Eggløsning etter SA

K70

Andre møte med forumet
Noen som vet hvordan man beregner eggløsning etter en SA ? Man regner jo ikke blødningen i forb m/SA som vanlig menstruasjonsperiode. I forb m at jeg var på sykehus, sa legene at man regner at eggprod. starter ca 14 dg etter SA.

Jeg hadde en MA 10 januar 07. Tok 6 uker før jeg fikk mensen tilbake, den mnd hadde jeg ikke eggeløsning. Kroppen prøvde hele den mnd å få til en eggeløsning men klarte d ikke. Jeg hadde en mens i mellom, å ble gravid igjen, men desverre mistet jeg (SA) 2 april 07. Begge gangene sa gynokologen at d ble beregnet som første dag i syklusen, regner med du har eggeløsning ca 14 dager etter SA vist du har en syklus på 28 dager. Har hørt der er mange som har blitt gravide etter en SA/MA uten å hatt mens først.

Takk for svar.
Trist å høre at man skal være så uheldig såpass tett. Tøft nok 1.gang, og man er vel ikke forberedt på at det skal skje på ny når man endelig har blitt gravid på ny. Lykke til videre. 

Hei jeg hadde en sa 24 februar, ble gravid igjen uten å hatt mens først....

Nå går jeg bare å krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen[:)] 

ORIGINAL: K70

Takk for svar.
Trist å høre at man skal være så uheldig såpass tett. Tøft nok 1.gang, og man er vel ikke forberedt på at det skal skje på ny når man endelig har blitt gravid på ny. Lykke til videre. 

Legene sier at alle kvinner aborterer ei gang i livet. Så da har du gode sjanser for at d skal gå bra neste gang. Jeg var ikke forberedt at d skjedde føste gang å iallefall ikke andre gang, kanskje vi har funnet ut hvorfor d skjedde nå. Ønsker deg lykke til. Spiren sitter snart. Det skal jeg passe på.

jeg hadde en SA for 4 uker siden, og TROR at jeg hadde EL fredag 13. aprol, altså ca 3 uker etterpå... Testet ikke med EL-tester, derfor er jeg ikke sikker..

Back
Topp