Eget stellebord eller bare en stelle «matte» ?

Jasmine

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg er førstegangs og har null erfaring med ting:wideyed: Nå er jeg på planlegging av rommet til den lille og jeg er veldig usikker på hva som er best? Ser at noen har ett eget stellebord på feks badet eller på rommet, og noen har bare en «matte» på en kommode feks istedenfor stellebordet?

Hva anbefaler dere? :)

Vi har stellebord på badet, det tar mye plass, men vi har stort bad, så vi merker ikke noe til det. Greit med perfekt høyde så man slipper å slite ut ryggen. Også har den litt plass til forskjellig kremer og stasj til baby. Vi kjøpte en løs stellematte også, den ble brukt til besøkende og jeg kunne legge baby på den mens jeg var i dusjen. Stellematta var ikea sin med kant hele veien rundt.

Vi har stellebord på badet, det tar mye plass, men vi har stort bad, så vi merker ikke noe til det. Greit med perfekt høyde så man slipper å slite ut ryggen. Også har den litt plass til forskjellig kremer og stasj til baby. Vi kjøpte en løs stellematte også, den ble brukt til besøkende og jeg kunne legge baby på den mens jeg var i dusjen. Stellematta var ikea sin med kant hele veien rundt.
Ja, vi har også ganske stort bad, så har forsåvidt plass til det. Tenkte også på det med arbeidsstilling for ryggen:rolleyes:

Har stellekommode på badet, synes det er mer praktisk enn bare en matte egentlig :)

Vi kommer til å ha eget stellebord på badet, med matte. Men vet om flere som må ha en stellematte på vaskemaskinen f.eks pga plassmangel. Stellebord på rommet kunne aldri falt meg inn, men det er fordi jeg vil bruke vann for å vaske, ikke våtservietter. Våtservietter er i mine øyne kun for når man er ute å reiser ect.

Før vi pusset opp bade hadde vi stellematte oppå vaskemaskinen fungerte kjempe fint det. Nå har vi pusset opp badet og plass til stellekommode. Forskjellen er at det er plass til bleier, salver, kluter, klesskift o.l i kommoden som er praktisk å ha lett tilgjengelig

Tenker det kommer Ann på badet eller hvor du skal stelle. Vi har bare stellematte. Der vi bodde før hadde vi den oppå vaskemaskinen med kurver på veggene til bleier og det vi trengte. Nå har vi stelleplassen på det nye flotte vaskerommet våres og bruker fortsatt bare stellematte. Den ligger oppå en benkeplate rett ved siden av vasken og masse av plass til å ha bleier og diverse ved siden av.
Det eneste jeg syns er et krav er vann i nærheten av stelleplassen :)

Vi har vaskerom med benk over tørketrommel og vaskemaskin, så vi har bare hatt stellematte oppå der [emoji4] god plass, og lettvint å slenge skittentøy i maskina.

Vi har et stellebordkomode utenfor badet hvor vi har en skuff med klær og en med håndduker, kluter osv. I tillegg til en hylle med stellesaker. Oppå den har vi en stellemadrass. Synes det er greit å ha et eget stellebord med alt av saker i nærheten så jeg slipper å hente noe. Skulle gjerne hatt det på badet, men badet er for litt for stellekommoden, men går lett an å stikke hånden inn døra på badet og væte noen kluter mens man har hånden på barnet på bordet.

Tror begge deler fungerer greit, men synes det r mest praktisk med lett tilgjengelig vann (bruker tørre kluter og vann til vasken) og lett tilgjengelig stellesaker, kluter og skifte.

Vi kommer til å ha eget stellebord på badet, med matte. Men vet om flere som må ha en stellematte på vaskemaskinen f.eks pga plassmangel. Stellebord på rommet kunne aldri falt meg inn, men det er fordi jeg vil bruke vann for å vaske, ikke våtservietter. Våtservietter er i mine øyne kun for når man er ute å reiser ect.
Vi har en kommode med stellematte oppå på rommet hennes, fordi vi ikke har plass på badet.
Har også en boks med vann og litt olje oppi, så bruker tørrservietter [emoji4] Hittil har det fungert veldig fint [emoji6]

Vi har stellematten på vaskemaskinen og bokser på veggen til stasjet vi trenger
Ville ikke hatt på soverommet om. Det øn unngås. Vil ha tilgang på vann og et sted at er lett vaske om det skjer uhell under bleieskifte

Back
Topp