Eggløsning på enkel versus dobbel kur letrozol

Har ikke testet enkel (ble satt rett på dobbel, selv om jeg har eggløsning av meg selv og regelmessig mens), men får eggløsning et par dager tidligere på dobbel dose letrozol enn det jeg får uten letrozol. Får vanligvis positiv eggløsningstest ca. dag 14-17, men har fått positiv test dag 12 på dobbel dose letrozol.

Har ikke testet enkel (ble satt rett på dobbel, selv om jeg har eggløsning av meg selv og regelmessig mens), men får eggløsning et par dager tidligere på dobbel dose letrozol enn det jeg får uten letrozol. Får vanligvis positiv eggløsningstest ca. dag 14-17, men har fått positiv test dag 12 på dobbel dose letrozol.
Modnet du flere enn ett egg på dobbel?

Modnet du flere enn ett egg på dobbel?
Det vet jeg ikke, for jeg har ikke tatt ultralyd for å sjekke og sette ovitrelle og sånt. Har bare fått beskjed om å ta dobbel dose, og å måle progesteron på dag 21-22. Hadde tilfeldigvis gynekologtime mellom eggløsning og dag 21-22 forrige syklus, og gynekologen kunne da se at jeg hadde hatt eggløsning på venstre side. Antar det bare var ett egg som hadde løsnet, men vet ikke sikkert. Ble ikke gravid, da. Så prøver igjen denne syklusen. Er 1 dpo i dag. Ikke tatt ultralyd hos gynekolog nå, men skal måle progesteron dag 20 (siden 21-22 er en lørdag og søndag).

Det vet jeg ikke, for jeg har ikke tatt ultralyd for å sjekke og sette ovitrelle og sånt. Har bare fått beskjed om å ta dobbel dose, og å måle progesteron på dag 21-22. Hadde tilfeldigvis gynekologtime mellom eggløsning og dag 21-22 forrige syklus, og gynekologen kunne da se at jeg hadde hatt eggløsning på venstre side. Antar det bare var ett egg som hadde løsnet, men vet ikke sikkert. Ble ikke gravid, da. Så prøver igjen denne syklusen. Er 1 dpo i dag. Ikke tatt ultralyd hos gynekolog nå, men skal måle progesteron dag 20 (siden 21-22 er en lørdag og søndag).

takk for svar. Kan jeg spørre hvorfor du måler progresteron? Min gynekolog vil ikke måle det. Han bruker bare ultralyd. Han mener med silkerhet at jeg har eggløsning og ser ikke poenget. Grunnet spotting, vil jeg gjerne få et svar på om jeg har lite progresteron. Siden dobbel dose førte til to - tre dager tidligere eggløsning, kom jeg for sent inn, men hadde heldigvis hatt sex. Han så at jeg hadde hatt eggløsning, men neste gang må jeg inn tidligere. Du har ikke progresteronmangel ? Eller er det for å konstatere at egget slipper? Beklager å spørre og grave, er interessant siden jeg driver med det samme.

takk for svar. Kan jeg spørre hvorfor du måler progresteron? Min gynekolog vil ikke måle det. Han bruker bare ultralyd. Han mener med silkerhet at jeg har eggløsning og ser ikke poenget. Grunnet spotting, vil jeg gjerne få et svar på om jeg har lite progresteron. Siden dobbel dose førte til to - tre dager tidligere eggløsning, kom jeg for sent inn, men hadde heldigvis hatt sex. Han så at jeg hadde hatt eggløsning, men neste gang må jeg inn tidligere. Du har ikke progresteronmangel ? Eller er det for å konstatere at egget slipper? Beklager å spørre og grave, er interessant siden jeg driver med det samme.
Helt OK at du spør! Det er jo det vi har forumet til :happy:Jeg vet ikke hvorfor min gynekolog bare velger å måle progesteron og ikke ta ultralyd :dontknow. Men jeg har forstått det slik at progesteronprøven skal si noe om hvorvidt jeg har hatt eggløsning eller ikke. Jeg hadde visst normal progesteronverdi forrige syklus (45, hvis jeg ikke husker helt feil), så regner med jeg har det denne gangen også. Var litt bekymret for om jeg hadde lavt progesteron siden jeg har spottet i perioden mellom eggløsning og mensen i høst, men det ser ut til å være bivirkning av vaksinen, og ikke pga. progesteronmangel. Det ser ut til å bli mindre og mindre spotting for hver syklus etter vaksinen.

