Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Matportalen: "Norske egg som selges i butikk og som er pakket i kartong skal ikke inneholde Salmonella og kan derfor trygt spises rå. Situasjonen er annerledes for egg utenfor norske grenser."
Det er tull for eggekartong SUGER til seg bakterier av alle slag!
Egg bør vaskes og legges i en ren beholder.
Og at vi ikke har salmonella i Norge er også tull, for det har vi.. MEN.. Det er så små mengder at det ikke snakkes om.
Mattilsynes skjuler så vanvittig mye info at det er skummelt. Det vet jeg med sikkerhet for jeg kjenner folk som driver med matproduksjon.
Ingen kritikk til deg personlig, for det su skriver står jo faktisk på sidene til matportalen, men gaaah det står så mye tull der.
Feks.. Røkelaks som mange er redd for å spise.
Røkt laks kan helt trygt spises, men laks som er sprayet med røyksyre og kalt røkelaks skal IKKE spises av gravide.
(blir provosert av myndighetenes råd som er gitt av folk som ikke kan mat)
Edit: røkte kjøttpølser fra Gilde er og sprayet med røyksyre, som KAN være uginstig for både mor og barn. Det opplyses ingen steder, meg bekjent.
Mitt beste råd, spis alt dere kan økologisk!
Minimalt med et normalt renholdMen vi koker jo egga da. Og om det kommer bakterier i eggekartongen har vel ikke noe så mye å si vel? Vi koker jo egga og alt som blir kokt dør jo? Eller? :-/
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Grønnsaker i skuffen og egga i døras eggbeholdere ;-)Minimalt med et normalt renhold
Men legg feks ikke grønnsaker nær eggekartong
Men altså... all (ihvertfall så godt som all) røkelaks man får kjøpt på butikken i dag er jo sprayet med rø ty karoma!!! Samme med bacon :-/Det er tull for eggekartong SUGER til seg bakterier av alle slag!
Egg bør vaskes og legges i en ren beholder.
Og at vi ikke har salmonella i Norge er også tull, for det har vi.. MEN.. Det er så små mengder at det ikke snakkes om.
Mattilsynes skjuler så vanvittig mye info at det er skummelt. Det vet jeg med sikkerhet for jeg kjenner folk som driver med matproduksjon.
Ingen kritikk til deg personlig, for det su skriver står jo faktisk på sidene til matportalen, men gaaah det står så mye tull der.
Feks.. Røkelaks som mange er redd for å spise.
Røkt laks kan helt trygt spises, men laks som er sprayet med røyksyre og kalt røkelaks skal IKKE spises av gravide.
(blir provosert av myndighetenes råd som er gitt av folk som ikke kan mat)
Edit: røkte kjøttpølser fra Gilde er og sprayet med røyksyre, som KAN være uginstig for både mor og barn. Det opplyses ingen steder, meg bekjent.
Mitt beste råd, spis alt dere kan økologisk!
Ja Men det lønner seg å være selektivMen altså... all (ihvertfall så godt som all) røkelaks man får kjøpt på butikken i dag er jo sprayet med rø ty karoma!!! Samme med bacon :-/
Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
I Spania skal du kun spise hardkokte egg. I Norge er bløtkokt helt trygtHm? Har jeg ikke fått med meg :/ jeg har jo spist stekte egg med rennende plomme nesten hver dag i Spania i 2 uker.. Men salmonella, kan det skade barnet?
Sent from my iPad using BV Forum
Enig det merker man.. eg åt en ikke helt stekt hamburger i turkia.. (såg ikke det før eg nesten var ferdig! :-( ) trudde eg skulle dø! værste ever!I Spania skal du kun spise hardkokte egg. I Norge er bløtkokt helt trygt
Men det har sikkert gått bra, hadde du fått salmonella hadde du merket det, jeg fikk det i Spania av kylling og holdt på å dø. Det er nok veldig skadelig for barnet også, men igjen, merker du ingenting er du heller ikke smittet av noe
http://www.kk.no/livsstil/vær-forsiktig-med-egg-på-ferie-22542