Eggdonasjon i Norge - erfaringer?

Morild79

Forelsket i forumet
Hei fine damer:Heartbigred

Da har vi hatt første samtale for ED privat i Norge. Vurderer ett siste forsøk med egne egg først:nailbiting:, men er usikker på om jeg rett og slett orker.

Er det flere her inne som har gjort ED i Norge siden det ble lovlig?

Hvilken klinikk valgte dere? Hvor mange innsett ble det før det lyktes? Hvor mange blasto fikk dere?

Føles godt å komme igang:happy:
 
Nå har vi enda ikke lykkes med ed, men å bli ferdig med å prøve med egne egg har vært nydelig… lav amh, få egg ut og mange runder med stimulering. Det var en lettelse når vi bestemte oss for å gå for ed heller. :happy:
Vi valgte å gå for en klinikk i utlandet da, så kan bare svare for erfaringene vi har gjort oss der.
Vi fikk seks blastoer på frys, 13 egg ut som ble til 12 befruktede. Kunne aldri fått det resultatet med egne egg, så er veldig fornøyd med det.
 
Henger meg på her. Vi har vært gjennom noen behandlinger nå med hormoner og uttak, men ingen hell. Dårlige egg og lav amh nå. Er 37 år og mannen 43, men enda liv i han for å si det slik :) vi har bestemt oss for å gå for ed. Neste skritt blir legetime for en eventuell henvisning siden vi ble spirt om det er noe vi kinne tenkt oss. Har brukt mye tid på å føle på det, så nå er det en lettelse å slippe hele den karusellen med sprøyter og det der. Så det er absolutt siste utvei. Vi har enda ett offentlig forsøk igjen da så mange ble avbrutt. Spent på flere erfaringer her inne da det er så nytt i Norge enda å om det er flere som lykkes med det :D
 
Henger meg på her. Vi har vært gjennom noen behandlinger nå med hormoner og uttak, men ingen hell. Dårlige egg og lav amh nå. Er 37 år og mannen 43, men enda liv i han for å si det slik :) vi har bestemt oss for å gå for ed. Neste skritt blir legetime for en eventuell henvisning siden vi ble spirt om det er noe vi kinne tenkt oss. Har brukt mye tid på å føle på det, så nå er det en lettelse å slippe hele den karusellen med sprøyter og det der. Så det er absolutt siste utvei. Vi har enda ett offentlig forsøk igjen da så mange ble avbrutt. Spent på flere erfaringer her inne da det er så nytt i Norge enda å om det er flere som lykkes med det :D

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Med meg har legene konkludert at det må være endometriosen som har gitt dårlig eggkvalitet. Mannens sine prøver er bra, mine blodprøver er også bra. AMH er grei for alderen (er 42 nå), men etter 3 år med IVF-karusellen (mane avbrutte forsøk), tror jeg tiden er inne for å prøve ED. Hadde samtale med privat klinikk i Norge men de ønsker å tilby eget forsøk før ED siden prøvene var gode. Er veldig i tvil og tankeboks på den….:wtf:
 
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Med meg har legene konkludert at det må være endometriosen som har gitt dårlig eggkvalitet. Mannens sine prøver er bra, mine blodprøver er også bra. AMH er grei for alderen (er 42 nå), men etter 3 år med IVF-karusellen (mane avbrutte forsøk), tror jeg tiden er inne for å prøve ED. Hadde samtale med privat klinikk i Norge men de ønsker å tilby eget forsøk før ED siden prøvene var gode. Er veldig i tvil og tankeboks på den….:wtf:
Her er det endo og den lidelsen som gir små syster som jeg aldri husker navnet på :p så skal få gjennomgått en sånn gjennomgang av livmorhals og hule for å se etter mulige hindringer sånn rett før man starter :) nå skal alt gjøres på forhånd altså for at det skal gå ;) så skal jeg visstnok få albyl og prednisolon. Har kroniske betennelser i tillegg og dårlig sirkulasjon i bein. Så er nok det meste gjort for at det skal gå :) her var det ingen tvil om ED med tanke på resultatene jeg har hatt med mine egene :) håper du finner ut av dette snart <3 vet du/dere hvilken klinikk?
 
Her er det endo og den lidelsen som gir små syster som jeg aldri husker navnet på :p så skal få gjennomgått en sånn gjennomgang av livmorhals og hule for å se etter mulige hindringer sånn rett før man starter :) nå skal alt gjøres på forhånd altså for at det skal gå ;) så skal jeg visstnok få albyl og prednisolon. Har kroniske betennelser i tillegg og dårlig sirkulasjon i bein. Så er nok det meste gjort for at det skal gå :) her var det ingen tvil om ED med tanke på resultatene jeg har hatt med mine egene :) håper du finner ut av dette snart <3 vet du/dere hvilken klinikk?
Ah! Endo kan gi cyster, det har jeg, slike sjokoladecyster. Livmorknuter har jeg og, men de typene jeg har (og der de ligger) er ikke i veien for graviditet. Jeg har kun hatt to innsett (et 3-dagers) og sist nå en blasto som levde helt til uke 8 så spontanaborterte jeg:sorry: Har du hatt noen innsett/evt. graviditet?

Vi går privat og er i Oslo, så er i dialog med Medicus og Hausken om dagen:) Fikk også slik vannscanning i livmorhule (ikke hysteroskopi), men alt er iorden der, så det er bra.
 
Ja, skjønner :) greit og gjøre det man kan gjøre. Jeg hadde ingen graviditeter på dem 5 rundene.. så da er det veldig dårlige egg.. så neste blir en legetime før sommerferien nå, så får vi se hva mer man kan lære om ED og hvordan det fungerer utenom at det er andre som må gjennom en «karusell» :)
 
Hadde samtale med privat klinikk i Norge men de ønsker å tilby eget forsøk før ED siden prøvene var gode. Er veldig i tvil og tankeboks på den….:wtf:
Jeg tror jeg kjenner igjen den følelsen! Når man først har gitt opp (egne egg) inni seg, så er det vanskelig å motivere seg for å prøve enda en gang! Jeg har noen venner som prøver å gi meg tips om "en siste gang", "prøv dhea denne gangen", eller "ta en pause noen måneder og prøv igjen", men jeg er liksom ikke helt åpen for å høre det lengre.
 
Hei fine damer:Heartbigred

Da har vi hatt første samtale for ED privat i Norge. Vurderer ett siste forsøk med egne egg først:nailbiting:, men er usikker på om jeg rett og slett orker.

Er det flere her inne som har gjort ED i Norge siden det ble lovlig?

Hvilken klinikk valgte dere? Hvor mange innsett ble det før det lyktes? Hvor mange blasto fikk dere?

Føles godt å komme igang:happy:
Har dere tatt noen avgjørelser om klinikk?
 
Hei :) noen her som har kommet noe lengre? Jeg har da vært på hysteroskopi, og ingenting galt funnet der inni vertfall :) neste er og vente på videokonsultasjonen med Ivf i Tromsø for en snakk om veien videre rett og slett, som da blir ED. Eget ønske er jo maigaard eller hausken, men gubben håper jo på st.Olavs enda :p vet ikke om man skal risikere ventinga som kan ta inntil 2 år :eek: noen tips og råd?
 
Back
Topp