Hei,

Har tatt enkel kur letrozol nå og fikk eggløsning dag 33. Håper jeg kan få eggløsning noe raskere på dobbelt kur. Mens jeg venter i spenning lurer jeg på deres erfaringer med tidspunkt for eggløsning ved enkel versus dobbelt kur?

Jeg har tatt både enkel og dobbel kur letrozol pga pcos og får ikke eggløsning av meg selv og har ekstremt lange sykluser. På enkel dose fikk jeg ikke eggløsning i det hele tatt. På dobbel var jeg inne på UL på CD12 og for å sjekke eggene, også fikk da beskjed om at eggløsning kom til å skje innen ett par dager. Selv om det ikke er anbefalt så bruker jeg CB advanced fertilitetsmonitor og den målte MAX 2 dager etter jeg var hos gyno og 14 dager etter det testet jeg positivt. (Skal sies at det var PP 3 jeg ble gravid)

Jeg har tatt både enkel og dobbel kur letrozol pga pcos og får ikke eggløsning av meg selv og har ekstremt lange sykluser. På enkel dose fikk jeg ikke eggløsning i det hele tatt. På dobbel var jeg inne på UL på CD12 og for å sjekke eggene, også fikk da beskjed om at eggløsning kom til å skje innen ett par dager. Selv om det ikke er anbefalt så bruker jeg CB advanced fertilitetsmonitor og den målte MAX 2 dager etter jeg var hos gyno og 14 dager etter det testet jeg positivt. (Skal sies at det var PP 3 jeg ble gravid)
Så gøy at det gikk så bra fra enkel til dobbel dose og gratulerer med graviditeten ❤️

Pcos og fullstendig ødelagt syklus etter en MA juni 20. På enkel dose vet jeg faktisk ikke når eggløsning kom. Ikke antydning på ultralyd dag 12. Tror kanskje syklusen varte nærmere 40 dager .. Hadde da hatt alt fra 40-60 dager mellom mens i 9mnd. På dobbel dose fikk jeg eggløsning på dag 14-15 tenker jeg. Gynekolog så ett eller to egg som var fra 17-19mm (slipper vel mellom 20 og 22 tror jeg ..). Gravid pp2 på dobbel dose, og er nå 24+0 :-) Håper du får god effekt av dobbel dose :smiley-bounce012 Gynekolog fryktet forresten at jeg skulle slippe to egg pp2, da jeg hadde to like store egg. Han sa da at risiko for tvillinger var økt. Har bare en baby på vei :-)

Så gøy at det gikk så bra fra enkel til dobbel dose og gratulerer med graviditeten ❤️

Ja el dette var med førstemann som blei 1 i august, blei gravid igjen på første PP nå i sommer men hadde MA I august. Er på'n igjen nå så håper spiren setter seg med en gang

Pcos og fullstendig ødelagt syklus etter en MA juni 20. På enkel dose vet jeg faktisk ikke når eggløsning kom. Ikke antydning på ultralyd dag 12. Tror kanskje syklusen varte nærmere 40 dager .. Hadde da hatt alt fra 40-60 dager mellom mens i 9mnd. På dobbel dose fikk jeg eggløsning på dag 14-15 tenker jeg. Gynekolog så ett eller to egg som var fra 17-19mm (slipper vel mellom 20 og 22 tror jeg ..). Gravid pp2 på dobbel dose, og er nå 24+0 :) Håper du får god effekt av dobbel dose :smiley-bounce012 Gynekolog fryktet forresten at jeg skulle slippe to egg pp2, da jeg hadde to like store egg. Han sa da at risiko for tvillinger var økt. Har bare en baby på vei :)

