Eggehvite i urinen...

Arda`s-mamma

Gift med forumet
var hos legen på mandag og fikk vite på labben at jeg hadde veldig lite utslag på eggehvite i urinen.. Dama på labben sa at det var kun bitte lite, men lurer på om jeg skal engste meg[&:]legen målte blodtrykket mitt før jeg fikk vite det med eggehviten og alt der var i orden, skal til han igjen på neste torsdag... Men lurer på en ting?: kan den bli borte (forbedre seg eller? noen med lik erfaring? legen sa at jeg skulle nå til kontroll annenhver uke nå som jeg er i uke 31..

Fikk akkurat samme beskjeden d jeg kom til kontroll i uke 29, de sa jeg måtte komme med kontrollurin uka etterpå. Jeg holdt på svima av der jeg satt, var sikker på at.. jaja, da ble det sv.forgiftning på meg[:(]

Kom tilbake uka etterpå, da fant de akkurat samme mengde eggehvitte, så da gjorde de ingenting. Har var på flere kontroller etter det, da har det vært borte.

De er ekstremt strenge på prøvene de tar på legekontoret, så det er nok ingenting.

Lykke til!

Har oxo hatt eggehvite i urinen opptil flere ganger. Men den har alltid vært vekk på neste urinprøve. Men synes at om dette engster deg så ring til legen din og si det til han eller hun. Så kan han/hun svare deg på om du har noen grunn til engstelse. Jeg personlig ville ikke engstet meg for dette.

Lykke til vidre i svangerskapet[:D]

jeg har hatt eggehvite i urinen de 3 siste gangene jeg har vært på kontroll..men jordmor sa at det ikke var noe å bekymre seg for,fordi jeg ikke har noen andre symptomer enn det..har bare litt vann i kroppen..men ingenting merkbart!

hei!eggehvite i urinen kan forekomme om man har utflod eller annen urenhet som kan sette spor på prøven, da er det som regel greit igjen på neste kontroll!men man må som sagt passe på for fare for SF.....
hadde det i mitt svangerskap... å ble satt igang i uke 37...

Har også hatt eggehvite, men det har bare vert små mengder, og jordmor sier at det mest sannsynlig kommer av utflod..

det samme sa hun til meg..men jeg er noe bekymret fordi da..for jeg har jo vann i kroppen også!men siden jordmor sa alt var bra,så får jeg vel bare stole på henne[:)]

Det er helt vanlig med både litt vann i kroppen og litt eggehvite/protein i urinen. Det er når det blir MYE av begge deler at en må være på vakt.

Vi må dessuten regne med stadig mer vann i kroppen når det går mot slutten - i følge jordmor er det bra for fødselen med litt vann i kroppen.....husker ikke hvorfor, da....[8|]

Har vært oppi samme situasjon som deg, og ble ganske engstelig da... Men så lenge blodtrykket ditt er bra, så har du nok ikke så mye å bekymre deg for. Og det kan bli borte til neste gang du er hos legen. Du blir fulgt nøye opp, så prøv å slappe av og tenke på babyen din...

Back
Topp