Eggløsning tester og pcos

White*Angel

Betatt av forumet
Hei. Skulle begynne med femar denne mnd, men hadde så lite mens at jeg var usikker på om det i d heletatt var TR. Var bare gammelt blod som kom, ikke noe friskt. Men jeg tok en EL test i sted, for morroskyld. Den slo ut med 2 streker. Den er ikke positiv enda. Men jeg som har manglende EL, kan det slå ut alikevel?? De slår vel ikke ut om det er EL i vente? Aldri prøvd slike tester før.
 
Hei. Skulle begynne med femar denne mnd, men hadde så lite mens at jeg var usikker på om det i d heletatt var TR. Var bare gammelt blod som kom, ikke noe friskt. Men jeg tok en EL test i sted, for morroskyld. Den slo ut med 2 streker. Den er ikke positiv enda. Men jeg som har manglende EL, kan det slå ut alikevel?? De slår vel ikke ut om det er EL i vente? Aldri prøvd slike tester før.

De slår ut på LH, og det har man som regel i kroppen hele tiden - i større eller mindre grad. Selv mannen får to streker på eggløsningstester her i huset (jada, vi kjeder oss i blant).
 
Hei. Skulle begynne med femar denne mnd, men hadde så lite mens at jeg var usikker på om det i d heletatt var TR. Var bare gammelt blod som kom, ikke noe friskt. Men jeg tok en EL test i sted, for morroskyld. Den slo ut med 2 streker. Den er ikke positiv enda. Men jeg som har manglende EL, kan det slå ut alikevel?? De slår vel ikke ut om det er EL i vente? Aldri prøvd slike tester før.
Det som er problemet med pcos er at kroppen prøver hardt å få til eggløsning, ofte uten å få det til! Man kan derfor ha LH-topper og positive tester flere ganger ila syklusen.. EL tester viser kun LH-toppen, ikke at egget faktisk har sluppet.. det må man ta blodprøve for å sjekke.. syns det er rart du ikke skal inn å gjøre det? Vanlig i den syklusen man begynner med hormoner å ta blodprøve ca dag 20 for å se om det har effekt, eller om man må øke styrke på tablettene i neste syklus
 
Jeg er bare inne å tar blodprøver når jeg går på hormonpiller. Denne runden har jeg ikke tatt de, da jeg ikke har hatt TR. Trodde man hadde EL når testene slår ut:facepalm:
 
Hei. Skulle begynne med femar denne mnd, men hadde så lite mens at jeg var usikker på om det i d heletatt var TR. Var bare gammelt blod som kom, ikke noe friskt. Men jeg tok en EL test i sted, for morroskyld. Den slo ut med 2 streker. Den er ikke positiv enda. Men jeg som har manglende EL, kan det slå ut alikevel?? De slår vel ikke ut om det er EL i vente? Aldri prøvd slike tester før.


Har du tatt graviditetstest? Ellers er PCOS og eggløsningstester ganske håpløst til tider... Har det selv og nettopp tatt femar (brukte det sist jeg prøvde bli gravid også uten hell).
 
Har tatt 8 stk:p Så jeg er ikke gravid. Spørs om jeg bare selger alle EL testene jeg nettopp kjøpte da...
 
Jeg er bare inne å tar blodprøver når jeg går på hormonpiller. Denne runden har jeg ikke tatt de, da jeg ikke har hatt TR. Trodde man hadde EL når testene slår ut:facepalm:
Neida, er ikke så enkelt.. Den måler som sakt LH hormonet, som sier at EL er på vei.. det er hormonet progesteron(måles i blod), som forteller om EL har funnet sted eller ikke..
 
Jeg fikk positive EL-tester 3 eller 4 ganger i løpet av en syklus på 70 dager :p
 
Back
Topp