Eggdonasjon i utlandet og snart her hjemme.

Gulleggmamma.

Første møte med forumet
Jeg og mannen min ble anbefalt eggdonasjon da vi starte som prøvere for ca 8 år siden.

Jeg husker så godt det øyeblikket på Hausken i Haugesund

"Nei her er det lite å gjøre, dere kan selvfølgelig forsøke prøverør men jeg gir dere ca 3 % sjangs"

Dette var oktober 2012.

Mannen og jeg var begge akkurat fylt 41 og ja, sent ute men jeg hadde likevel troen på at det sikkert ville ordne seg.

Det var sjokkerende å få den beskjeden.

Jeg har alltid ønsket å bli mamma men drømmemannen dukket opp litt senere en jeg hadde trodd...

Legen fortsatte "Det jeg vil anbefale er å dra til utlandet og få eggdonasjon"

Det var mye å svelge på kort tid husker jeg. Vi satt på hurtigbåten tilbake til Bergen og var fortvilet, sjokkert men også med et halmstrå å klynge oss til.

EGGDONASJON.

Valget var igrunnen lettere en jeg hadde trodd!

Året etter var jeg gravid med nr 1 en skjønn jente, nr 2 kom 3 år etter, en herlig gutt.

Jeg husker at jeg google nærmest døgnet rundt for informasjon om valg av klinikk og mulighetene for å lykkes. Dessuten var det vondt og rart at dette ikke egentlig var lov... I Norge.

Nå er dette endelig blitt tillat her hjemme. Jeg vil ønske alle som sliter uendelig mye lykke til.

For oss var eggdonasjon redningen som gav oss drømmefamilien. Trenger du mer info om eggdonasjon er det litt info her på gulleggmamma.com ❤️

Så kjekt att lese og att dere fikk drømmefamilien:)
Så fint att du deler og vil hjelpe andre med info.

Håper de som egentlig er gitt opp også kan få hjelp da. Har ett vennepar som har prøvd i 8 år. De fikk ikke mer hjelp av Norge og måtte utenlands. Men det er fryktelig dyrt og de har måtte pause det flere ganger. Håper deres hjelp blir tatt opp igjen i Norge så de kan få barn en dag de også.

Back
Topp