Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg hadde stor konsentrasjon av eggehvite (protein) i urinen da jeg gikk gravid med Frida. Såpass mye at de startet fødselen før terminen. Eggehvite kan være helt ufarlig, det kan være tegn på urinveisinfeksjon eller preeklamsi. Dette blir sjekket hos både lege og jordmor, ved hjelp av urinprøve. Men husk å ta midtstrålen når du tar urinprøve.
jeg var hos legen der fant de eggehvite og jeg hadde så høyt bløodtrykk at han så vidt ikke la meg inn pga muligsvangerskapsforgiftning... men jeg har aldri visst hva eggehvite var, og fikk det litt travelt så fikk ikke spurt... hehe. urinveisinfeksjon har jeg, fått pencilin for det, men det hjalp ikke... hva er preeklamsi??? kan det være mulig de starter min og da?
når du skal tisse i glasset trekker du kjønnsleppene til siden....
da treffer ikke tisset direkte kjønnsorganet og du får ikke med deg unødvendige bakterier!
da går strålen direkte ned i glasset...
vet ikke helt om dette ble riktig forklart men i teorien skal det vel være noe lignende.[:D]
alenemor_19 og jannicke T
Preeklamsi betyr svangerskapsforgifning (det leger og jordmødre kaller det). Midstrålen betyr: først tisser du i do, så i urinprøveglass og så i do igjen. Viktig for da får du ikke med det rusk og rask som kommer med de første strålene. Var dette forståelig? Jeg er ikke sikker på om du kan se eggehviten, men min urinprøve var veldig grumsete. Best å sjekke det hos legen eller jordmor. Håper dere slipper unna svangerskapsforgiftning og tidlig fødsel.
Ok takk for forklaringen. Jeg sliter med bekkenløsning så jeg vil helst unngå resten av problemene. Vi får jo krysse fingre og tær for at alt går som det skal frem mot desember....
håper det jeg og.... måtte tilbake til legen på tirsdag pga blodtrykket... urinen min var også veldig gromsete... så det kan nok ha noe med det og gjøre....
Det er riktig måte å gjøre det på slik jeg har forstått, men med midstråle trodde jeg man mente at man tisser litt i do først, så tisser man på glasset, og så tisser man det siste i do igjen[;)]