Egg på frys

Seier2016

Blir kjent med forumet
Når man har egg på frys og det er 2 egg fryst ned i samme rør, settes det da inn 2 egg hvis begge tåler opptiningen?

Ja, med mindre dere ikke ønsker det. [emoji4] Det er ikke så stor sjanse for tvillinger selv med to egg inn, hvert fall ikke todagers embryoer.

Gjelder dette alle klinikkene eller er det bare de mer liberale plassene? Tilhører riksen selv, og får litt følelsen at de virkelig ikke vil sette inn to. Tror ikke de kaster det andre embryoet om det overlever, men at det kanskje blir fryst ned igjen? Men det er kanskje annerledes med eskimoer..?

Mao, lurer på dette selv [emoji5]

De kan sette inn et og feks dyrke det andre videre før re-frys. Dette var intensjonen da de tok opp fire av våre egg for blastodyrking i høst.

Gjelder dette alle klinikkene eller er det bare de mer liberale plassene? Tilhører riksen selv, og får litt følelsen at de virkelig ikke vil sette inn to. Tror ikke de kaster det andre embryoet om det overlever, men at det kanskje blir fryst ned igjen? Men det er kanskje annerledes med eskimoer..?

Mao, lurer på dette selv [emoji5]

Jeg skal ikke si noe sikkert om alle klinikker, men vi har to på ett strå på Ullevål, og da fikk vi beskjed om at de setter inn begge om begge overlever om vi ønsker det. Da de frøs dem ned altså, jeg har ikke brukt fryseforsøket enda. [emoji4] Jeg fikk inntrykk av at det var sånn de gjør det som standard der.

Videre dyrking og ny frysing har jeg ikke hørt om at de gjør ved OUS, men det vet jeg ikke noe om altså. Jeg vet bare det jeg fikk beskjed om. [emoji4]

Og jeg kjenner flere som har fryse-tvillinger fra Riksen, så det vet jeg at de hvert fall har gjort tidligere. [emoji12]

Jeg har hatt to egg fryst ned på sykehuset i Haugesund. De ble fryst i september og de var frosset ned 1 og 1. Kan se ut som det er litt ulik praksis.

Jeg har hatt to egg fryst ned på sykehuset i Haugesund. De ble fryst i september og de var frosset ned 1 og 1. Kan se ut som det er litt ulik praksis.

Hvis de blir fryst ned 1 og 1 så tines de 1 og 1 på Ullevål også. [emoji4]

Jeg skal ikke si noe sikkert om alle klinikker, men vi har to på ett strå på Ullevål, og da fikk vi beskjed om at de setter inn begge om begge overlever om vi ønsker det. Da de frøs dem ned altså, jeg har ikke brukt fryseforsøket enda. [emoji4] Jeg fikk inntrykk av at det var sånn de gjør det som standard der.

Videre dyrking og ny frysing har jeg ikke hørt om at de gjør ved OUS, men det vet jeg ikke noe om altså. Jeg vet bare det jeg fikk beskjed om. [emoji4]

Og jeg kjenner flere som har fryse-tvillinger fra Riksen, så det vet jeg at de hvert fall har gjort tidligere. [emoji12]
Jeg har tre strå med to eskimoer i og ett med en i, så hadde vært kjedelig om det bare ble brukt ett. Men legen jeg hadde sist nevte noe med 4 bonusforsøk, men hodet mitt registrerte bare at ting hadde blitt plassert der de skulle være, så eksaktlig hva han sa aner jeg ikke [emoji23]

Håper det blir frysetvillinger da!

Og jeg hadde 2 som var frosset ned sammen i Haugesund. Dikk satt inn begge samtidig. Tror de fryser dem en og en om kvaliteten er god, men 2 sammen om kvaliteten ikke er 100% optimal. Vet ikke hvordan mine 3 eskimoer nå er frosset ned.

Jeg har tre strå med to eskimoer i og ett med en i, så hadde vært kjedelig om det bare ble brukt ett. Men legen jeg hadde sist nevte noe med 4 bonusforsøk, men hodet mitt registrerte bare at ting hadde blitt plassert der de skulle være, så eksaktlig hva han sa aner jeg ikke [emoji23]

Håper det blir frysetvillinger da!

De gjør nok det altså, men sjansen for at et nedfryst strå med to egg faktisk ender opp som tvillinger er ikke så stor. [emoji57]

De gjør nok det altså, men sjansen for at et nedfryst strå med to egg faktisk ender opp som tvillinger er ikke så stor. [emoji57]
Nei, har lest litt på amerikanske nettsider angående fryseegg og har fått forståelsen om at innsett av to egg ikke øker sjangsen for tvillinger eller én suksessfull graviditet engang, og at ett egg foretrekkes av mange på grunn av risiko for høyere blodtrykk og andre ulumskheter med mor under en frysegraviditet.

Men man må være evig optimist vettu! Eller delusional som noen vil påstå [emoji23]

Jeg har 2 strå med 2 egg i hver. Jeg klarer ikke å velge bort ene egget selv om å få tvillinger ikke er ønskelig.

Jeg har 2 strå med 2 egg i hver. Jeg klarer ikke å velge bort ene egget selv om å få tvillinger ikke er ønskelig.
Sjansen for tvillinger med to fryseegg er superkjempelav. Husker ikke helt tallene, men forskningen sier at det er ikke særlig større sjanse for tvillinger med to egg enn med ett egg. Fant en side som tar opp en god del spørsmål om sånne ting.

[http://drgeoffreysherivf.com

Tror det kommer an på mange faktorer. "sikrest" svar får du fra de som holder til på samme klinikk. Tror dog det er større sjanse for å få inn to fryseegg om begge overlever tining enn to fersk-egg.

På Riksen fryste de ned mine 5 eskimoer i tre strå: 2+2+1.
Første fryseforsøk overlevde begge eggene og begge ble satt inn.

Så om de tiner to i samme strå får du nok inn begge om begge overlever, på Riksen hvertfall [emoji5][emoji1360]

Kan man bare ringe klinikken når man er klar for nytt forsøk? Eller må man ha rekvisisjon fra legen igjen?

Jeg ville prøvd å ringt klinikken først uansett. Skader ikke å prøve raskeste veien først [emoji6]

Kan man bare ringe klinikken når man er klar for nytt forsøk? Eller må man ha rekvisisjon fra legen igjen?
]
Vet ikke om det varierer fra klinikk til klinikk, ville ringt og hørt.

Back
Topp