hende du har EL nå! Får du lagt inn aksjer for sikkerhetsskyld da? :p
 
Det er dessverre det jeg ikke får.
Mannen er bortreist frem til helga.

Håper derfor at toget ikke har gått.

Får håpe at appen stemmer.
Legge inne aksjer annenhver dag fra mannen kommer hjem og til forventet mens.

Så redd for å stresse med dette også, slik at jeg ikke blir gravid.

Jeg er litt todelt, som oftes tar jeg det rolig å tenker at «det skjer når det skjer». Men av og til kjenner jeg veldig på stresset og vil gjerne at det klaffer nå med en gang!

Leser mye her inne, vet ikke om det er så bra for meg.
Hører jo mange skrekkhistorier om hvor lang tid dette kan ta.

Selv om vi har ett barn fra før som satt på 3pp etter pilleslutt (uten temping eller eggløsningstester). Vi er friske, unge (jeg er under 30) og normalvektige. Tar ikke en eventuell graviditet for gitt.

Ønsker likevel ikke å stresse med temping, eltester, tur til gynekolog osv. Det får vi heller ta om dette drøyer ut.

Sluttet på pillen for ca. 2 mnd siden og har kun hatt mensen en gang. Satser på å bli gravid i løpet av høsten. Vil gjerne ha en vår/sommerbaby 2021.
 
Det er dessverre det jeg ikke får.
Mannen er bortreist frem til helga.

Håper derfor at toget ikke har gått.

Får håpe at appen stemmer.
Legge inne aksjer annenhver dag fra mannen kommer hjem og til forventet mens.

Så redd for å stresse med dette også, slik at jeg ikke blir gravid.

Jeg er litt todelt, som oftes tar jeg det rolig å tenker at «det skjer når det skjer». Men av og til kjenner jeg veldig på stresset og vil gjerne at det klaffer nå med en gang!

Leser mye her inne, vet ikke om det er så bra for meg.
Hører jo mange skrekkhistorier om hvor lang tid dette kan ta.

Selv om vi har ett barn fra før som satt på 3pp etter pilleslutt (uten temping eller eggløsningstester). Vi er friske, unge (jeg er under 30) og normalvektige. Tar ikke en eventuell graviditet for gitt.

Ønsker likevel ikke å stresse med temping, eltester, tur til gynekolog osv. Det får vi heller ta om dette drøyer ut.

Sluttet på pillen for ca. 2 mnd siden og har kun hatt mensen en gang. Satser på å bli gravid i løpet av høsten. Vil gjerne ha en vår/sommerbaby 2021.
Skjønner deg godt da jeg er en utålmodig sjel selv:Heartred Hvis det uansett ikke er noe du kan gjøre, prøv å Finn på noe som får tankene på noe annet så lenge? Dra på besøk, gå turer, tren, mal et rom, se en serie eller noe annet? Sånt hjelper meg iaf!:) Jeg er så heldig å ha 5 barn (eldste 7år, yngste 1år), og det har gått fort å bli gravid hver gang, men nå prøver vi på nr.6 og kroppen er ikke helt ‘etter boka’ enda som gjør meg sprø:wacky:
 
Back
Topp