Eggløsning og LH stigning

Linda4

Andre møte med forumet
Hei lurer litt på noe☺️
Når eggløsningstesten er positiv kan den da egentlig være negativ for noen? Bare lurer litt. Kan egentlig samleie på eggløsningsdagen ikke klaffe for noen fordi eggløsningen faktisk kan ha vært litt før? Altså kan LH-stigning komme før eller etter eggløsning? Har hørt at for noen kan positiv eggløsningstest egentlig være litt for seint, fordi eggløsning kanskje allerede har vært. Og at LH-stigning for noen kan komme etter eggløsning. Hvis det jeg skriver gir noe mening så kan dere dele deres erfaring☺️

Hei lurer litt på noe☺️
Når eggløsningstesten er positiv kan den da egentlig være negativ for noen? Bare lurer litt. Kan egentlig samleie på eggløsningsdagen ikke klaffe for noen fordi eggløsningen faktisk kan ha vært litt før? Altså kan LH-stigning komme før eller etter eggløsning? Har hørt at for noen kan positiv eggløsningstest egentlig være litt for seint, fordi eggløsning kanskje allerede har vært. Og at LH-stigning for noen kan komme etter eggløsning. Hvis det jeg skriver gir noe mening så kan dere dele deres erfaring☺️

Om jeg har forstått det riktig så er det i de fleste tilfellene at eggløsning kommer etter LH stigning. For noen så er toppen kort og for andre er den lang. Men når egget har sluppet, så er den der i ca. 24-37 timer før den forsvinner ned. Størst sjanse for å bli gravid er 1-2 dager før el. For det er best om svømmerne er i livmoren når egget slipper og dem kan trenge litt tid for å komme seg opp.

Jeg har Pcos og noen mnd slapp ikke egget. Men da fikk jeg heller ikke LH økning på test. Den ble aldri positiv. Tviler litt på at man kan få negativ eggløsningstest da LH er hormon som frigjør moden egg fra eggstokk, sånn at man får eggløsning. Tror ikke det er mulig å ha økning av LH om eggløsning ikke skjer. Skjer ikke eggløsning blir egget ofte til en vanncyste i eggstokk (den forsvinner som oftest etter hvert). Derfor har dem med pcos ofte flere cyster på eggstokkene pga mangel på eggløsning

I mitt tilfelle slipper egget etter positiv test. Alt fra timer til et halvt døgn

Back
Topp