Egg som ikke deler seg

Babydrømmen87

Gift med forumet
Julistrålene 2025 ♡
Hei dere flotte damer❤️

Forrige IVF ferskforsøk fikk vi ut 11 egg, 10 var modne og 9 ble befruktet med ICSI. Fikk satt inn ett med noe fragmentering.
Første IVF fikk vi ut 12 egg, to supre, ett satt inn og ett tipp topp på frys (ble gravid med fryseegget, men mistet).

Kjempe leit at så mange faller fra…skjønner ikke hva som er greia her.

Noen som har opplevd dette flere ganger og hva ble gjort annerledes neste gang? Vet dette er individuelt. Men søker bare etter mulige løsninger…

Til info skal vi i gang med vårt tredje forsøk i løpet av de første månedene i 2023.

Så leit å lese hvor lang veien er ❤️ Jeg har forstått det slik at dersom eggene slutter å dele seg dag 2 og 3 er det sædens "feil", mens dersom det er dag 4 og ikke når blasto er det eggets kvalitet da egget "tar over" utviklingen etter den første befruktningen og celledelingene.

Så leit å lese hvor lang veien er ❤️ Jeg har forstått det slik at dersom eggene slutter å dele seg dag 2 og 3 er det sædens "feil", mens dersom det er dag 4 og ikke når blasto er det eggets kvalitet da egget "tar over" utviklingen etter den første befruktningen og celledelingene.
Ja altså jeg holder en knapp på sæden. De fleste fakler fra før dag 3. Derfor skal vi nå forsøke litt tilskudd i ett par måneder på samboer som skal hjelpe sæden litt. Håper det er litt hjelp i det. Men det tar vel tre måneder før man merker resultater på vitaminer/mineraler. Så samboer skal pent få ta tilskudd hver dag nå fremover. Han har gått på tilskudd av selen/sink i ett par måneder allerede, men vært litt slapp med å ta de den siste tida. Så nå blir det skjerpings. Takk for svar❤️

Back
Topp