Eggløsning

lillespøn

Elsker forumet
Hei!

Jeg er ny her, men er inne i min 4. pp nå. Er litt usikker på når jeg har eggløsning, da jeg har en litt "rar" mensturasjon. Varer i 7 dager, men de 5 første dagene er det bare brunt. Er likevel såpass mye at jeg må bruke truseinnlegg. De to siste dagene er det rikelig, frisk blødning. Jeg leser noen steder at man skal regne den første dagen med frisk blødning som første dagen i syklusen, men er så usikker! Har begynt med eggløsningstester denne runden for føste gang, og begynte å teste dag 10 (dersom første dag i syklus er første dag med brun blødning), og er nå på dag 14. Har ikke testet positivt på eggløsningstestene, men nå blir strekene bare svakere og svakere. Betyr det at jeg har hatt eggløsning, eller betyr det at den kommer etter hvert? Noen som har peiling? :)

Hei, Lillespøn ! :)

Jeg ser du er ny her, og vil bare få ønske deg velkommen til Babyverden.
Gi meg gjerne en lyd hvis jeg kan hjelpe deg med noe.
Håper du vil trives her. :)

PS. Du kan endre kallenavnet ditt ved å klikke på kallenavnet ditt oppe til høyre, deretter klikker du på kontaktdetaljer. Så får du opp en boks som heter "kallenavn", skriv ønsket kallenavn i den.

Ønsker deg en fin dag og masse lykke til med prøvingen!:)

Jeg ville bare fortsatt å teste. Er mange her som opplever sen eggløsning :)

Hvor ofte tester du? Min erfaring er at det kan være lurt å teste hver 12. time når streken begynner å bli sterk, for å ikke gå glipp av den positive testen. Mine tester blir fort svake og nesten uten strek igjen etter el.

Jeg spotter både brunt/rødt/rosa 4-5 dager før mens og må bruke truseinnlegg, regner syklusdag 1 som første dag med frisk blødning. Da har jeg en lutealfase på 12 dager (fasen mellom el og mens), noe som er normalt. :happy: Ble gravid i august så vet at spottingen ikke har noe å si for sjansen til å bli gravid. (mistet dessverre i oktober men det er en annen historie:Heartred) Vil tippe du er på dag 8-9 nå og at el ikke har vært ennå.. hvis du har en "normal" syklus :happy:

Hvor ofte tester du? Min erfaring er at det kan være lurt å teste hver 12. time når streken begynner å bli sterk, for å ikke gå glipp av den positive testen. Mine tester blir fort svake og nesten uten strek igjen etter el.

Tester en gang hver dag, ca til samme tid[emoji4] Satser på at eggløsning ikke har vært enda, håper så inderlig på augustbaby 2018! Vanskelig å la være å tenke på annet, særlig når jeg jobber som jordmor, og daglig har med både fødsler og aborter å gjøre...

Ville testet jevnt om du er usikker på EL :) jeg gjør iallefall det, er ikke sikker på når EL er :p

Nja, kjenner på så mye rart for tiden, haha! Men forrige syklus var det iallefall rikelig med eggløsningsslim og sexlyst, hehe[emoji6]

Haha, sexlysten er det ikke mangel på under EL tiden :laughing005

Tester en gang hver dag, ca til samme tid[emoji4] Satser på at eggløsning ikke har vært enda, håper så inderlig på augustbaby 2018! Vanskelig å la være å tenke på annet, særlig når jeg jobber som jordmor, og daglig har med både fødsler og aborter å gjøre...
Ja da kan du gå glipp av den positive testen.:) håper spiren sitter snart!:)

Lykke til :)

Back
Topp