Eggedonasjon, Hvordan var prosessen?

Bebba

Blir kjent med forumet
Dette har det tatt lang tid å i det hele tatt å tenke. Jeg har jo allerede tre barn. Det er bare det at vi vil så gjerne at vår yngste på 18 mnd skal slippe å vokse opp alene.( storesøsken går på ungdomsskolen og vgs)

Jeg har blitt spontant og rask gravid hver gang ( like lett da jeg var 42 som da jeg var 26).

Når ser det ut som det er for sent. Har 4 PP bak meg ( vet det ikke er mye, men alderen tilsier liten sjangs for suksess). Har tatt en runde Femar for å forsøke å boste eggløsning og skal på ul om tre dager å se hvor store foliklene har blitt. Alle hormonmålinger har vært fine, men har ikke turt å måle amh.

Noen som med litt samme «bakgrunn» som meg som vil dele sin erfaring? Typ veien til eggdonasjon.,

Når besluttet dere eggdonasjon, Hva hadde dere forsøkt først?

Hvor gjorde dere det?

Hvor lang tid tok prosessen?

Hva kostet det?

Hvordan har opplevelsen vært, før/ etter?

Blir kjempe glad for svar.

Føler sterkt for å ha dette med meg i bakhodet når jeg «får dommen» på mandag.

Klem
 
Last edited:
Dette har det tatt lang tid å i det hele tatt å tenke. Jeg har jo allerede tre barn. Det er bare det at vi vil så gjerne at vår yngste på 18 mnd skal slippe å vokse opp alene.( storesøsken går på ungdomsskolen og vgs)

Jeg har blitt spontant og rask gravid hver gang ( like lett da jeg var 42 som da jeg var 26).

Når ser det ut som det er for sent. Har 4 PP bak meg ( vet det ikke er mye, men alderen tilsier liten sjangs for suksess). Har tatt en runde Femar for å forsøke å boste eggløsning og skal på ul om tre dager å se hvor store foliklene har blitt. Alle hormonmålinger har vært fine, men har ikke turt å måle amh.

Noen som med litt samme «bakgrunn» som meg som vil dele sin erfaring? Typ veien til eggdonasjon.,

Når besluttet dere eggdonasjon, Hva hadde dere forsøkt først?

Hvor gjorde dere det?

Hvor lang tid tok prosessen?

Hva kostet det?

Hvordan har opplevelsen vært, før/ etter?

Blir kjempe glad for svar.

Føler sterkt for å ha dette med meg i bakhodet når jeg «får dommen» på mandag.

Klem


Hei,

Beklager for treigt svar.

Vi hadde 8 negative ivf-runder bak oss da vi fikk beskjed om å vurdere eggdonasjon.

Veien til ivf var tøff og veien i ivf var lang og kronglete. Vi hadde jo håpet at vi skylle få til dette helt på egenhånd.

Jeg begynte med ivf da jeg var 36 og hadde holdt på i flere år med mannen på egenhånd..

Jeg har alvorlig til moderat endometriose. Eggkvaliteten var dårlig under alle forsøkene, man slet også veldig med å meg stimulert rett før modne egg . Vi fikk til slutt ved det 8. Forsøket beskjed om å vurdere ed da vi mest sannsynlig aldri kom til å lykkes ellers.

Vi brukte litt tid på å tenke, samtidig tok vi kontakt med en del klinikker utlandet for å vurdere oss. Da vi hadde kontaktet flere klinikker satt vi igjen med en følelse av hvilken klinikk vi kom til å velge. Så tok vi valget om er eller ei.

Siden vi hadde en lang og strabasiøs vei bak oss var vi også lite motivert for en ny vei med masse oppoverbakker. Vi valgte derfor en pakke ned graviditetsgaranti.

Når vi hadde betalt og fått en godkjennelse for å få 3-pakken satt vi tidspkt før når vi ville gå i gang.

Vi bestemte oss i august 2016, første forsøk var i oktober. Og vi ble gravide på 1. Forsøk.

Vi betalte ca 17000 euro for 3 pakken, og kunne jo ikke forutse at vi skulle bli gravid ned en gang. Litt mye penger... men.tiden og veien opp dit hadde vel kostet omtrent det samme. +all smerte og tårer.

Klinikken var svært profesjonelle og flinke. Jeg var bare veldig skeptisk og sikkert litt ambivalent i forhold til det hele. Når man har hatt så mange nedturer.. ble vi i h frafall alt for redd for å håpe og bli for glade.. der var skummelt det...

Alt gikk jo veldig bra og vi ble gravide. Vi fikk en super gutt i juni 2017. Kan ikke se for meg et liv uten han.

Alle synes han ligner på oss. Donor matches til mor og de har alle etnisiteter.

Vi valgte å dra til Spania Instituto bernabeu i Alicante.
 
Back
Topp