K-40250829

Andre møte med forumet
Hei! Lurer på om andre har noen erfaringer med eggløsning etter utskrapning? Tok cytotec på sykehuset 13 feb, ingen virkning så fikk derfor utskrapning dagen etterpå. Har blødd minimalt i 2-3 dager og hatt sex 5 dager etterpå og til nå annenhver dag i håp om å treffe EL før mensen. Har testet hcg og EL på strimmel, hcg blir svakere og el har vært positiv (sikkert pga hcg) for å så være litt svakere igår og nå positiv idag? Har også hatt EL slim i to dager før denne testen. Kan jeg ha fått eggløsning allerede 8 dager etter utskrapning? Vet at jeg egentlig bare må vente å se det an, men det er vanskelig når hjernen er innstilt på baby 100% av tiden….:) noen andre som har hatt tidlig eggløsning?
 

Vedlegg

  • B912546A-570C-498A-BE85-7D0922734FA7.jpeg
    B912546A-570C-498A-BE85-7D0922734FA7.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 18
Hei! Lurer på om andre har noen erfaringer med eggløsning etter utskrapning? Tok cytotec på sykehuset 13 feb, ingen virkning så fikk derfor utskrapning dagen etterpå. Har blødd minimalt i 2-3 dager og hatt sex 5 dager etterpå og til nå annenhver dag i håp om å treffe EL før mensen. Har testet hcg og EL på strimmel, hcg blir svakere og el har vært positiv (sikkert pga hcg) for å så være litt svakere igår og nå positiv idag? Har også hatt EL slim i to dager før denne testen. Kan jeg ha fått eggløsning allerede 8 dager etter utskrapning? Vet at jeg egentlig bare må vente å se det an, men det er vanskelig når hjernen er innstilt på baby 100% av tiden….:) noen andre som har hatt tidlig eggløsning?
Hei. Jeg klarte ikke å tracke etter EL etter utskrapning da EL tester også slår ut på hcg. Fikk beskjed om å ikke ha samleie den første uken etter utskrapning grunnet infeksjonsfare og skulle være blødningsfri minst 24 timer. Blødde ingenting etter utskrapningen.
Jeg fikk mensen nøyaktig 6 uker etter utskrapning. Lykke til :Heartbigred
 
Hadde eggløsning ca 4,5. Uke etter utskrapning og ble gravid på første El. Men jeg kjenner når jeg får El pga smerter. Hvis hcg forsatt slår ut ville jeg ikke trodd det var El.. El testen kan slå ut hvis du har hcg i blodet. ville bare vente å sett det ann
 
Første gang jeg hadde utskrapning kom mensen tilbake etter fire uker, dvs at jeg antakelig hadde EL ca 14 dager etter utskrapningen (har ikke testet etter EL men har «alltid» hatt 28 dagers sykluser).

Etter andre utskrapning kom EL etter ca 3,5 uker. Ble overraskende nok gravid da. Men det gjenstår å se om det går veien :)
 
Hadde utskraping for 3 uker siden og EL kom for to dager siden. Regner utskraping som CD 1 - testet etter EL fra CD 7 og hadde symptomer fra CD 13 tom positiv test CD 21 :)
 
Dersom har hatt medisinsk abort og utskraping, hva synes dere var "best"? Og når ble dere eventuelt gravid igjen? Prøver å finne ut av hva jeg selv ønsker nå. Tok 7 mnd å bli gravid etter MA med medsinsk abort. Den var ufullstendig, så fikk biter av morkaken plukket ut med tang. Tenker dette kanskje er grunnen til at det tok så lang tid å bli gravid igjen.
 
Dersom har hatt medisinsk abort og utskraping, hva synes dere var "best"? Og når ble dere eventuelt gravid igjen? Prøver å finne ut av hva jeg selv ønsker nå. Tok 7 mnd å bli gravid etter MA med medsinsk abort. Den var ufullstendig, så fikk biter av morkaken plukket ut med tang. Tenker dette kanskje er grunnen til at det tok så lang tid å bli gravid igjen.
Trist å høre du må igjennom en abort ❤️
For meg har det uten tvil vært best med utskraping, mye mindre fysisk og psykisk påkjenning, jeg synes medisinsk abort er vondt, og tok det veldig lang tid for min del. Men det forutsetter at det ikle kommer noe akutt i veien. For da blir en sittende å vente, fastende og man starter på medisinsk abort som en start på kirurgisk for at det skal være en enklere og mer skånsom prosess for kroppen. Ble gravid på pp1 etter MA 1, men når det også endte i MA 2 så tok det 8 pp føre jeg ble gravid igjen, tror ikke det hadde noe med utskraping å gjøre men heller at det var 2 MA på 6 mnd. Det endre dessverre i MA 3, men da tok det 4 pp føre jeg ble gravid med datteren vår ❤️
Uansett velg å være på sykehuset om du velger medisinsk, så du kan få så medisiner og hjelp under aborten❤️
 
Dersom har hatt medisinsk abort og utskraping, hva synes dere var "best"? Og når ble dere eventuelt gravid igjen? Prøver å finne ut av hva jeg selv ønsker nå. Tok 7 mnd å bli gravid etter MA med medsinsk abort. Den var ufullstendig, så fikk biter av morkaken plukket ut med tang. Tenker dette kanskje er grunnen til at det tok så lang tid å bli gravid igjen.
For psyken sin del var utskapning mye bedre enn medesinsk for min del Hadde først sein abort( uke 15+5) og det måtte være medesinsk og blødde i 8 uker pga rester. Utskapning ved MA blødning i knapt alt to uker og alt kjentes så mye bedre ut. Eneste slirosme var å vente en hel dag på sykehuset før de hadde tid men dårlig timing med høstferie et opperasjon team og mye haste saker.
Jeg ble gravid på første El etter utskrapning og er i dag 17 uker på vei og Ingen problemer.
 
For psyken sin del var utskapning mye bedre enn medesinsk for min del Hadde først sein abort( uke 15+5) og det måtte være medesinsk og blødde i 8 uker pga rester. Utskapning ved MA blødning i knapt alt to uker og alt kjentes så mye bedre ut. Eneste slirosme var å vente en hel dag på sykehuset før de hadde tid men dårlig timing med høstferie et opperasjon team og mye haste saker.
Jeg ble gravid på første El etter utskrapning og er i dag 17 uker på vei og Ingen problemer.
Da vil jeg be om det denne gangen. Medisinsk abort var veldig traumatisk sist...
 
Da vil jeg be om det denne gangen. Medisinsk abort var veldig traumatisk sist...
Jeg fikk det uten noe problem. Fikk jo en liten meldt down når jeg satt der og. Så de skjønte det var traumatisk gå igjenom medesink en gang til. Lykke til hos legen. Håper du får det slik du ønsker ❤️
 
Back
Topp