Gynekologen min ønsker at jeg modner to egg han. Han ønsker dette for å øke sjansen. Jeg er villig til å få tvillinger. Ønsker bare å bli gravid. Gratulerer så mye! Gir meg håp. Det virker nesten enklere å lykkes med pcos på letrozol enn å fikse slike som tilsynelatende har alt i orden, men bare ikke får napp. Kanskje med 2 egg

Min fremgangsmåte med letrozol enn så langt;

- Første kur: Enkel dose og fikk EL cd18 og en moden egg
- Andre kur; Dobbel dose og fikk EL cd18 og to modne egg
- Tredje kur; Dobbel dose kombinert m/ Ovitrelle
Fikk EL cd19 og en moden egg med enda bedre slimhinner

Det vil si at letrozol har gitt meg eggløsning alle gangene :D Og ganske presis på klokka!:wideyed: Er imponert over hvor effektiv letrozol er. Nå er jeg straks inn i dpo-land og håper det klaffer nå denne gangen med Ovitrelle som ekstra boost!:angelic:

Uten letrozol får jeg ikke EL hver måned. Har PCOS. Jeg har tempet siden våren tillegg, og ser at jeg fikk EL på egenhånd uten kur i april. Men ingen EL i mai, juni og juli. Så fikk jeg kur og vips, EL på plass hver måned nå.:Heartred

Min fremgangsmåte med letrozol enn så langt;

- Første kur: Enkel dose og fikk EL cd18 og en moden egg
- Andre kur; Dobbel dose og fikk EL cd18 og to modne egg
- Tredje kur; Dobbel dose kombinert m/ Ovitrelle
Fikk EL cd19 og en moden egg med enda bedre slimhinner

Det vil si at letrozol har gitt meg eggløsning alle gangene :D Og ganske presis på klokka!:wideyed: Er imponert over hvor effektiv letrozol er. Nå er jeg straks inn i dpo-land og håper det klaffer nå denne gangen med Ovitrelle som ekstra boost!:angelic:

Uten letrozol får jeg ikke EL hver måned. Har PCOS. Jeg har tempet siden våren tillegg, og ser at jeg fikk EL på egenhånd uten kur i april. Men ingen EL i mai, juni og juli. Så fikk jeg kur og vips, EL på plass hver måned nå.:Heartred
Så gøy at den kommer så likt. Jeg tok enkel dose da jeg ble gravid med første, fikk eggløsning dag 16 og 22. Nå etter fødsel har jeg tatt enkel kur én gang og fikk eggløsning dag 33. Håper dobbel dose gjør susen ❤️

Lykke til i DPO land ❤️

Venter dere til ul med å ha sex? Eller starter dere noen dager før? Vil gjerne høre fra de som ble gravide. Og hva med dagen etter ul or ovitrelle?

Gynekologen min ønsker at jeg modner to egg han. Han ønsker dette for å øke sjansen. Jeg er villig til å få tvillinger. Ønsker bare å bli gravid. Gratulerer så mye! Gir meg håp. Det virker nesten enklere å lykkes med pcos på letrozol enn å fikse slike som tilsynelatende har alt i orden, men bare ikke får napp. Kanskje med 2 egg

Takk! Jeg hadde allerede blitt gravid spontant og ganske raskt to ganger, så gynekologen var veldig positiv til at det skulle gå så lenge jeg fikk regelmessig eggløsning. Hadde sikkert gått uten også, men det hadde tatt mye tid. Jeg hadde i tillegg veldig plagsomme menstruasjoner når de først kom: vonde, mye blod.. letrezol ble en skikkelig redning for vår del, både ift menstruasjon, humør og graviditet. Lykke til!

Back
Topp