Eggløsning etter spontanabort?

Happy3

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
August 2018
I dag fikk jeg bekreftet at jeg mistet den lille septemberspira (uke 4+4). Ble litt tårer, men er veldig klar for å prøve igjen så fort som mulig. Regner med at syklusen er litt på bærtur nå, og usikker på når jeg kan forvente eggløsning. Dere som har hatt spontanabort, hvor lang tid tok det før dere fikk eggløsning? Når bør jeg evt. begynne å teste etter den? Håper på svar☺️

Det var veldig trist å lese :( Samtidig så syntes jeg det er kjempe bra at du har funnet styrken til å hive deg på prøvingen igjen med en gang, det er godt å lese!

Jeg har opplevd 1 SA og da rakk jeg ikke få mensen igjen før jeg igjen var gravid og da satt spiren hele veien. Jeg tror du kan telle SA som en "normal" mens og teste deretter. Litt avhengig av hvor regelmessige sykluser du har, så kan du nok begynne så smått å teste 1 uke etter SA? Sånn ellers så vil jeg bare anbefale deg og kose masse med mannen med en gang (selvfølgelig når du er klar for det), så sitter den nok før du aner det. Jeg mener å ha lest at man lettere blir gravid etter SA. Masse lykke til!!

I dag fikk jeg bekreftet at jeg mistet den lille septemberspira (uke 4+4). Ble litt tårer, men er veldig klar for å prøve igjen så fort som mulig. Regner med at syklusen er litt på bærtur nå, og usikker på når jeg kan forvente eggløsning. Dere som har hatt spontanabort, hvor lang tid tok det før dere fikk eggløsning? Når bør jeg evt. begynne å teste etter den? Håper på svar☺️

Du leste mine tanker. Satt akkurat å tenkte på dette. Blitt en del tårer her også i dag og de sitter løst. Vi hadde ventet så lenge på dette. Var 5+4 Idag. Ønsker deg masse lykke til og håper du kan starte fort igjen.

Det var veldig trist å lese :( Samtidig så syntes jeg det er kjempe bra at du har funnet styrken til å hive deg på prøvingen igjen med en gang, det er godt å lese!

Jeg har opplevd 1 SA og da rakk jeg ikke få mensen igjen før jeg igjen var gravid og da satt spiren hele veien. Jeg tror du kan telle SA som en "normal" mens og teste deretter. Litt avhengig av hvor regelmessige sykluser du har, så kan du nok begynne så smått å teste 1 uke etter SA? Sånn ellers så vil jeg bare anbefale deg og kose masse med mannen med en gang (selvfølgelig når du er klar for det), så sitter den nok før du aner det. Jeg mener å ha lest at man lettere blir gravid etter SA. Masse lykke til!!

Tusen takk for svar☺️ Ok, da håper jeg at det stemmer at man er ekstra fruktbar etter sa, og at jeg blir raskt gravid igjen ☺️ Godt å ha noe å se frem til❤️

Du leste mine tanker. Satt akkurat å tenkte på dette. Blitt en del tårer her også i dag og de sitter løst. Vi hadde ventet så lenge på dette. Var 5+4 Idag. Ønsker deg masse lykke til og håper du kan starte fort igjen.

❤️ Håper det går raskt for oss begge. Tenker dere å vente på mensen eller starte prøvingen med en gang? Tror vi begynner å prøve når blødningen stopper helt. Har så lyst på en ny spire å glede seg over.

❤️ Håper det går raskt for oss begge. Tenker dere å vente på mensen eller starte prøvingen med en gang? Tror vi begynner å prøve når blødningen stopper helt. Har så lyst på en ny spire å glede seg over.

Jeg tror vi begynner prøvingen med engang blødningen stopper. Siden det er stor sjanse at det klaffer etter sa så vil jeg ikke gå glipp av en mulighet.
Ja, hadde vært godt å få en positiv test ganske snart <3

Jeg tror vi begynner prøvingen med engang blødningen stopper. Siden det er stor sjanse at det klaffer etter sa så vil jeg ikke gå glipp av en mulighet.
Ja, hadde vært godt å få en positiv test ganske snart <3

Da tenker vi likt ☺️ blir en spennende tid framover ☺️ krysser fingrer og tær for oss ☺️

