Eggallergi

malii

Gift med forumet
Noen som har barn med det?

Mini her hadde en kraftig allergisk reaksjon i går, mest trolig på egg.
Her er bilder av han, etter at han har fått to doser Vallergan fra legen.

*bilder borte*

Det jeg lurer på er: Når gikk utslettet over? Han har forsatt utslett over hele kroppen, ikke like sterkt som på bildene, men man ser det tydelig.. Synes det er så merkelig siden utslettet skal gå over i løpet av timer.. Han spiser lite og sover mye..

Håper noen kan svare

hovnet han opp i fjeset?

vvar dere hos lege?

Ja, kjempestore, røde ører og hoven i ansiktet..

Var hos lege ja.. Men han bare ga oss resept på Vallergan som vi måtte hente på apoteket.. Reagerte  på at han ikke ga adrenalin.. Barn som hovner opp i ansiktet skal vel legges inn på sykehus til observasjon av pusten også..[8|]

ORIGINAL: engle_mamma

huff, dakar lille da[&o][&o]
er han like hoven i ansiktet i dag?
kanskje ringe legevakten og høre hva de sier om han er like hoven??

Min lille har eggallergi, både eggeplomme og eggehvitte, men fant det ut her før han fikk smake på rent egg så jeg har ikke vært borti sånn reaksjon, og vet ikke hvordan min lille reagerer på det.

masse god bedring til lilleskatten din.[:)]

Nei, han er ikke hoven i dag heldigvis.. Bare maaasse utslett..

Tusen takk for det [:)]

hadde tatt med bilder på barneklinikken..

har en elev med kraftig eggeallergi- ingen kan ha egg i nærheten av h*n,
steiker vi vaffler me egg kan h*n ikke gå forvi vaffel osen..

H*n hovner opp. vi har adrenalin sprøyter liggende på skolen og h*n har i sekker sin.

skjer det må vi kjappe oss å stikke h*n med sprøyten og ringe 113- så ringe foreldrene h*nnes etterpå.

Det der er livsfarlig og hadde absolutt ikke godtatt behandlingen dere fikk.. Ungen skulle overnattet på sykehuset.. og dere MÅ få vite mer..

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

H*n hovner opp. vi har adrenalin sprøyter liggende på skolen og h*n har i sekker sin.

skjer det må vi kjappe oss å stikke h*n med sprøyten og ringe 113- så ringe foreldrene h*nnes etterpå.

Det der er livsfarlig og hadde absolutt ikke godtatt behandlingen dere fikk.. Ungen skulle overnattet på sykehuset.. og dere MÅ få vite mer..

Tror jeg skal ringe til legevakten i morgen å spør med tanke på utslettet som ikke har gitt seg. Så får jeg bestille time hos legen på mandag for å få han prikktestet..

Takk for svar [:)] 

ORIGINAL: malii

Tror jeg skal ringe til legevakten i morgen å spør med tanke på utslettet som ikke har gitt seg. Så får jeg bestille time hos legen på mandag for å få han prikktestet..

ofte tester de ikke barn under 2 år.. men krev det.. Håper dere slipper å oppleve det der igjen..

Ville absolutt ringt ja... Lykke til.

ORIGINAL: engle_mamma

ORIGINAL: malii

ofte tester de ikke barn under 2 år.. men krev det.. Håper dere slipper å oppleve det der igjen..

Ville absolutt ringt ja... Lykke til.

min lille fikk prikktest når han var 10 mnd og skal ta sin andre test nå til mandag. så de tar under 2 år[:)]

Legen min vil ikke ta på gutten min.. Men kanskje det er fordi vi er usikker på hva han ikke tåler.
jeg sa at han muliges ikke tåler katt- da sa legen at hvis jeg mener han ikke tåler det- så tåler han det ikke.. mammaen vet best!

Ja, vet det ofte ikke er vits i å ta prikktest når de er så små, men regner med de tar prikktest uansett når han har hatt en så kraftig reaksjon [:)]

Snakka me legevakten i dag, utslettet kunne nok vare noen dager. Skulle ringe tilbake dersom jeg synes det ble verre igjen [:)] 

Vil bare si god bedring til lillegutten. Det så virkelig ikke godt ut

ORIGINAL: lille nupp

største her har eggeallergi

han fikk kaviar, og fikk elveblest over hele kroppen.. så fikk han phenamin på legevakten, og vi satt der i 2 timer før det trakk seg tilbake

vi har en flaske phenamin i skapet og har heldigvis sluppet gi det noe særlig..

men han hovnet ikke opp, og det gikk ikke på pusten, det sjekket de der.. vi lå ikke til noe observasjon
men fikk beskjed om å komme tilbake om det kom tilbake

idag nåe er han snart 3, kan han spise litt egg i fks pannekaker og vafler

men tar han på egg så vår han kløe på det området der han har vært borti det..
men det går over etter 10-20 min

be om alergi testing.. og husk det finnes eggeerstatter på de store butikkene ihvertfall[:)]

Så utslettet trakk seg helt tilbake etter 2 timer? Merkelig at det ikke forsvinner her..

Takk for tips [:)]

ORIGINAL: Tre blir fire

Vil bare si god bedring til lillegutten. Det så virkelig ikke godt ut

Tusen takk [:)]

Back
Topp