Eget rom

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Her for ca 1 uke tilbake så gjorde jeg ferdig rommet til Frida.. så nå sover hun der... og GUD hvor det er deilig[:D] Før jeg gjorde det.. så sov hun i bag i senga si inne hos oss.. sov max 4 timer.. som regel bare 3 timer.. første natten hun lå på eget rom så sov hun bare 3 timer.. natten etter nektet hun å ligge der.. påfølgende dager har hun sover 5 timer, så 5 timer.. og natt til i dag 6 1/2 time[:D][:D][:D]

Fikk beskjed av HS -etter å ha kommet med min fortvilelse på få nattesøvntimer - at det er mange som kutter ned på servicen.. styrer og ordner.. men til slutt så bare legger de barnet på eget rom... og da er mye gjort.. og det kan jeg jammen skrive under på! Så lenge som hun sover nå har hun ikke gjort på over 1mnd..[:D]

Så deilige, nyt det til det fulle. Her står jeg opp 2-3 ganger om natten, selv om han ligger på eget rom, så skal snart ta en skrike-kur tenkte jeg [:@]

ORIGINAL: Mamitas

Så deilige, nyt det til det fulle. Her står jeg opp 2-3 ganger om natten, selv om han ligger på eget rom, så skal snart ta en skrike-kur tenkte jeg [:@]

som jeg skulle sagt det selv!

Så deilig da....Godt når de begynner å få litt rutiner på nettene.

Dere vil ikke heller prøve hysj metoden da? I stedenfor skrikekuren?

Så bra[:)] Kan tenke meg det er godt for dere voksne å få litt "voksentid" alene

ORIGINAL: Beijbi

Så deilig da....Godt når de begynner å få litt rutiner på nettene.

Dere vil ikke heller prøve hysj metoden da? I stedenfor skrikekuren?

aldri hørt om hysj-metoden... no ble jeg nysgjerrig. Vil jo prøve alt annet enn en skrike-kur (tenker da på Ferbers-metode)

Fortell mer, ble skikkelig nysgjerrig nå

Så flott at hun sover bedre da!
Jeg har også tenkt å flytte Frøkna inn på eget rom snart, ikke fordi hun ikke sover for det gjør hun, men fordi hun snorker så at jeg sliter med å sovne[&:] Jeg må bare rydde på det rommet som blir hennes, der er det rot opp til taket omtrent...

Sååå  herlig da :) Tipper du får en mye bedre søvn du også nå!! Ingen ting er så godt som å få sove sjikkelig godt noen timer i strekk!!!

Thea legger seg 20, og våkner kl 08, men jeg må gi mat kl 03 og 07 ennå..gleder meg til hun sover rundt!! Men hun drikker jo fort, så det går egentlig greit å gi henne mat på natten...

Daniel har sove heile natta han siden han va ca 4 mnd :D så vi er heldie...
Vi kan ligge og prate vanli lenge mens han ligger og sover tungt i samme rommet :D
Men har vurdert og flytte han på rom for seg sjøl snart da.. sånn at mamma og pappa kan få litt alene tid [;)][:D] hehe

Hva er hysj metoden da?

Og noen voksentid får vi nok desverre ikke.. hehe.. Jeg får ikke lagt meg før ca 1 - 1 1/2 time etter samboeren jeg...[:(] Frida er IKKE trøtt før sånn ca 00-0030.. men men.. hun sover nå i alle fall lengre[;)]

Leste et sted her nå at barn som var 6 mnd sov som regel hele natten igjennom.. og når de mente "hele natten igjennom" så var det 5-6 timer.. det var veldig bra for en baby på 6 mnd.... så da holder jo Frida det da i alle fall[;)] hehe

ORIGINAL: 2barnsmamma

ORIGINAL: Mamitas

som jeg skulle sagt det selv!

Huff er ikke alltid så lett det der med nattesøvnen. Vi har fått Sara til å sove i egen seng om natta nå, men hun skriker  noen  minutter før hun sovner. Sjekka litt om den Ferber metoden da jeg kom over denne saken [&:] Får jo litt dårlig samvittighet da for at hun skriker, men jeg tviler vell egentlig på at hun har tatt noen skade av det

I den senere tid har det kommet påstander fra forskere om at barn som blir liggende og gråte alene, kan få varige hjerneskader. Dette bestrides igjen av andre fagfolk, som mener at vi da ville hatt hele generasjoner med hjerneskadde fordi så mange av oss har ligget og grått som barn.

Back
Topp