egg?

Heidi10+12

Gift med forumet
kan de små ha det før de er 1år??

Ja det kan de spise nå! står på hjemmesidene til mat og helsedirektoratet.

Trodde de måtte vente med det til de begynte med melk (som en kan begynne å introdusere rundt 10mnd), men på nettdoktoren står det at de kan få det fra 8 mnd [:D]

Men er det jo allergier i familien, så bør en vel være litt forsiktig ja. Mulig det kan være allergifremkallende også, men det aner jeg ikke noe om.

Hs sa til oss at så fremt det ikke var noen allergier, kunne hun få det meste. Har ikke gitt henne egg, men fisk har hu fått.

Jeg ga ikke Thea egg før hun nærma seg 2 år fordi tanteungen min fikk egg før han var 1 år og reagerte noe voldsomt, fikk ikke puste osv...

ORIGINAL: Faerytale

ORIGINAL: Hylei

Jeg ga ikke Thea egg før hun nærma seg 2 år fordi tanteungen min fikk egg før han var 1 år og reagerte noe voldsomt, fikk ikke puste osv...

Nei, da skal du jo være forsiktig når det er allergier i familien! Jeg kommer heller ikke til å gi egg med det første ettersom vi også har allergikere i familien.

Det som er litt rart er at det ble tatt prøver av han i ettertid og han hadde ikke eggallergi.
De ga bare beskjed om at man skulle vente med å gi egg til de var litt over året siden det i sjeldne tilfeller kunne fremkalle allergi.

Har egentlig hørt fra 9mnd, men jeg har latt lille smake[:)]

Philip hadde endel eksem og kløende utslett på kroppen tidligere - så vi tok han med til en barne/hud-lege. Og der ble det så tatt endel allergitester (prikking). Egg slo ut, så vi har nå holdt oss unna det. Inkludert meg - siden jeg ammer fortsatt.
Og det er visstnok eggehviten som er verst.

Nå har han blitt mye finere i huden, og vi er flinke til å smøre han inn med god funktighetskrem morgen og kveld.

tror nok de kan ha det...men ikke viss det er mye allergier i familien....
her kommer vi ikke til å gi egg.....siden store bror er VELDIG allergisk mot egg[&:]

ORIGINAL: FrøkenH

Har egentlig hørt fra 9mnd, men jeg har latt lille smake[:)]

Kom over et sted at man kan gi plommen i første omgang,
siden det er eggehviten som kan gi allergi[:)]

Back
Topp