Eggekvalitet ved innsetting?

twinanne

Forumet er livet
Nå lurer jeg på hvordan det egentlig er. Er det mest vanlig å sette in 4 delte embrier, eller forekommer det også ofte at noen bare blir til 2-3 delte ved insetting på dag 2?
Har hørt at noen bare har fått 2 delte, men her hører det ut som det er mest vanlig med 4 delte slik det skal være på dag 2.

Hadde 8 delt her[8|] men hadde jo innsetting på dag 3[;)]
gikk ikke helt bra med det[:(] 
veldig spent på hvordan det er med de 2 eg har på frys

Da må dere ha hatt egg som har vært eldre enn 2 dager eller 2 dager+, nå ble eg skikkelig forvirra 8 delt på dag 2, det som står skrevet om dette er:
Dag1= 2 delt, DAG2=4 delt(kan være dårligere), DAG3=8 delt(eller 6 delt eller dårligere?) det dobbles hver neste dag. Men når det er fryses egg så er de nok litt gamlere, så de fortsetter prossesen med å dele seg når de blir tint.

Men Hope gjør de 3 dags tilbake setting da, jeg trodde det var helst 2 dags insetting de gjorde jeg?

Men jeg har ogs hørt at dette ikke har så mye å si, "dårligere" egg kan også resultere i graviditet, det kan bare være at noen av eggene er litt treige. Detviktigste er kanskje hvordan cellene er plasert i forhold til hverandre m.m.

ORIGINAL: twinanne

Da må dere ha hatt egg som har vært eldre enn 2 dager eller 2 dager+, nå ble eg skikkelig forvirra 8 delt på dag 2, det som står skrevet om dette er:
Dag1= 2 delt, DAG2=4 delt(kan være dårligere), DAG3=8 delt(eller 6 delt eller dårligere?) det dobbles hver neste dag. Men når det er fryses egg så er de nok litt gamlere, så de fortsetter prossesen med å dele seg når de blir tint.

Men Hope gjør de 3 dags tilbake setting da, jeg trodde det var helst 2 dags insetting de gjorde jeg?

Men jeg har ogs hørt at dette ikke har så mye å si, "dårligere" egg kan også resultere i graviditet, det kan bare være at noen av eggene er litt treige. Detviktigste er kanskje hvordan cellene er plasert i forhold til hverandre m.m.
Ja, normalt er det etter 2 dager. Måtte gå litt ekstra på sprøyter siden eggene mine var litt treige, så hadde uttak på en fredag, og da ble det innsetting på mandagen (Haukeland dette)
(De sa at det egentlig var litt lettere å se hvilke egg som var gode etter 3 dager enn 2. tror og det er litt vanligere i utlandet å ha innsetting senere)

ORIGINAL: Nesing

Jeg satte inn dag 2, to 8-delte egg! [:)] Tydeligvis superraske mine da, hihi.... [;)]

Det må dem ha vært da, dersom du ikke hadde passert 48 timer. Men alikevel så er de raske, for å bli 2delt så kan det faktisk ta oppimot 36 timer står det skrevet på en svensk klinikk. Derfor kan det hende at det bare er 2 delte ved innseting så vidt jeg kan kjønne ut fra dette.

Men det virker jo ut som at det ikke er mange som bare er 2 delte da.

Ellers , hvem var det igjen som skrev det Hope kanskje, det er riktig at utenlanske klinikker tar insettingen senere enn her i Norge, USA har mest vanlig dag 3 eller dag 5. Australia så tror jeg det var dag 3 som var mest vanlig. Dag 2 er det noen som har hatt fra Sveits. Men vi har vel en klinikk her i Norge som gjør dag 5 insetting, husker ikke hvem.

Jeg kan noe om det teoretiske i henhold til selledeling, men deter greit å hvit hvordan det er i virkeligheten også.

Er detnoen flere som vil skrive seg på?

Selv hadde jeg 2 firedelte satt inn nå.

Back
Topp