Eggløsning etter medisinsk abort

Lenny92

Glad i forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Februarhjertene 2025
Hvor lenge blødde dere etter medisinsk abort? Og når begynte dere å teste etter EL?
Det er to uker siden svangerskapsavbruddet og 13 dager siden utskrapning. Jeg blødde mindre enn en menstruasjon. Jeg tok første g-test 5 dager etter og den var veldig positiv. Jeg tok en ny test 8 dager etter og den va mye svakere men fortsatt synlig strek. Og jeg tok siste g-test i går kveld og den var nesten blenda. Jeg har lyst å teste etter EL og tempe men jeg er usikker om det er noe vits å begynne allerede nå :dead:

Hvor lenge blødde dere etter medisinsk abort? Og når begynte dere å teste etter EL?
Det er to uker siden svangerskapsavbruddet og 13 dager siden utskrapning. Jeg blødde mindre enn en menstruasjon. Jeg tok første g-test 5 dager etter og den var veldig positiv. Jeg tok en ny test 8 dager etter og den va mye svakere men fortsatt synlig strek. Og jeg tok siste g-test i går kveld og den var nesten blenda. Jeg har lyst å teste etter EL og tempe men jeg er usikker om det er noe vits å begynne allerede nå :dead:
Jeg begynte å teste etter el da testene begynte å bli rimelig svake, riktignok 5-6 uker etter aborten. Fikk en topp 5 uker etter aborten, men om den var til å stole på, det vet jeg ikke :hilarious:

Jeg blødde av og på i 4 uker og hadde negativ graviditetstest nesten 5 uker etter medisinsk abort. Mensen kom rett etter negativ test. Så jeg følte ikke det var noen vits i å teste før første menstruasjon da jeg uansett blødde.

Hvis du allerede har negative tester og har sluttet å blø så er det ikke noe i veien for å teste nå, tenker jeg. Har lest om de som blir gravid på nytt før de har fått første mensen etter en medisinsk abort. Jeg visste jeg hadde rester som mest sannsynlig ville komme ut med menstruasjon så for min del var det ikke aktuelt å prøve før.

Jeg har hatt to forsøk på medisinsk abort i år som begge endte i utskrapning. Målte ikke LH første gangen før jeg fikk tilbake mensen, men den gangen to det 3 uker. Den siste gangen målte jeg og fikk LH-topp 16 dager etter utskrapning (og mensen 4 uker etter utskrapning).

For meg så begynte det med masse slim som fikk meg til å tenke i retning eggløsning rundt 4 uker etter medisinsk abort. Fikk beskjed om at man ofte får mensen etter 4-6 uker, så siden jeg fikk mensen 6 uker etter den medisinske aborten passet det jo med eggløsning rundt den tiden. Har aldri tempet for å sjekke el og har heller ingen planer om å begynne med det (forstår det bare ikke) :wacky:

Tok en graviditetstest morgenen etter slimet begynte for å se hvordan det lå an, forberedte meg på at den kanskje ikke var helt negativ (noen ganger så kan testen være svakt positive lenge, men det kommer an på hvor langt på vei du var), men den var 100% negativ og el testen var positiv.

Hadde i tillegg en «hoven» rar følelse nede på venstre side av magen, som jeg tenkte også kunne ha noe med eggløsning å gjøre.

Blødde i fem dager etter ma uke 8+2 , el som vanlig CD17 ish og mensen to uker etter. Hadde blenda hcg to uke etter ma .Klaffa igjen neste pp .

Ma igjen uke 12 (stoppa i uke 8) blødde en uke og en del spotting de neste 10 dagene . Blenda test etter en uke og el CD17 igjen . Men da kjemisk . Nå er det vel pp2 igjen så får se er 6DPO

Back
Topp