EGGKVALITET letrozol og q10

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Nå har jeg mistet to ganger og jeg tenker å gjøre det jeg kan for å forbedre eggkvaliteten. Aner ikke om det har noe å gjøre for sa’ene, men tenker at det ikke skader. Jeg skal begynne på letrozol, metformin og q10 fra neste mens. Noen tips, evt erfaringer? :D

Nå har jeg mistet to ganger og jeg tenker å gjøre det jeg kan for å forbedre eggkvaliteten. Aner ikke om det har noe å gjøre for sa’ene, men tenker at det ikke skader. Jeg skal begynne på letrozol, metformin og q10 fra neste mens. Noen tips, evt erfaringer? :D

Forbedrer Letrozol og metformin eggkvaliteten? Ble litt nysgjerrig nå. :)

Hva med å spørre fastlegen om blodfortynnende også? Jeg fikk det etter sa nå. Og det skal vist hjelpet blodgjennomstrømningen i livmor osv. Mange får gjerne dette når man er uheldig å miste flere ganger.
Jeg har hørt mye om metformin. Jeg har type1 diabetes og hørt at de med type 2 får metformin men hva har det med egg å gjøre? Jeg er bare nysgjerrig! Trodde metformin var insulin av noe slag? Jeg bruker bare vanlig insulinsprøyter så har ikke peiling på metformin og type2 diabetes:) bare spør:)
Lykke til ❤️

CoQ10, tar 2x300 mg per dag. En antioksidant som visstnok skal stimulere mitokondriene rundt eggene (eller noe sånt).
Tar også 500 mg Acetyl-L-Carnitine per dag, men siden det også er antioksidanter vet jeg ikke om det egentlig blir smør på flesk
DHEA, 3x25 mg per dag, finnes det også lovende studier på mht eggkvalitet. DHEA er et testosteron, og resepbelagt i Norge, så det må du få fra gyn.

Om du ikker "gammel" (som meg) eller har PCOS er det jo ikke sikkert at eggkvalitet er problemet.

Back
Topp