SA er noe drit :( syklusen kan være tullete etterpå. Hos meg har el vært en del forsinket. Forrige SA kom el 4 uker etter spontanaborten. Denne gangen vet jeg ikke hvor lang tid det vil ta, men jeg bruker el-tester for å være sikker på når jeg har el. Ettersom du ikke var så langt på vei er det ikke sikkert at el vil være noe forsinket. Mest sannsynlig er syklusen din helt normal igjen allerede denne pp :)
Legen min sa så fin til meg at det er bare å "kjøre på". Du blir ikke gravid igjen før livmoren er klar for en ny graviditet, og det er litt greit å vite at dersom man blir gravid allerede i første pp etter sa så er det fordi kroppen faktisk er klar for det :) masse lykke til :)

SA er noe drit :( syklusen kan være tullete etterpå. Hos meg har el vært en del forsinket. Forrige SA kom el 4 uker etter spontanaborten. Denne gangen vet jeg ikke hvor lang tid det vil ta, men jeg bruker el-tester for å være sikker på når jeg har el. Ettersom du ikke var så langt på vei er det ikke sikkert at el vil være noe forsinket. Mest sannsynlig er syklusen din helt normal igjen allerede denne pp :)
Legen min sa så fin til meg at det er bare å "kjøre på". Du blir ikke gravid igjen før livmoren er klar for en ny graviditet, og det er litt greit å vite at dersom man blir gravid allerede i første pp etter sa så er det fordi kroppen faktisk er klar for det :) masse lykke til :)

Ja er egentlig litt forberedt på at det kan ta tid før eggløsning, men håper at siden jeg vare var 4+4 når blødningen startet, så kan dette være som en syklus.

Så fint å tenke på at man ikke blir gravid før kroppen er klar, slipper man å bekymre seg for om man skulle ventet med å prøve. Tusen takk og masse lykke til du også ☺️

Vi får oppdatere hverandre framover. Merker det er godt å prate med noen som er i samme situasjon. Ja, krysser alt jeg har for oss nå ❤️ nå må det gå bra.

Slik føler jeg det også, håper vi får følge hverandre inn i neste terminforum ☺️ håper vi begge sitter med en liten baby i armene før neste jul ❤️ det er drømmen.. ❤️

Jeg hadde ma i desember , ble gravid me ein gong igjen. Så mistet jeg nå 4+4 . Begynte og spotte 6 dager før g test. Så nå har eg blødd i 16 dager! Drittlei! Vil prøve igjen!

Jeg og hadde sa nå i januar. Begynner prøvingen nå. Vi prøvde ikke bli gravide nå før sa. Men brukte ikke prevensjon. Fordi vi ønsker barn nr tre. Og lot skjebnen avgjøre. Var kjempe glad da jeg fant der ut. Men gikk bare 5 dager så begynte jeg og blø. Merkelig nok så hadde jeg det på følelsen allerede før jeg begynte og blø. Men nå etter sa følger jeg em intenst lyst til og bli gravid:-) det kam på en måte ikke skje fort nok. Jeg trenger den brusende gleden igjen. Så da håper jeg vi alle kansje kan havne på oktober /november:-)

Jeg hadde ma i desember , ble gravid me ein gong igjen. Så mistet jeg nå 4+4 . Begynte og spotte 6 dager før g test. Så nå har eg blødd i 16 dager! Drittlei! Vil prøve igjen!

Så trist å lese at du har mistet to ganger på så kort tid. Sender deg en god klem, og håper at alle gode ting er tre for deg ❤️

Jeg og hadde sa nå i januar. Begynner prøvingen nå. Vi prøvde ikke bli gravide nå før sa. Men brukte ikke prevensjon. Fordi vi ønsker barn nr tre. Og lot skjebnen avgjøre. Var kjempe glad da jeg fant der ut. Men gikk bare 5 dager så begynte jeg og blø. Merkelig nok så hadde jeg det på følelsen allerede før jeg begynte og blø. Men nå etter sa følger jeg em intenst lyst til og bli gravid:) det kam på en måte ikke skje fort nok. Jeg trenger den brusende gleden igjen. Så da håper jeg vi alle kansje kan havne på oktober /november:)

Skjønner deg godt, man føler seg liksom litt tom. Med en gang vi fant ut at jeg var gravid begynte jeg å glede meg og forestille meg det nye livet. Vi får håpe at det ligger noe i det mange sier om at man er ekstra fruktbar etter en spontanabort. Håper vi alle møtes i oktober/november forumet ja ☺️ ❤️

Back
Topp