Egg til svømming

Apekatter

Elsker forumet
har noen kjøpt det? Er det noe spesielt en bør tenke på? Treåringen «svømmer» selv med egg, og vi vil gjerne kjøpe egne :)

Aldri sett i salg lenger, så det vet jeg ikke.

Men den erfaringen jeg har med barn og svømming, og etter samtaler med svømmeinstruktører for barn, så anbefaler de egentlig ikke å bruke noen form for hjelpemidler. Det blir en falsk trygghet for ungene, og de tror de er flinkere i vannet enn de er og vil ta unødige sjanser.
Dessuten legger de seg ofte til uvaner som de senere må avlære.

Må sies at vi selv har brukt vanlige armringer på våre, men sluttet med det etter det.

Krever litt arbeid, men de lærer da bedre å flyte selv. Og det er jo det man må begynne med.

V
Aldri sett i salg lenger, så det vet jeg ikke.

Men den erfaringen jeg har med barn og svømming, og etter samtaler med svømmeinstruktører for barn, så anbefaler de egentlig ikke å bruke noen form for hjelpemidler. Det blir en falsk trygghet for ungene, og de tror de er flinkere i vannet enn de er og vil ta unødige sjanser.
Dessuten legger de seg ofte til uvaner som de senere må avlære.

Må sies at vi selv har brukt vanlige armringer på våre, men sluttet med det etter det.

Krever litt arbeid, men de lærer da bedre å flyte selv. Og det er jo det man må begynne med.
han leker mest uten flyteutstyr, men liker veldig godt de eggene så jeg tenkte at alt som gjør at han elsker å bade er bra :) vi har ikke starter svømmetrening enda, men leker og koser oss i vannet også ville han plutselig prøve selv. Han hopper uti og kommer seg opp uten dem også, så det er mer som en ekstra vannleke. Flytting øver vi litt på, men har ikke tenkt at han kommer til å lære det på et par år enda.

Har sett ulike varianter på nettbutikker, også er denne haifinna til salgs mange steder nå, barnebutikker på nett og sprell blant annet

Back
Topp