Hei!
Jeg og min samboer har vært igjennom 4 ivf forsøk (3 offentlig og 1 privat) ingen har vært suksess.. Nå lurer jeg på det kan være mine egg d er noe med...fester seg ikke..slutter å utvikle seg. Derfor snur jeg meg litt mot eggdonasjon.. Har noen der ute noen erfaringer? Danmark? Riga? Spania?
Hei Håpefull2016 igjen, ville bare si at legen min sa at livmoren ville automatisk frastøte seg e
Kan jeg spørre hvor mye den fikserte prisen var i Euro? Hvor mye for medisiner i tillegg?
Hvis man blir gravid på ett innsett og fortsatt har flere på frys, gjelder den fikserte prisen fortsatt for videre innsett av frys?
Hvor mange år frys inkluderer den fikserte prisen?
Håper også ED blir tillatt i Norge snart. ser det er på trappene....
Hei, Håper selv eggdonasjon blir tillat i Norge. Et litt usikker på hvor godt det vil fungere da de ønsker at det er kvinner som gjennomgår ivf selv som skal donere. Mange leger er i mot dette da de sier at vi som går igjennom ivf trenger de eggene de allerede har. Er egentlig enig i det og synes man må komme med bedre løsninger.+ det blir i så fall lang ventetid..
Sjekk ut
www.institutobernabeu.com for pris og hva som er inkludert. Den inkluderer 3 ferske donorforsøk, alle innsettinger av frosne egg og medisiner til donor. De tilbyr også enkelt-forsøk. husker ikke pris på dette nå.
Medisiner:
Du kan kjøpe i Spania når du er der. Vi var usikker på hvilken klinikk vi ville velge da vi var der, så vi valgte å vente til vi kom hjem
Procren ca kr 500,- i Norge
Progynova 167,- pr pakke i Norge
Utrogestan: mye billigere å handle i Spania, og de har 200mg capsler som kan settes i stedet for å sette inn 2x100mg. Tror det var ca 42 euro for 60 vagitorer der nede,mens her må du doble prisen for halvparten. Mye billigere med medisiner til eggdonasjon enn ved ivf..
Kontrakten med klinikken varer 18mnd, der de gjør det de kan for at du skal bli gravid.
Frysing av egg: tror de inkluderte 2år
Dyrking av egg: De dyrkes til blastocyststadiet. Innsett på dag 5/6
Tror det var slik at kontrakten opphører når du er gravid og det har gått 180 dager ut i svangerskapet. Du må nok betale for innsett senere hvis du blir gravid.og at innsett av embryo vil da komme i tillegg, tror det ikke at prisen var hinsides.. husker ikke.
Obs:
Viktig å kjenne til ved eggdonasjon. Enkelte klinikker tilbyr pasientene sine å kjøpe frosne donor egg. Denne klinikken opererer ikke med det da de mener det gir dårligere sannsynlighet for graviditet. Tror du går ned til ca 30%sannsynlighet for å bli gravid med frosne donoregg. Det var ingen av klinikkene i Spania som gjorde det, jo IVI gruppen gjør det, og AVA Peter i st.petersburg tilbydde dette.
De som tilbyr graviditetsgaranti er:
Instituto Bernabeu 100%refund tar i mot pasienter til og med 49 år..
Instituto marques 70% refund 3-pakke
IVI gruppen 70% refund 3-pakke + de ville at for at jeg skulle komme i gang med behandling hos de måtte jeg igjennom en undersøkelse som skulle tidfeste tid for embryotransfer. Den ville kostet meg 800euro. Fikk ved konsultasjon hos IB vite at det var egentlig en studie klinikken drev med og at denne undersøkelsen/biopsien ikke var evidencebased ennå. Det kunne være at den ville bli det i fremtiden,men ikke nå. Følte meg litt solgt på noe unødvendig da..
AVA Peter 70% , mulig jeg tar feil. +du må ha visum for å komme deg dit. Orket ikke å styre med det.
Det er bare mulig å booke møter med de via Skype, men opplevde mens jeg sonderte terrenget at man fikk lite ut av prat via skype. De sa mye det samme, noe var litt ulikt. De beste møtene hadde vi når vi fysisk dro ned til klinikk, fikk møte legen og tatt undersøkelse. Du får ikke møte legen ved uforpliktende skypesamtale.