Eggkvalitet - hva satte du inn? ;-)

B.K

Blir kjent med forumet
På Hausken klassifiserer de eggene fra A - D, der A er beste kvalitet (de gjør det sikkert flere plasser, de har aldri nevnt det for meg i offentlig sektor før). Jeg satt inn 19/3, to stk embryo som var mellom klasse A og B. Altså ikke tipp topp kvalitet. Hva har du satt inn og hvordan gikk det? ;-) lurer på hvor mye slikt har å si.. jeg tenkte at mellom a og b var helt supert jeg :p

Tror hun i magen var A egg. De på laben var i hvertfall overrasket over kvaliteten på de to blastoene som ble dyrket frem da jeg forrige runde hadde 22 egg hvor ingen ble noe som helst. Har ett på frys og gravid med ene :)

Tror hun i magen var A egg. De på laben var i hvertfall overrasket over kvaliteten på de to blastoene som ble dyrket frem da jeg forrige runde hadde 22 egg hvor ingen ble noe som helst. Har ett på frys og gravid med ene :)

Hva skjedde med de 22 eggene? Var ingen modne nok til å brukes? Gjorde du noe spesielt denne gangen siden kvaliteten ble så bra på eggene? :-) heldigen som fikk på frys! Må ha egguttak hver gang, aldri fått på frys... :-/

Hva skjedde med de 22 eggene? Var ingen modne nok til å brukes? Gjorde du noe spesielt denne gangen siden kvaliteten ble så bra på eggene? :) heldigen som fikk på frys! Må ha egguttak hver gang, aldri fått på frys... :-/

Vet egentlig ikke helt hva som skjedde da jeg var på sykehus med OHSS når klinikken ringte. Noen var befruktet, men delte seg ikke vet jeg i hvertfall.

Nå sist tok jeg e-vitamin, q10, melatonin og multivitamin + tran noen måneder før forsøket. Hadde også fragmin og presnisolon fra klinikken. Første gang på 4 uttak vi har fått på frys. Av 43 egg har 3 blitt blasto og 1 3-dagers. Ikke store uttellingen.

:wtf::wtf::wtf::wtf:
Vet egentlig ikke helt hva som skjedde da jeg var på sykehus med OHSS når klinikken ringte. Noen var befruktet, men delte seg ikke vet jeg i hvertfall.

Nå sist tok jeg e-vitamin, q10, melatonin og multivitamin + tran noen måneder før forsøket. Hadde også fragmin og presnisolon fra klinikken. Første gang på 4 uttak vi har fått på frys. Av 43 egg har 3 blitt blasto og 1 3-dagers. Ikke store uttellingen.

Det er helt forferdelig når forsøk blir avbrutt, sååå mye arbeid for ingenting :(
Hmmm kanskje jeg også skal prøve litt flere vitaminer... jeg tar multivitaminer og tran hver dag, er jo verdt et forsøk.. selv om det ikke var den store uttellingen for deg så ga det i hvertfall 1 egg på frys :happy: jeg sliter med modningen av eggene, tror ikke min kropp responderer så bra på alle medisinene :wtf: Jeg har vel fått ut 7-8 egg hver gang, der kun 2-4 har vært modne til å brukes.. sist fikk vi ut 6 egg, 3 som var modne og 3 som ble befruktet.. ble litt lei meg da, denne gangen hadde vi kjørt på med akupunktur og masse vitaminer, og det dårligste uttaket ever :(

På Hausken klassifiserer de eggene fra A - D, der A er beste kvalitet (de gjør det sikkert flere plasser, de har aldri nevnt det for meg i offentlig sektor før). Jeg satt inn 19/3, to stk embryo som var mellom klasse A og B. Altså ikke tipp topp kvalitet. Hva har du satt inn og hvordan gikk det? ;-) lurer på hvor mye slikt har å si.. jeg tenkte at mellom a og b var helt supert jeg :p

Jeg fikk ikke sånn klassifisering av mine egg hos Hausken. Jeg fikk derimot høre at jeg hadde en "perfekt" blastocyst som hadde delt seg helt etter planen, to andre blastoer av "gjennomsnittlig" kvalitet (var noe med celledelingen på dag 3) og et 3-dagers embryo som også hadde delt seg helt optimalt. Alle embryoene ble fryst. Etter fire mnd fikk jeg satt inn den "perfekte" blastoen og er nå gravid på den tiende uken :happy:

Kjenner veldig godt til hvor vondt det er når forsøk blir avbrutt ja. Fikk ut 20 egg på Riksen første forsøket. 19 var av god kvalitet. Ikke noe galt med svømmerne til mannen heller. De kunne rett og slett ikke fatte og begripe hva som hadde skjedd. Tanken hadde ikke en gang slått oss at det kunne skje, så det ble et skikkelig slag i trynet. Ble ICSI etter det..

Jeg fikk ikke sånn klassifisering av mine egg hos Hausken. Jeg fikk derimot høre at jeg hadde en "perfekt" blastocyst som hadde delt seg helt etter planen, to andre blastoer av "gjennomsnittlig" kvalitet (var noe med celledelingen på dag 3) og et 3-dagers embryo som også hadde delt seg helt optimalt. Alle embryoene ble fryst. Etter fire mnd fikk jeg satt inn den "perfekte" blastoen og er nå gravid på den tiende uken :happy:

Kjenner veldig godt til hvor vondt det er når forsøk blir avbrutt ja. Fikk ut 20 egg på Riksen første forsøket. 19 var av god kvalitet. Ikke noe galt med svømmerne til mannen heller. De kunne rett og slett ikke fatte og begripe hva som hadde skjedd. Tanken hadde ikke en gang slått oss at det kunne skje, så det ble et skikkelig slag i trynet. Ble ICSI etter det..

