eggehvite i urinen??

Jente10spire14

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hva vil egentlig dette si?? Fikk vite av legen at jeg hadde påvist litt eggehvite i urinen, men fikk ikke vite noe om hva det betyr.. Fikk bare beskjed om å komme med ny urinprøve om to uker.. Så nå lurer jeg veldig her.. Noen som vet?

Takk for svar [:)]

Jeg googlet det, og fant ut at det KAN være tegn på svangerskapsforgiftning. Men sikkert ikke noe du skal bekymre deg for nå. Det er sikkert andre her som kan gi deg bedre svar. [:)]

Hei! Eggehvite i urin vil si det samme som protein. Det er ikke uvanlig med utslag på protein under graviditeten da det ofte kan komme av utflod (noe mange har økt mengde av i graviditeten). Men man skal bestandig være obs på dersom man har forhøyet blodtrykk (over 140/90) og evt ødemer, da dette kan det tyde på svangerskapsforgifting.
Tror nokk du kan ta det helt med ro [:)]

hei.. jeg er en sniker fra november 09 ... har fått en nydelig gutt som nå er blitt 4 mnd... =)

Så lenge ikke proteinene er mer enn 1+ så går det greit..
jeg fikk svangerskaps forgiftning ..så hadde 2++ på proteiner..
kjempe hoven i kroppen
og blodtrykk som var kjempe høy... undertrykket var over 100...

men så lenge det kun er litt proteiner i urin..er det ingenting å bekymre seg for =)

Kos deg i svangerskapet.. =)

ORIGINAL: #Åsen#

hei.. jeg er en sniker fra november 09 ... har fått en nydelig gutt som nå er blitt 4 mnd... =)

kjempe hoven i kroppen

men så lenge det kun er litt proteiner i urin..er det ingenting å bekymre seg for =)

Tusen takk for svar :) Gratulerer med nydelig sønn :)
Jeg tror jeg har mer enn 1+ i proteiner, for det så jeg at jeg hadde for en stund siden, og da sa de ingenting.. Men da får jeg bare vente to uker, for å sjekke ny urinprøve. Så får vi håpe alt er bra, har værken høyt blodtrykk eller hevelse i kroppen, så er ikke redd for svangerskapsforgiftning enda hvertfall.. :)  

ORIGINAL: AMEførstegangs

ORIGINAL: #Åsen#

kjempe hoven i kroppen

Tusen takk for svar :) Gratulerer med nydelig sønn :)
Jeg tror jeg har mer enn 1+ i proteiner, for det så jeg at jeg hadde for en stund siden, og da sa de ingenting.. Men da får jeg bare vente to uker, for å sjekke ny urinprøve. Så får vi håpe alt er bra, har værken høyt blodtrykk eller hevelse i kroppen, så er ikke redd for svangerskapsforgiftning enda hvertfall.. :)  

Da syns jeg ikke du skal bekymre deg =)
Er de bekymret for noe, sier de ifra =)

helt vanlig med eggehvite/proteiner i urinen når man går gravid, kan bare være litt utflod som har forvillet seg feks! så ingenting å bekymre seg for så lenge det bare var litt! jeg har hatt +1 flere ganger dette svangerskapet. sist fikk jeg derimot +3 og +4 på proteiner, blodtrykk på 190/120 og helt syke ødemer i kroppen og ble innlagt med svangerskapsforgiftning ganske tidlig. men da var det altså myyyye utslag! så så lenge de har sagt det er lite, og du ikke har disseandre symptomene, så er det nok ingenting å tenke på:) har som sagt hatt det flere ganger nå også uten at noen  jordmor eller lege har kommentert det noe mer. men godt å få litt oppfølging likevel da, tilfelle det skulle øke på! og om du vil så kan du sikkert komme in til jordmor med ny prøve før det har gått to uker også, og evt måling av blodtrykket:)
tror og håper at alt er i skjønneste orden!:)

ORIGINAL: lykkeligemeg

helt vanlig med eggehvite/proteiner i urinen når man går gravid, kan bare være litt utflod som har forvillet seg feks! så ingenting å bekymre seg for så lenge det bare var litt! jeg har hatt +1 flere ganger dette svangerskapet. sist fikk jeg derimot +3 og +4 på proteiner, blodtrykk på 190/120 og helt syke ødemer i kroppen og ble innlagt med svangerskapsforgiftning ganske tidlig. men da var det altså myyyye utslag! så så lenge de har sagt det er lite, og du ikke har disseandre symptomene, så er det nok ingenting å tenke på:) har som sagt hatt det flere ganger nå også uten at noen  jordmor eller lege har kommentert det noe mer. men godt å få litt oppfølging likevel da, tilfelle det skulle øke på! og om du vil så kan du sikkert komme in til jordmor med ny prøve før det har gått to uker også, og evt måling av blodtrykket:)
tror og håper at alt er i skjønneste orden!:)

Takk for svar [:)] Har hatt +1 på proteiner gjennom hele svangerskapet, så er nok økt litt så lenge han nevnte det for første gang nå. Men tar alt med ro, og regner med at alt er i orden ettersom legen ikke har sagt noe annet[:D]

Back
Topp