Egg fyfy når man ammer?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Lillemann hyler og hyler, knyter seg å har tydelig vondt i magen sin. Det eneste jeg har spist i dag er brødskive med eggerøre. Er egg hardt for de små magene også? Jeg kan ikke spise noe snart. Gir snart opp:(

Er vel veeeeldig individuelt.  Stakkars deg og stakkars lille. 

Kan være brødet. Da stemora mi amma stesøstra minreagerte hun på brødet.

om det er hardt for dei små veit eg ikkje... eg har spist masse egg med begge mine (ammar fortsatt yngste og spiser egg fleire gongar for veka). Yngstemann er testa for egg og melkallergi i forbindelse med masse sjukdom sida han blei født.

Men en tidligare nabo fekk baby nokre mnd etter meg da eg fekk førstemann. Guten grein og hadde magevondt men det var ikkje kolikk. Han vart testa og det viste seg at han hadde egg allergi. Pappan hadde langfri/ferie i forbindelse med fødsel og foreldra kosa seg med seine frokostar og egg nesten kvar dag. Ikkje rart guten grein.

kan få tatt ei blodprøve av han om du er usikker?

Håper ikke det er brødet, for det er det eneste jeg lever på. Han reagerer på de aller fleste middager, pålegg og i dag prøvde jeg egg. For jeg er sulten, men jeg kan jo ikke spise noe:( Får ikke håpe det er allergi stakkars, men jeg får vel teste det ut en gang til kanskje å se om han reager da.

Tror det er litt forskjellig, jeg hadde ikke problemer med noe når jeg ammet, kunne spise alt, vet det er noen barn som reagerer på forskjellige ting mor spiser....

Min lillemann får masse luft i magen om jeg spiser egg, ja. Men er nok veldig individuelt, bare å prøve seg fram der. Om du merker at han får vondt når du spiser egg så prøv å la vær en stund så ser du jo om det er det eller ikke. Det gikk mye bedre når han begynte å få fast føde når han var rundt 6 måneder. Jeg levde stort sett på brød med hvitost og vann før det... Han tålte ingen ting og hadde masse vondt i magen. Nå kan jeg spise stort sett alt igjen :)

Barnslig skrev:
Tror det er litt forskjellig, jeg hadde ikke problemer med noe når jeg ammet, kunne spise alt, vet det er noen barn som reagerer på forskjellige ting mor spiser....

Jeg fikk høre på sykehuset i Fr.stad at det var veldig lite som ble tatt opp i melka så jeg kunne spise hva jeg ville (dette var i 2009)? Jeg var sikkert heldig som ikke opplevde magevondt pga amming. Var heller at hun ble så hard i magen av mme....

engenlig ingenting som er fyfy med tanke på gulft, det er veldig individuelt. Her reagerte lille på brus og sterk mat.

Jeg satt igjen med brød og nugatti på slutten forrige gang. Deretter "tørka" jeg brødet for å se om det hjalp.... Det er ikke sikkert det er noe du spiser i det hele tatt. Han kan jo ha umodne tarmer som bruker tid på å tilvenne seg å prossessere også.

Alle barn reagerer forskjellig på div matvarer,ene min tålte ikke cola,men den andre gjorde.....

Min reagerte veldig på melk og egg og krydder. 
Gikk greit med ting som inneholdt mindre mengder egg, men ikke "hele" egg.

Spiste bare brød med soft spesial (den blå) med tomat eller agurk på eller skinke.
Var veldig ensformig mat en stund, men jeg prøvde å se det på den positive siden, jeg gikk veldig lett ned babykiloene med den dietten 

Jeg tenkte litt sånn at "alle" vet jo at løk, kål og melk kan gjøre at babyen får vondt i magen, tenkte kanskje egg gikk i samme kategori :p Jeg vet ikke om han reagerer eller ikke på min mat, for han gråter ekstremt mye hver dag. Har mye vondt, men i går var det mye verre enn andre dager, da vi ikke klarte å roe han med bæring og vugging før langt på natt. Han har vært veldig utilpass i dag også. Og vi har kjørt i fire timer inkl en pause og det har vært ett lite mareritt. Jeg spiser ikke middag, for da må det bli middag uten krydder, spiser ikke frukt, spiser ikke annet pålegg enn gulost, den har blitt testet:) Men jeg får fortsette å prøve meg frem, for jeg er så lei den guleosten:)

Om ikke kiro har fungert så godt som dere håpet, har du vurdert noe annet? Akupunktur/akupressur? Det funket veldig bra på sønnen til søstera mi da han hadde kolikk.

Knøttebærer skrev:
Om ikke kiro har fungert så godt som dere håpet, har du vurdert noe annet? Akupunktur/akupressur? Det funket veldig bra på sønnen til søstera mi da han hadde kolikk.

Vi skal til kiropraktor til uka igjen, om det ikke hjelper må vi nok finne på noe annet. For da er det magen som plager han også. Han har/hadde kiss, men kiropraktoren sa han har blitt utrolig mye bedre nå. Størstemann var jo også helt lik, han hadde også kiss, men vi begynte ikke behandlingen før ved to måndersalderen og ble bra funnet tre. Om det var av naturlige årsaker eller kiropraktor vet vi ikke:) Takker for tips:) Alt er jo verdt ett forsøk:)

Back
Topp