Okii :happy: veldig spesielt at det kan bli avbrutt med så mange gode egg, men det er vel mye tilfeldigheter... godt det gikk etterhvert da! Gratulerer så mye, snart forbi de magiske 12 ukene:cat: Jeg testet positivt i dag! Så nå er neste bekymring at det faktisk holder seg slik hehe ;)

Herlig, gratulerer så mye! :Heartred:Heartred:Heartred Det er en milepæl å få positiv test (vi hadde aldri fått det før). Men nervøsiteten gir seg ikke der.. Fikk heldigvis høre bankende hjerte 7+3. Uken etter var jeg nokså kvalm tre kvelder, ellers har jeg merket svært lite. Hele påsken har vært symptomfri (bortsett fra ømme bryst) og jeg er mindre trøtt enn noen gang. Har vært på mange skiturer... Men før frokost i dag kom "heldigvis" kvalmen. Blir jo litt nervøs av slikt ;) Gav seg når jeg hadde spist. Skal til fastlegen på tirsdag (10+2). Da vil jeg be om en ny ultralyd.

Disse ukene er som en berg-og-dalbane, selv om jeg syns jeg har klart å bevare fatningen ganke bra. Masse masse lykke til i tiden fremover, måtte spiren sitte!! :happy::Heartred

Jeg fikk heller ikke vite klassifiseringen på Hausken, bare at det var «et veldig bra egg».
Fikk bare ut 6 egg, bare 4 av de var modne og kun to ble befruktet (ICSI), bare et egg utviklet seg normalt. Men man trenger jo bare et gullegg [emoji173]️ Er snart 8 uker på vei nå [emoji173]️
Egglederen på høyre side responderte ikke så godt på medisinene - bare et av eggene kom derifra..

St Olavs brukte klassifiseringen "perfekt" om blastoen jeg fikk satt inn, så da er den vel det da :p
Selv skulle jeg gjerne hatt noe litt mer forklarende, men det fikk jeg ikke :rolleyes:

Første forsøket ble avbrutt før innsett. Fikk ut 10 egg, 1 ble befruktet men sluttet å dele seg på dag 2.
På andre forsøket fikk jeg ut 15 egg. 1 overlevde befruktning og ble satt inn. Betegnet som klasse A og er nå ei lita jente på snart 1 år ❤

Første forsøket ble avbrutt før innsett. Fikk ut 10 egg, 1 ble befruktet men sluttet å dele seg på dag 2.
På andre forsøket fikk jeg ut 15 egg. 1 overlevde befruktning og ble satt inn. Betegnet som klasse A og er nå ei lita jente på snart 1 år ❤
Hvor tilhørte du da? Fikk også bare ett overlevende til innsett.
Hvorfor ble første avbrutt? Ingen befruktning?

Hvor tilhørte du da? Fikk også bare ett overlevende til innsett.
Hvorfor ble første avbrutt? Ingen befruktning?
Hausken

På første fikk jeg ut 10 egg, kun 1 ble befruktet og det sluttet å dele seg på dag 2 så da var der ingenting å sette inn

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, og lurer på om jeg skal sende en mail til Hausken og høre.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, og lurer på om jeg skal sende en mail til Hausken og høre.
Der fikk jeg svar :)

"Dine 2 egg var rangert som good som er A egg ☺"

Nå ble jeg også nysgjerrig. Lurer på om Haugesund sykehus også har forskjellig klasser på kvalitet.
Eller om det bare er privat klinikker som har det. Noen som vet?
Kanskje jeg skal sende en mail til de å høre, litt kjekt å vite :)

(Vet ikke klassifiseringene, men bruker ordene Hausken brukte)

1. IVF: satte inn et perfekt 3 dagers - ble ikke gravid.
2. IVF: satte inn et perfekt 2 dagers - ble gravid, men endte i SA 4+3.
3. IVF: satte inn to blastocyster (5 dagers) - 1 av helt ok kvalitet (men ikke noe å skryte av), og et av rimelig dårlig kvalitet - er gravid i dag med tvillinger (toegget) i uke 24+6.

Fikk ingen på frys noen av forsøkene fordi de falt ifra. Siste forsøket var det bare disse to som ble satt inn som var igjen av de 7 som ble befruktet. Så for min del virker det som bare de holdt ut til dag 5 og ble satt inn, så var det håp :)

Heihei ser det er flere her som har fått satt inn. Så jeg lirer på når symptomene tredde i kraft etter innsett? Skal førstekommende mandag å ta ut egg. Var visst fult opp på begge sider etter sprøyter på bare 9 dager eggeløsnings-sprøyta tar jeg i kveld. Spent på uttaket nå, og hvor snart dem setter inn håper på en januar-baby her!

Er helt ny i prøve-gamet og har akkurat gjennomført første forsøk, er bare på 3.rugedag. Føler jeg er småkvalm hele tiden, men det er visstnok en bivirkning av lutinus. Fikk ut 16 egg hvor de prøvde både ivf og icsi, 5 ble befruktet og 1 satt inn. Venter på tilbakemelding om noen av de fire andre egner seg for frys

Er helt ny i prøve-gamet og har akkurat gjennomført første forsøk, er bare på 3.rugedag. Føler jeg er småkvalm hele tiden, men det er visstnok en bivirkning av lutinus. Fikk ut 16 egg hvor de prøvde både ivf og icsi, 5 ble befruktet og 1 satt inn. Venter på tilbakemelding om noen av de fire andre egner seg for frys

Hei :) det var jeg også, men endte ikke rette veien ved første innsett. Så overlevde ingen av de andre som var befruktet til frys. Så runde 2 med hormonstimulering nå.

Back
Topp